Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 M47, dpf pakkopoltto ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kauppi
    Newbiemmer
    • Oct 2020
    • 6
    • Oulu

    E91 M47, dpf pakkopoltto ei käynnisty

    Vm. 2006 e91 320d kyseessä, ja dpf poltto ei käynnisty, eikä onnistu carlyllä pakkopolttokaan. Vikakoodia herjaa kaikista hehkuista, luultavasti hehku ohjainyksikkö sökönä (uusi tulossa), mahdollisesti vaihdan hehkutkin. Auto antaa myös katkonaista vikakoodia 004225 lambda probe, ja maffi valittaa 003FF1 ( uus maffi tulossa)
    Ja tietenki se dpf myös antaa vikakoodin 004667.

    Auto ei kierrä esim. 2. Vaihteella kuin n. 3800rpm, johtuuko tukkeutuvasta dpf:stä, vai voiko auto mennä johonkin tehonrajoitus tilaan? Jos voi, niin pitäisikö siitä tulla jokin ilmoitus näyttöön?

    dpf polton estävinä vikoina oon foorumilta löytäny nyt ainakin nuo hehkut joissain tapauksissa, mutta voiko esim. Lambda estää polton vielä hehkujen ja ohjainyksikön vaihdonkin jälkeen?

    Ja onko turhaa koittaa viedä auto leimalle ennen kuin dpf toimii? Moottorinvikavaloja ei ole, joskus mittaristossa käy ilmoitus dpf:n tukkeutumisesta
  • kautsi300
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 214
    • Järvenpää

    #2
    Jos hehkujen ohjainyksikkö on viallinen, niin silloin ei tee dpf:n polttoja ja menee tukkoon.

    Tammikuussa tappelin saman asian kanssa.

    Comment

    • Kauppi
      Newbiemmer
      • Oct 2020
      • 6
      • Oulu

      #3
      Eli lambdan ei pitäisi vaikuttaa tähän? Luultavasti ensi viikolla saan hehkut ja ohjainyksikön vaihdettua, toivottavasti alkaa sitten pelaamaan.

      Comment

      • strmix
        BTCF Member
        • May 2012
        • 65
        • Helsinki

        #4
        Jäähdytinnesteen lämpötila riittävän korkea? Muistaakseni minini oli 75c, että poltto voi alkaa.
        Ex Bmw e91 335d - 400hv
        Bmw E91 335i - 500hv

        E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

        Comment

        • Kauppi
          Newbiemmer
          • Oct 2020
          • 6
          • Oulu

          #5
          Joo lämmöt nousee jonnekki 85°C tienoille. Huomenna hehkut ja ohjainyksikkö vaihtoon ja katsotaan alkaako poltto toimimaan ja kone kiertämään kunnolla.

          Comment

          • Kauppi
            Newbiemmer
            • Oct 2020
            • 6
            • Oulu

            #6
            Eli päivitystä tilanteeseen. Hehkut, ohjainyksikkö, maffi vaihdettu. Dpf kuitenkin sen verran tukossa että laittaa jonkun tehonrajoituksen päälle. Saatiin carlyn avulla välillä vikakoodit pois, jolloin auto kiersi normaalisti ihan tappiin asti, eikä jäänyt junnaamaan 3000-3500rpm kohdille. Dpf tukkeutumis ilmoitus tulee mittaristoon aina n. 15min ajon jälkeen ja tuhkaa näytti olevan n. 42 grammaa pöntössä. Onkos se dpf pesu/tyhjennys seuraavana luvassa, vai millä ilveellä tän vehkeen sais toimimaan?

            Onko jotain litkuja millä vois saada polttoa tehostettua tai liuotettua pönttöä puhtaaksi?

            Oulun alueella osaavia kavereita dpf pesuun/poistoon?

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              #7
              Originally posted by Kauppi View Post
              Eli päivitystä tilanteeseen. Hehkut, ohjainyksikkö, maffi vaihdettu. Dpf kuitenkin sen verran tukossa että laittaa jonkun tehonrajoituksen päälle. Saatiin carlyn avulla välillä vikakoodit pois, jolloin auto kiersi normaalisti ihan tappiin asti, eikä jäänyt junnaamaan 3000-3500rpm kohdille. Dpf tukkeutumis ilmoitus tulee mittaristoon aina n. 15min ajon jälkeen ja tuhkaa näytti olevan n. 42 grammaa pöntössä. Onkos se dpf pesu/tyhjennys seuraavana luvassa, vai millä ilveellä tän vehkeen sais toimimaan?

              Onko jotain litkuja millä vois saada polttoa tehostettua tai liuotettua pönttöä puhtaaksi?

              Oulun alueella osaavia kavereita dpf pesuun/poistoon?
              Huomioi että tuhka ei poistu dpf pöntöstä polttamalla, vain noki.
              Dpf pöntöllä on käyttöikä, jonka jälkeen se on pestävä tai vaihdettava
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Paljonko autolla on ajettu?
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17841
                  • PKS

                  #9
                  Pieni mahdollisuus on saada poltto pelaamaan jos apukuski hakkaa vikakoodin nollausta ajon aikana muutaman sekunnin välein. ISTA:ssa on tälle helppo pikanappi DDE:n huolto-ohjelman sisällä. Kun rajaehto taas alittuu, alkaa poltto toimimaan ainakin hetkellisesti sitten ilman vikakoodin jatkuvaa nollausta. Se meneekö tähän 5 vai 15min on sitten eri asia. Yhtä N57 moottoria saatiin hakata tähän tapaan valehtelematta 20min ajan kunnes poltto pelasi omillaan.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • ErkkiE
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 609
                    • Espoon haja-asutus

                    #10
                    Vikakoodin nollauksen "hakkaaminen" onnistuu myös Carlyllä, kun hakkaa clearia toistuvasti moottorinohjaukselle. Pari kertaa joutunut tekemään ja onnistuu, mutta voi tosiaan vaatia aika pitkään jatkamista, ennen kuin pääsee poltto etenemään sen aikaa, että suostuu jatkamaan omin voimin.

                    E

                    Comment

                    • Kauppi
                      Newbiemmer
                      • Oct 2020
                      • 6
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Huomioi että tuhka ei poistu dpf pöntöstä polttamalla, vain noki.
                      Dpf pöntöllä on käyttöikä, jonka jälkeen se on pestävä tai vaihdettava
                      Okei. Pönttö on pesty n. 7 vuotta sitten aiemman omistajan toimesta, ja autolla ajettu yhteensä 375tkm, olisikohan pesun jälkeen ajettu tuo 150tkm. Ja pitää tosiaan yrittää vielä saada polttoa aikaiseksi. Taitaa kuitenkin olla pitkälti tiensä päässä. Tähän väliin vielä yksi kysymys, katsastus päivä lähenee, tuleeko tästä dpf:n oikkuilusta hylky, jos merkkivalo käy katsurin silmien alla palamaan?

                      Comment

                      • kautsi300
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 214
                        • Järvenpää

                        #12
                        Yli kymmenen vuotias auto päästömitataan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Jos pönttö tukossa luulis näkyvän päästöissä.

                        Vaikka hakisit päästölapun jostakin muualta, inssi saattaa silti ottaa pistokokeena ne päästöt.

                        Comment

                        • Kauppi
                          Newbiemmer
                          • Oct 2020
                          • 6
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by kautsi300 View Post
                          Yli kymmenen vuotias auto päästömitataan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Jos pönttö tukossa luulis näkyvän päästöissä.

                          Vaikka hakisit päästölapun jostakin muualta, inssi saattaa silti ottaa pistokokeena ne päästöt.
                          Nyt inpan avulla vikakoodia nollaamalla sain kuin sainkin dpf:n vikakoodin pysymään poissa ja myös vedot palasivat autoon. Katsotaan nyt kuinka kauan tilanne pysyy vastaavanlaisena, ja samalla huomasin hehkujen ohjainyksikön antavan edelleen vikakoodia, vaikka alle kuukausi sitten sen vaihdoin uuteen. Pitää luultavasti käydä johdot läpi, ja voiko ohjainyksikkö olla mahdollisesti väärä, vai hajonnut? :think

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2712
                            • Tampere

                            #14
                            Eipä ne hehkut siihen dpf:n regenerointiin vaikuta, vaikka moista väitetäänkin.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎