Terve! eli olin tuossa kaverilla käymässä viimeviikolla ja kun olin lähdössä hänen pihaltaan niin auto ei käynnistynytkään. No autoon tuli teksti että Ignition mode on ? No katselin siinä sitten ohjeita kyseisestä asiasta ja irroitin hanskalokerosta releen ja laitoin takaisin. Sen jälkeen auto ei antanut enään kyseistä viestiä mutta ei käynnistynyt, noh pyysin kaverini paikalle virtalähteellä millä sitten yritettiin autoa saada käyntiin ja noin 20 yrityksen jälkeen auto lähti käytiin. Ajelin siinä rauhakseen pikkuteitä kotiin kun auto meni aivan sekaisin ajaessa(mahdollisesti kaikki vika koodit mitä voi tulla) ja hyvä että toimi normaalisti sen 5min ajoa. No tänään sitten vaihdoin autoon uuden akun koska vanha oli jo aika lailla lopussa. Vanhan akun poistossa huomasin että akun alla (akku lokerossa?) oli paljon vettä. No imuroin luukun tyhjäksi ja asensin uuden akun.
Yritin käynnistää auton mutta sama vika kuin kaverini pihalla, auto antaa ignition modea eikä käynnisty mutta selvästi kuulee että yrittää käynnistyä.
Ainut vikakoodi minkä auto antaa akun vaihdon jälkeen on : DME active codes2E98-: BSD,message; alternator ; Missing.
Koodit on luettu ammattilaisen johdosta ja nollattu. Myös auton näyttöön tulee Battery Over Charge teksti,mutta sitä ei tule lukijaan.
Olen jonkun verran lukenut kyseisestä asiasta mutta loppujen lopuksi tulin johtopäätökseen että joskos täältä löytyisi joku jolla ollut sama vika lähiaikoina? Kiitos valmiiksi jo vinkeistä ja avusta.
Yritin käynnistää auton mutta sama vika kuin kaverini pihalla, auto antaa ignition modea eikä käynnisty mutta selvästi kuulee että yrittää käynnistyä.
Ainut vikakoodi minkä auto antaa akun vaihdon jälkeen on : DME active codes2E98-: BSD,message; alternator ; Missing.
Koodit on luettu ammattilaisen johdosta ja nollattu. Myös auton näyttöön tulee Battery Over Charge teksti,mutta sitä ei tule lukijaan.
Olen jonkun verran lukenut kyseisestä asiasta mutta loppujen lopuksi tulin johtopäätökseen että joskos täältä löytyisi joku jolla ollut sama vika lähiaikoina? Kiitos valmiiksi jo vinkeistä ja avusta.
Comment