Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 325i n52 öljyntaso-ongelmaa.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmistynyt
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 5
    • Tampere

e90 325i n52 öljyntaso-ongelmaa.

Morjens!

Seuraavanlaista ongelmaa ilmenee vuoden 2006 325i:ssä: Öljyn määrää tarkastaessa tauluun syttyy herja "inactive", ja näyttää öljyntason olevan minimissä. Öljynvaihto tähän on suoritettu liikkeessä 175tkm kohdalla, nyt mittarissa 177tkm. Olen auton juuri ostanut, ja edellinen omistaja kertoi minulle ettei huollossa saatu oil service intervallia nollattua. Kokeilin tänään itse nollata sitä mittaristosta ohjeiden mukaan, mutta siinä en kuitenkaan onnistunut, vaan öljynvaihtoväli ei suostunut nollautumaan vaikka kellon kuva reset-painikkeen kohdalla pyörikin bc-nappia painaessa ja pohjassa pitäessä.

Olisiko vika nyt siis öljyntasoanturissa vai mistä sitä kannattaisi lähteä hakemaan? Voiko öljyntasoa selvittää muuten kuin mittariston kautta, kun mittatikkua tässä ei konehuoneen puolella ole? Kone käy oikein tasaisesti eikä naputa edes kylmänä. Öljyä ei myöskään vuoda mihinkään. Olisi myös hienoa jos joku Tampereella haluaisi pientä korvausta vastaan lukea vikakoodit mulle tästä!

Kiitokset jo kaikille vastanneille!
    Last edited by Bemmistynyt; 12-01-2021, 18:07.
    Nykyinen. e90 325i m-sport (n52)
    Ex. e34 520i (m20), e39 523i (m52)
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1019
    • Pikis

Varmaankin anturissa tai sen kytkennässä vikaa, kannattaa hoitaa kuntoon koska nuo koneet usein tuppaavat hiukan syömään öljyä ja sen tasoa ei näe mistään muualta.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

Comment

• JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2728
      • Tampere

Testerillä voisi vilkaista öljyntasoa ja toki vikakooditkin, josko esim. anturista olisi sellaista tallentunut. Samaten testerillä voi huoltokuittaukset tehdä, jos ei ole mittaristosta onnistunut. Voin tarvittaessa vilkaista. YV:llä tarkemmin.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎