Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xda e90 n57 vs 335da e90 vs 335is e90 vs 335ix e90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 194
    • Finland

    330xda e90 n57 vs 335da e90 vs 335is e90 vs 335ix e90

    kyllä menee sekaisin, kun koettaa miettiä,
    mihin päätyisi...erilaisia mobiileja pihassa ollut
    mm.EVO IX,320i e90,325d e90,330xd e92 n57,
    335ia e92,535Da F10 joka n.440/900 voimissaan oli..

    EVO vain 360hp ohjelmalla hauska,mutta ilman vakionopeussäädintä en tykännyt ajaa matka ajoa..ja sisusta aika karu vs esim bemarit...osia löytyy,pienellä rahalla saa ulos +430 / xxx

    330xd e92 n57 ~330/700 kaikinpuolin hauska,miinuksena diisselissä olemattomat äänet ja kun manuaali niin huppista kun kiva 1-2 ja muillakin punainen raja nopeasti vastaan (osaamaton kuski) ja on kuin jarruttaisi yht äkkiä

    335ia n54 ohjelmalla 360/480 noin...hauska,kunnes tyyppivika hpfp pamahti ja oli jotain puola/suutinvikaa ja auto korjauksen jälkeen myyntiin.tykkäisin uudelleen 335ia tai 335ia nelikosta mutta mietityttää jos osat porsii uudelleen ja uudelleen.tässäkin nelikko kiva,mutta pentele kun sekin hidastaa menoa vs takapotku

    535da hauska,edelleenkin kaipasi silti bensakoneen äänimaailmaa ja omaan tarpeeseen 3 sarjalainen parempi.

    eli 335ia n54/335xia n54/330xda n57 ...osien toimivuudesta pisteet 3l n57 diisselille,äänet ja kulkupuoli bensa n54 : lle

    kun tietäisi n54 kestävyydestä enemmän 360-450 virityksellä ja nelikon hitaus? ko koneella
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #2
    Eikö kannattais N55 jos N54 tyyppiviat kyrsii?
    Miten olis 135i tai 335i N55 ja DCT vaihteistolla :think voimaakaan ei tarvi puristaa viimisiä koneja kun laatikon nopeus kompensoi...
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • paapaa
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 194
      • Finland

      #3
      Originally posted by janne30 View Post
      Eikö kannattais N55 jos N54 tyyppiviat kyrsii?
      Miten olis 135i tai 335i N55 ja DCT vaihteistolla :think voimaakaan ei tarvi puristaa viimisiä koneja kun laatikon nopeus kompensoi...
      hmm kiitos vinkistä,pitääkin tutkia ja onhan n54 noiden vikaantuvien osien paikalle vissiin jo kestävämpiäkin osia.

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3571
        • Raisio

        #4
        Näkyy noissa dieseleissäkin ongelmia olevan ja varautuu henkisesti min. 2000-3000€ rempparahastolla, tai kannattaako edes mitään +5-vuotiasta Bemaria ostaa viimeisillä senteillä.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          #5
          Täytyy kyllä ihmetellä omalla osalla M57 dieselin kestävyyttä. e90 335d ostin 7 vuotta sitten 50tkm ajettuna, nyt 250tkm mittarissa, 200tkm viritettynä. Tämänkin saa ilman moottorinavausta pitämään tehotason ylhäällä aina vaihtorajalle asti.
          N57 on epäreilun hyvä kiertämään, on joka suhteessa kehitysaskel M57 verrattuna - paitsi nyt foorumillakin suuresti esiintyneet "outo ääni" topikit - laakerijumpat.

          N54/N55 ei ole omaa kokemusta, helposti saa ulos 450hv ja äänet .. mutta autokuumeen satunnaisesti nostaessa päätään ainoa 3l bensavaihtoehto olisi B58. Vaikuttaa niin kovalta platformilta etten enää sijoittaisi vanhaan tekniikkaan.

          Oman autokuumeen torppaa tuon nykyisen harrasteen hävitys, pitkään viritettynä ollut Suomi-varusteinen karvalakki. Ei sitä autoliikkeeseen viitsi työntää riesaksi, romutuspalkkiolla.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎