N52B25 (2005 e90 325i) rupesi jossain vaiheessa antamaan vikakoodeja 2A82 ja 2A98 eli imupuolen vanoskoodeja. Oireena lähinnä pätkiminen joskus kiihdytyksessä. Vaihdettiin solenoidien paikkaa tuolloin ja vähäksi aikaa vika tuntui korjaantuvan. Palasi kuitenkin ja vikakoodit pakopuolelle. Lopulta tuli myös moottorin vikavalo (sellainen puolikas keltainen) ja rupesi humppaamaan kierrokset ja välillä kierrosten laskiessa sammui koko auto. Ja erityisesti kylmänä ei oikein jaksanut kierrokset nousta päälle 2000. Ajelin pajalle ja pienen tutkimuksen jälkeen tuomio, pakovanoksen säätöpyörä. Vaihdettiin hilppeet mukaanlukien jakoketju. No eipä mitään kun heti ensimmäisellä käynnistyksellä rempan jälkeen sama oireilu jatkui.. Oli kirjattu, että hieman hienoa metallia näkyi öljyn seassa. Vaihtomoottoria vai muita ideoita? Toisaalta auto käy ihan nätisti ajoittain, eikä tehohävikkiäkään ole missään vaiheessa ole ollut havaittavissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N52B25 jakopääremontti, ongelmat jatkuu
Collapse
X
-
Originally posted by peltone View Post
Mutta joka tapauksessa tosiaan pakopuolen solenoidi vaihdettu ja edelleen pakopuolelta koodit, mutta en sitten tiedä olisko ollut syytä vaihtaa pareittain. Vanoksen suodattimien kunnon tarkistamista täytyykin tänään kysellä korjaamolta.. Sinällään sepä olisikin hauskaa, kun löytyisi vika jostain tuollaisesta ja tehty jakopää (joka ei arvatenkaan ollut ihan halpa).
Comment
-
-
Oman n52b25 koneen kanssa oli myös murheita:think. Heitti koodia 2a87 pakopuolen solenoidista. Sitten alkoi venttiilikoneisto naputtaa ja tyhjäkäynti heittelehti. Uutta solenoidia laitettiin ja öljyt kun otti pois niin suodatin oli ihan tukossa.
Uudet öljyt sisään ja naputus ja tyhjäkäynti vaan paheni. Jotenkin tuntu nostimet toimivan huonommin kuumilla tai uusilla oljyillä ja käynti oli kauhea.
Vena koppa auki niin imunokkan voitelu oli jossain vaiheessa pettänyt pahasti ja laakerointi lähtenyt kulumaan.
Itse en sitten enään alkanut konetta korjaamaan, kun laakeripinnat on kanneessa ja olis pitänyt kansi vaihtaa. Ja muutenkin oli sitä mujua pyörinyt siellä koneessa. Niin nostettiin tuoreenpi pata keulille-e60 525 LCI - Honda X11
ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325
Comment
-
-
no niin, nyt on ainakin toistaiseksi vikakoodi pysynyt pois. ja tähän asti nyt ratkaisu oli se että turhan jakopäärempan jälkeen vaihdettiin se ei-oem-solenoidi toiseen ei-oem-solenoidiin, joka kuulemma vaikutti huomattavasti paremmalta jo käsituntumalta. mitä mieltä, eikös ole ihan kohtuullista että väärän diagnoosin ja parin tonnin remontin jälkeen korjaamo kantaa osavastuun kuluista (joista ei nyt sitten ollut tämän osalta mitään iloa)? kannattaako reklamoida? itselle passaisi esim. työt korjaamolle, osat itselle... (osat oli hieman yli 50% kokonaislaskusta)
Comment
-
Comment