Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d väärällä koneella?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BenDilde
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 127
    • Kotka

    318d väärällä koneella?

    Mulle tarjottiin vaihdossa 2007 318 2.0 dieselillä ja manuaalilla. Jostain lueskelin että just tuossa '07 korvilla olisi koneen tyyppi muuttunut, niin mistä osaan katsoa että onko tässä juuri se paskalla jakopäällä oleva?
    '01 E39 520iA
  • Paabo
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 4324
    • Lapinlahti City

    #2
    Originally posted by BenDilde View Post
    Mulle tarjottiin vaihdossa 2007 318 2.0 dieselillä ja manuaalilla. Jostain lueskelin että just tuossa '07 korvilla olisi koneen tyyppi muuttunut, niin mistä osaan katsoa että onko tässä juuri se paskalla jakopäällä oleva?


    Laitat tuonne auton rekkarin niin 9/10 kerrasta kertoo auton moottorityypin. Jos on M47 on järjellisellä jakopäällä ja jos on n47 on paskalla jakopäällä.
    E39 M5

    Comment

    • BenDilde
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 127
      • Kotka

      #3
      Originally posted by Paabo View Post
      https://www.biltema.fi/autoilu---mp?...SABEgL7PvD_BwE

      Laitat tuonne auton rekkarin niin 9/10 kerrasta kertoo auton moottorityypin. Jos on M47 on järjellisellä jakopäällä ja jos on n47 on paskalla jakopäällä.
      Biltema ei antanut, mutta Motonetin sivut antoi koneeksi M47 joten voisi olla toimiva. Millainen tuo kiesi muuten on? Farkkukorinen, tosiaan manuaali ja onhan sillä jo 400tkm ajettu 🙄
      '01 E39 520iA

      Comment

      • Paabo
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 4324
        • Lapinlahti City

        #4
        Originally posted by BenDilde View Post
        Biltema ei antanut, mutta Motonetin sivut antoi koneeksi M47 joten voisi olla toimiva. Millainen tuo kiesi muuten on? Farkkukorinen, tosiaan manuaali ja onhan sillä jo 400tkm ajettu ��
        Mitä voi odottaa 400tkm kohta 14 vuotta vanhalta autolta? Jos kulkee eteen/taakse ja vartin parkissa olon aikana ei oo allensa laskenut niin kovaa ajoa.
        E39 M5

        Comment

        • kautsi300
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 214
          • Järvenpää

          #5
          Tyyppikilpi lappu, liimattuna oikean puolen pilariin, ovi auki ja sieltä katsomaan pitäisi löytyä moottori tyyppi.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Tuon verran ajettuun M47 saa jo jakoketjurempan tehdä tai ainakin syytä olisi tehdä. N47 ketjuremppa on jo tehty ja todennäköisesti laitettu kasaan paremmilla osilla, joten en näkisi huolta siitä. Itse valitsisin N47 jo noiden vuoksi ja onhan se nyt toisen sukupolven tekniikalla vrt M47.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • icecold
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 2341
              • 🌍

              #7
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Tuon verran ajettuun M47 saa jo jakoketjurempan tehdä tai ainakin syytä olisi tehdä. N47 ketjuremppa on jo tehty ja todennäköisesti laitettu kasaan paremmilla osilla, joten en näkisi huolta siitä. Itse valitsisin N47 jo noiden vuoksi ja onhan se nyt toisen sukupolven tekniikalla vrt M47.
              Samat ajatukset itselläni.

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1121
                • suomi

                #8
                Originally posted by icecold View Post
                Samat ajatukset itselläni.
                Kuin myös

                Sakki jaksaa täristä tosta n47 jakopäästä,en nyt sanoisi sitä m47 sen halvemmaksi ylläpito kuluilta mitenkään.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  #9
                  E91 on ihan hyvä auto, aivan sama onko se m47 vai n47, jos tuntuu toimivan niin ei muuta kun ajelee menemään
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • anttip123
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2015
                    • 34
                    • Itärajalla

                    #10
                    Autolla rullattu 400tkm ja suurin murhe et onko paskalla jakopäällä :think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎