Eli automaatti laatikko nykäisee melko kovasti 1-2 tai 2-3 kun vaihtaa sen jälkeen ei ongelmaa ja tämä tapahtuu kun lähtee ajamaan kylmällä koneella ja sitten kun ajaa hetken sitten se häviää, mikä voisi olla vikana? Öljyistä ei tietoa milloin vaihdettu mutta käyn vaihtaa ne ainakin aluksi tällä viikolla. Autona 330xd e91 -07
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatti laatikon ongelma
Collapse
X
-
Vedättääkö kierroksia vähän korkeammalle ennen ku vaihtaa ja sit nykäsee? Itel nykäsee kans eka vaihto ku lähtee suoraa ajaa D-vaihteella. Huomannu et jos pitää pari sekkaa r-vaihteel ennen ku laittaa D pykälän nii ei nykäse ollenkaa. Kevääl vaihdoin askii öljyt ja nollasin laatikon arvot. Vähän helpotti hetkeks mut sit palannu samanlaiseks. Itel ratis vaihteen valitsimet nii jos vaihtaa heti lähös 2-vaihteelle nii ei tuu kans oiretta. Autona 335xi. Ongelma alko vast siin kohtaa ku lopetti röökin polttamisen, laitoin aina auton käyntii ja poltin viel yhen ennen ku lähin liikenteeseen nii oire ei ilmestyny sillo.Last edited by jessemikkola; 14-12-2020, 22:33.
Comment
-
-
Mulla tekee myös samaa kylmänä. Solenoidit vaihdettiin tuossa kesällä, mutta syksyllä kun alkoi säät viilenemään niin noi oireet paheni taas. Kovahan toi nykäsy ei ole, mutta ärsyttää vaan kun ei tiedä olenko mä vaan liian pikkutarkka vai onko oikeasti jotain vialla. autolla ajettu nyt 112tkm..E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostVedättääkö kierroksia vähän korkeammalle ennen ku vaihtaa ja sit nykäsee? Itel nykäsee kans eka vaihto ku lähtee suoraa ajaa D-vaihteella. Huomannu et jos pitää pari sekkaa r-vaihteel ennen ku laittaa D pykälän nii ei nykäse ollenkaa. Kevääl vaihdoin askii öljyt ja nollasin laatikon arvot. Vähän helpotti hetkeks mut sit palannu samanlaiseks. Itel ratis vaihteen valitsimet nii jos vaihtaa heti lähös 2-vaihteelle nii ei tuu kans oiretta. Autona 335xi. Ongelma alko vast siin kohtaa ku lopetti röökin polttamisen, laitoin aina auton käyntii ja poltin viel yhen ennen ku lähin liikenteeseen nii oire ei ilmestyny sillo.
Comment
-
-
Originally posted by Zoppa View PostMulla tekee myös samaa kylmänä. Solenoidit vaihdettiin tuossa kesällä, mutta syksyllä kun alkoi säät viilenemään niin noi oireet paheni taas. Kovahan toi nykäsy ei ole, mutta ärsyttää vaan kun ei tiedä olenko mä vaan liian pikkutarkka vai onko oikeasti jotain vialla. autolla ajettu nyt 112tkm..
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostItellä kans 335xi. Kuulostaa ihan normaalilta toiminnalta kylmänä. Yksi nykäisy kylmänä ja kaikki toimii normaalisti. Laatikon lämmitysmoodi siis.
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostOnks sul otettu pois moottorin softast korotettu tyhjäkäynti kylmänä ku laittaa auton käyntiin? Mul on otettu pois nii oon epäilly et siin tapahtuu joku ristiriita moottorin ja vaihteiston välillä nii aiheuttaa sen ekan vaihdon nykäyksen.
Comment
-
-
Itsellä E92 335i -07. Laatikko öljyt vaihtui ekan kerran minun aikana (ainakin oli alkup. suodatin) n. 180tkm kohdalla reilu 3v sitten.
Vaihteen vaihdot oli silloin jotenkin epäloogiset, yhtenä päivänä vaihtoi tosi nätisti ja toisena hyvinkin tuntuvasti.
Öljynvaihto ja nollaukset ei tuohon auttanut, eikä myöskään XHP stage3 tuota epäloogisuutta muuttanut.
Nyt melkein 230tkm taulussa ja oma johtopäätös on, että täysi mekahuolto seuraavaksi, eihän sekään siellä ikuisesti uutena pysy..ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment