Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i E93 Cabriolet 2008

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BmwUser1991
    Newbiemmer
    • Dec 2020
    • 4
    • Finland

BMW 335i E93 Cabriolet 2008

Terve! eli olin tuossa kaverilla käymässä viimeviikolla ja kun olin lähdössä hänen pihaltaan niin auto ei käynnistynytkään. No autoon tuli teksti että Ignition mode on ? No katselin siinä sitten ohjeita kyseisestä asiasta ja irroitin hanskalokerosta releen ja laitoin takaisin. Sen jälkeen auto ei antanut enään kyseistä viestiä mutta ei käynnistynyt, noh pyysin kaverini paikalle virtalähteellä millä sitten yritettiin autoa saada käyntiin ja noin 20 yrityksen jälkeen auto lähti käytiin. Ajelin siinä rauhakseen pikkuteitä kotiin kun auto meni aivan sekaisin ajaessa(mahdollisesti kaikki vika koodit mitä voi tulla) ja hyvä että toimi normaalisti sen 5min ajoa. No tänään sitten vaihdoin autoon uuden akun koska vanha oli jo aika lailla lopussa. Vanhan akun poistossa huomasin että akun alla (akku lokerossa?) oli paljon vettä. No imuroin luukun tyhjäksi ja asensin uuden akun.
    Yritin käynnistää auton mutta sama vika kuin kaverini pihalla, auto antaa ignition modea eikä käynnisty mutta selvästi kuulee että yrittää käynnistyä.

Ainut vikakoodi minkä auto antaa akun vaihdon jälkeen on : DME active codes2E98-: BSD,message; alternator ; Missing.
    Koodit on luettu ammattilaisen johdosta ja nollattu. Myös auton näyttöön tulee Battery Over Charge teksti,mutta sitä ei tule lukijaan.

Olen jonkun verran lukenut kyseisestä asiasta mutta loppujen lopuksi tulin johtopäätökseen että joskos täältä löytyisi joku jolla ollut sama vika lähiaikoina? Kiitos valmiiksi jo vinkeistä ja avusta.
    Last edited by BmwUser1991; 05-12-2020, 16:34.
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

Koodattiinko akunvaihto autoon?

Comment

• BmwUser1991
      Newbiemmer
      • Dec 2020
      • 4
      • Finland

Originally posted by rizzo View Post
      Koodattiinko akunvaihto autoon?
      Ei koodattu mutta akun vaihtaja tekee näitä töitä työkseen ja sanoi että tulee koodaamaan akun huomenna, hän myös sanoi että koodaus ei estä auton käynnistystä vaan koodaus olisi sitä varten että laturi osaa ladata akkua okein/näin ainakin käsitin).

Comment

• rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

Otetaan vielä toinen arvaus: milloin vaihdettu korkeapainepumppu?

Sehän näistä leviää kaikista. Mulla ei viallinen edes ehtinyt antaa vikakoodia, mutta käynnistyminen oli todella heikkoa.

Comment

• BmwUser1991
          Newbiemmer
          • Dec 2020
          • 4
          • Finland

Otetaan vielä toinen arvaus: milloin vaihdettu korkeapainepumppu?

Sehän näistä leviää kaikista. Mulla ei viallinen edes ehtinyt antaa vikakoodia, mutta käynnistyminen oli todella heikkoa.
          Korkeapainepumppua ei ole vaihdettu aut0 on 175tkm ajettu, luulisi vaan että auto antaisi vikakoodin kyseisestä asiasta.?

Comment

• rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

Originally posted by BmwUser1991 View Post
            Korkeapainepumppua ei ole vaihdettu aut0 on 175tkm ajettu, luulisi vaan että auto antaisi vikakoodin kyseisestä asiasta.?
            Mulla ei antanut mitään koodia. Ainoastaan livedatasta näki, ettei paineet nousseet tarvittaviin lukemiin. Ja just tuossa 165-170 tkm tienoilla kyykkäsi itsellä. Ja se osa valitettavasti ainakin silloin maksoi tonnin.

Comment

• BmwUser1991
              Newbiemmer
              • Dec 2020
              • 4
              • Finland

Mulla ei antanut mitään koodia. Ainoastaan livedatasta näki, ettei paineet nousseet tarvittaviin lukemiin. Ja just tuossa 165-170 tkm tienoilla kyykkäsi itsellä. Ja se osa valitettavasti ainakin silloin maksoi tonnin.
              Juu no pitää varmaan hinauttaa tuo liikkeeseen ja kysyä jos pystyvät katsomaan onko se tuo korkeapainepumppu ^^

kiitos avusta !

Comment

• tryffis
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 271
                • Vantaa

Sulla ei ibs:n väylätieto kulje akkunavan/laturin välillä. Kannattaa tarkistaa että on varmasti kaikki ne pienemmät piuhat akun päässä kiinni.

Kp pumppu yleensä oireilee vähän misfireillä kiihdyttäessä/huonolla tyhjäkäynnillä mutta sulla taitaa olla nyt vaan sähköissä vikaa.
                Last edited by tryffis; 06-12-2020, 22:01.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎