Heips,
Itsenäisyyspäivän tienoilla tiukan kiihdytyksen jälkeen idrive ilmoitti "moottorihäiriö - suorituskyvynmenetys". Ilmoitus näkyi ruudulla n. 30sek, jonka jälkeen itsekseen hävisi. Tuona aikana myöskään kaasu ei reagoinut millään tavalla. Heti ilmoituksen häviämisen jälkeen auto toimi kuitenkin tuttuun tapaan, vetoja ei enää puuttunut. Illan aikana häiriö ei myöskään toistunut, vaikka poljin autoa reippaasti.
Huolestuneena kävin heti seuraavana arkipäivänä lukemassa vikakoodit (35€) Korjaamo Ykkösillä Keskussairaalan vieressä.
Tuomio:
- EGR Jäähdytys uskottavuus
- Silmukka ohjattu ahtopaineen asento asennon ohjaus jatkuva
- Ahtopaineen ohjauspiiri negatiivinen jatkuva
Vikakoodit lukenut venäläinen meinasi, että turbonvaihto heti edessä. Tämän vuoksi pyysin toki tekemään kuluarvion itselleni sähköpostiin, ei ole vielä tähän päivään mennessä kuulunut.
Merkillistä on kuitenkin nyt se, että autolla ajettiin normaaliin tapaan läpi joulukuun, täysin ongelmitta. Vasta eilen sama häiriöilmoitus ilmestyi idriveen, lyhyehköllä matkalla peräti neljästi. Tuona aikana vedot katosivat jälleen täysin, mutta palasivat välittömästi kun moottori oli ollut sammuneena vajaan tunnin.
Pistää siis kovasti miettimään, että voiko turboahdin tosiaan olla vielä finaalissa, metrejäkään ei ole 185tkm enempää.
Osaisitteko arvuutella/suositella/neuvoa jatkotoimenpiteitä?
Laakkosen diagnoosi olisi tässä tilanteessa toki epäilemättä kultaa, mutta pitkästi yli 100€ lasku sieltä tuosta toimenpiteestä tuntuu kohtuuttomalta.
Voisiko ehkä jonkinlainen anturivika tulla tässä kysymykseen? Vika kun ilmenee vain välillä, poistuen sitten taas pidemmäksi aikaa. Mekaaniseenvikaan ei siis ihan tahtoisi uskoa.
Itsenäisyyspäivän tienoilla tiukan kiihdytyksen jälkeen idrive ilmoitti "moottorihäiriö - suorituskyvynmenetys". Ilmoitus näkyi ruudulla n. 30sek, jonka jälkeen itsekseen hävisi. Tuona aikana myöskään kaasu ei reagoinut millään tavalla. Heti ilmoituksen häviämisen jälkeen auto toimi kuitenkin tuttuun tapaan, vetoja ei enää puuttunut. Illan aikana häiriö ei myöskään toistunut, vaikka poljin autoa reippaasti.
Huolestuneena kävin heti seuraavana arkipäivänä lukemassa vikakoodit (35€) Korjaamo Ykkösillä Keskussairaalan vieressä.
Tuomio:
- EGR Jäähdytys uskottavuus
- Silmukka ohjattu ahtopaineen asento asennon ohjaus jatkuva
- Ahtopaineen ohjauspiiri negatiivinen jatkuva
Vikakoodit lukenut venäläinen meinasi, että turbonvaihto heti edessä. Tämän vuoksi pyysin toki tekemään kuluarvion itselleni sähköpostiin, ei ole vielä tähän päivään mennessä kuulunut.
Merkillistä on kuitenkin nyt se, että autolla ajettiin normaaliin tapaan läpi joulukuun, täysin ongelmitta. Vasta eilen sama häiriöilmoitus ilmestyi idriveen, lyhyehköllä matkalla peräti neljästi. Tuona aikana vedot katosivat jälleen täysin, mutta palasivat välittömästi kun moottori oli ollut sammuneena vajaan tunnin.
Pistää siis kovasti miettimään, että voiko turboahdin tosiaan olla vielä finaalissa, metrejäkään ei ole 185tkm enempää.
Osaisitteko arvuutella/suositella/neuvoa jatkotoimenpiteitä?
Laakkosen diagnoosi olisi tässä tilanteessa toki epäilemättä kultaa, mutta pitkästi yli 100€ lasku sieltä tuosta toimenpiteestä tuntuu kohtuuttomalta.
Voisiko ehkä jonkinlainen anturivika tulla tässä kysymykseen? Vika kun ilmenee vain välillä, poistuen sitten taas pidemmäksi aikaa. Mekaaniseenvikaan ei siis ihan tahtoisi uskoa.
Comment