Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 330d automaattiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jopstedi
    Newbiemmer
    • Jun 2020
    • 16
    • Tampere

    E91 330d automaattiongelma

    Moro!

    Autossa on alkanut esiintymään aina välillä semmoista vikaa, että kun pienessä nopeudessa nostaa jalan kaasulta, alkaa automaattilaatikko nykimään. Välillä toimii ihan normaalisti ja välillä nykii paljonkin. Esim liikennevaloihin tultaessa, kierrokset laskee n.600-700 ja kun auton vauhti hiljenee, niin laatikko töksähtelee. Kerran on myös tökännyt niin, että sammui liikennevaloihin kun auto pysähtyi.

    Laatikko vaihtaa tosi hyvin ja muutenkin tuntuu toimivan hyvin. Ainoastaan tuo, kun nostaa jalan kaasulta ja tavallaan "rullaa" kohti liikennevaloja tai risteystä, välillä ikään kuin ottaa laatikko kiinni.

    Muutaman päivän saattaa toimia hyvin ja sitten seuraavana päivänä taas huonosti.

    Mitä kannattaisi lähteä ekana tutkimaan? Uudet öljyt?

    Auto on softattu ja sillä on ajettu n.380tkm

    Edit: lukasin tuossa äskön inpalla vikakoodit, niin ei löytynyt mitään. Kai se täytyy öljyn määrä tarkistaa ensiviikolla ja katsoa sitten miten käy.
    Last edited by Jopstedi; 21-03-2021, 18:03.
  • Jopstedi
    Newbiemmer
    • Jun 2020
    • 16
    • Tampere

    #2
    Nyt on öljyt katsottu ja öljyt ok. Nyt on muutenkin toiminut pari päivää ok. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa, että välillä toimii ja välillä ei?

    Comment

    • hpniemi
      BTCF Member
      • Feb 2020
      • 97
      • Järvenpää

      #3
      Voi johtua stressistäkin. Kannattaa käydä rohkeasti lääkärissä, niin saa pillereitä. Kumppanin kanssa on hyvä myös puhua asiasta avoimesti.

      Originally posted by Jopstedi View Post
      Nyt on muutenkin toiminut pari päivää ok. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa, että välillä toimii ja välillä ei?

      Comment

      • Petsku333
        BTCF Member
        • Jun 2014
        • 349
        • Kerava

        #4
        Saattaa hyvinkin olla että ei ole edes automaattilaatikkoon littyvä juttu? :think Heitän nyt ihan hatusta, mutta joku kaasuläppä/egr voisi aiheuttaa samanlaista.
        Seat Cupra 290

        Ex. F20 118i MHD Stage 2
        E60 2006 525i

        Comment

        • Jopstedi
          Newbiemmer
          • Jun 2020
          • 16
          • Tampere

          #5
          Moro! Laatikkoon vaihdettiin öljyt ja mekatroniikan tiivisteet. Se kasin mallinen tiiviste ja ne putket. Auto toimi hetken aikaa paljon paremmin ja vaihtoi todella hyvin. Nyt eteen tuli kuitenkin aikamoinen ongelma. Jos laittaa D:n tai R:n päälle, auto pyrkii kokoajan liikkumaan vaikka painaa jarrua. Jos jarrua painaa tarpeeksi kovaa, auto sammuu.
          Onkohan koko laatikko jo vaihtokunnossa? Vai voisiko vika olla mekatroniikassa? Voiskohan vika korjaantua sen vaihdolla? Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa?

          Comment

          • Pete_93
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 92
            • Joensuu

            #6
            Jos se tyhjäkäynnillä sammuu jarrusta nii siellä on turbiinin lukko kokoajan päällä, kuulostaa kyllä siltä että voi olla paskaa lukon venttiilin välissä kerran se öljynvaihdon jälkee toimi ok jonkin aikaa
            e36 ///M3 -97
            e92 335d -07

            Comment

            • Jopstedi
              Newbiemmer
              • Jun 2020
              • 16
              • Tampere

              #7
              Noniin, tänään sitten kokeilin sellasta korjausta, että laitoin uuden mekatroniikan ja öljyt. Edelleen sama vika jatkuu. Täytyyköhän tässä seuraavaksi etsiä jostain uusi momenninmuunnin ja kokeilla josko sillä lähtisi toimimaan? Vai olisiko jollain heittää jotakin ajatusta mitä seuraavaksi kannattaisi kokeilla?

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #8
                Pystyykö autolla ajamaan normaalisti liikkeellel lähdön jälkeen? Eli irrottaako lukko missään vaiheessa. Jos toiminut ennen remppaa ongelmitta niin luultavasti vika löytyy myös sieltä mitä ropellettiin.
                Itse katsoisin että mitä ohjauspuoli näyttää ja seuraavaksi lukon solenoidin tarkastus/ korjaus/ vaihto.

                Comment

                • Jopstedi
                  Newbiemmer
                  • Jun 2020
                  • 16
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Hezman View Post
                  Pystyykö autolla ajamaan normaalisti liikkeellel lähdön jälkeen? Eli irrottaako lukko missään vaiheessa. Jos toiminut ennen remppaa ongelmitta niin luultavasti vika löytyy myös sieltä mitä ropellettiin.
                  Itse katsoisin että mitä ohjauspuoli näyttää ja seuraavaksi lukon solenoidin tarkastus/ korjaus/ vaihto.
                  Auto tuntuu ajaessa pelaavan ihan normaalisti. Vaihteet vaihtuu todella hienosti ja napakasti varsinkin tuon mekatroniikan vaihdon jälkeen. Onko tuossa laatikossa muita osia jotka ohjaa turbiinin lukitusta, kuin tuo mekatroniikka? Voisikohan turbiinissa itsessään olla jotain likaa jossain välissä tai muuten vain hajonnut?
                  Varmaan helpoimmalla pääsis kun laittais vaan uuden laatikon kiinni..
                  Aika kallis korjaus vaan auton arvoon nähden.

                  Comment

                  • Petsku333
                    BTCF Member
                    • Jun 2014
                    • 349
                    • Kerava

                    #10
                    Saa kyllä melkonen mörkylä liikkua laatikon sisällä että jää turbiinin siipiin jumiin.
                    Seat Cupra 290

                    Ex. F20 118i MHD Stage 2
                    E60 2006 525i

                    Comment

                    • Pete_93
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 92
                      • Joensuu

                      #11
                      sinne laatikon kylkeen ois voinu laittaa painemittarin kiinni "auf wk" porttiin kiinni ja kattoo nouseeko paineet kunnolla (muistaakseen noin 5bar) sillon ku lukon pitäis olla auki, jos nousee nii turbiinissa luultavasti vika, muuten ohjauspuolella.
                      e36 ///M3 -97
                      e92 335d -07

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎