Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 rear light failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    E91 rear light failure

    E91 320D.

    Sulakkeet ehjät, valot palavat ja toimivat normaalisti. Ainoa ongelma tuo molemman puoleinen rear light failure takavaloille. Purin takaa valopohjat auki ja huomasin että parkkivalopolttimot kuumuvat todella paljon (polttaa käsiä). Muut valot ok. Voitko siellä olla joku maadoitusvika, kosketushäiriö? Saisko tätä mitattua jotenkin, miten? Auttaisiko jos hommaisi uudet valomodulit vai voisiko vika olla johtosarjoissa? Voisiko olla että kontakti polttimon ja liittimen välillä aiheuttaa kuumumista/ylimenovastusta?
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1834
    • N/A

    #2
    Originally posted by dudeb View Post
    E91 320D.

    Sulakkeet ehjät, valot palavat ja toimivat normaalisti. Ainoa ongelma tuo molemman puoleinen rear light failure takavaloille. Purin takaa valopohjat auki ja huomasin että parkkivalopolttimot kuumuvat todella paljon (polttaa käsiä). Muut valot ok. Voitko siellä olla joku maadoitusvika, kosketushäiriö? Saisko tätä mitattua jotenkin, miten? Auttaisiko jos hommaisi uudet valomodulit vai voisiko vika olla johtosarjoissa? Voisiko olla että kontakti polttimon ja liittimen välillä aiheuttaa kuumumista/ylimenovastusta?
    Jos ne polttimot ovat hehkulankapolttimot, niin tokihan ne kuumuvat.

    Vanhemmissa malleissa rear light failure yhdistettynä toimiviin perävaloihin tarkoitti yleensä vikaa peräluukun johtosarjassa saranan paikkeilla tai viallista jarruvalokatkaisijaa jarrupolkimen vieressä.
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • dudeb
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 240
      • Nowhere

      #3
      Originally posted by bmw323it View Post
      Jos ne polttimot ovat hehkulankapolttimot, niin tokihan ne kuumuvat.

      Vanhemmissa malleissa rear light failure yhdistettynä toimiviin perävaloihin tarkoitti yleensä vikaa peräluukun johtosarjassa saranan paikkeilla tai viallista jarruvalokatkaisijaa jarrupolkimen vieressä.
      2007 malli kyseessä.

      Hehkulankaa ovat, mutta aivan polttavan kuumat, ei kärsi käsillä koskea ja ovat lisäksi polttaneet muoveja, kun kuumuneet niin paljon.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16375
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by dudeb View Post
        2007 malli kyseessä.

        Hehkulankaa ovat, mutta aivan polttavan kuumat, ei kärsi käsillä koskea ja ovat lisäksi polttaneet muoveja, kun kuumuneet niin paljon.
        Niillä on tapana kuumua sellaisiksi ettei niitä voi näpelöidä polttamatta sormia. Eli valot kannattaa sammuttaa ennen polttimoiden koskemista.

        Onhan sinne joku voinut kikkailla tehokkaammat polttimotkin ja siksi muovit kärsineet mutta omasta havaittavissa ihan samanlaista muovien kärsimistä ja oikeanlaiset polttimot tuntui olevan.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 512
          • Kouvola

          #5
          Onko vika ollut aina päällä, vai tullut sun omistuksen aikana?

          Mietin, että onko joku laittanut väärät polttimot paikoilleen.

          Ennen vanhaan mistä oma muistijälki on, oli hehkulankaparkkipolttimot 5W ja jarruvalo, vilkku ja sumuvalo 21W teholtaan.
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • kinkkelaade
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 35
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by dudeb View Post
            E91 320D.

            Sulakkeet ehjät, valot palavat ja toimivat normaalisti. Ainoa ongelma tuo molemman puoleinen rear light failure takavaloille. Purin takaa valopohjat auki ja huomasin että parkkivalopolttimot kuumuvat todella paljon (polttaa käsiä). Muut valot ok. Voitko siellä olla joku maadoitusvika, kosketushäiriö? Saisko tätä mitattua jotenkin, miten? Auttaisiko jos hommaisi uudet valomodulit vai voisiko vika olla johtosarjoissa? Voisiko olla että kontakti polttimon ja liittimen välillä aiheuttaa kuumumista/ylimenovastusta?
            itsellä oli sama vika edellisessä. korjaantui kun takakontin luukkuun menevästä johtojen haitarista korjasi johdot. oli jo monta poikki viassa. vissiin malli vika noissa farkuissa. tosin minulla oli myös pimeenä niitä hehkuja että ei välttii sama vika. mutta herjasi vaikka valot toimi.
            BMW 530Xd F10

            Comment

            • dudeb
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 240
              • Nowhere

              #7
              Originally posted by Haju69 View Post
              Niillä on tapana kuumua sellaisiksi ettei niitä voi näpelöidä polttamatta sormia. Eli valot kannattaa sammuttaa ennen polttimoiden koskemista.

              Onhan sinne joku voinut kikkailla tehokkaammat polttimotkin ja siksi muovit kärsineet mutta omasta havaittavissa ihan samanlaista muovien kärsimistä ja oikeanlaiset polttimot tuntui olevan.
              Näyttäisi olevat ihan oikean laiset polttimot (21W) ja kannassakin lukee näin.

              Comment

              • dudeb
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 240
                • Nowhere

                #8
                Originally posted by mmie View Post
                Onko vika ollut aina päällä, vai tullut sun omistuksen aikana?

                Mietin, että onko joku laittanut väärät polttimot paikoilleen.

                Ennen vanhaan mistä oma muistijälki on, oli hehkulankaparkkipolttimot 5W ja jarruvalo, vilkku ja sumuvalo 21W teholtaan.
                Auto ollut projektina itsellä vasta hetken aikaa.

                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #9
                  Originally posted by kinkkelaade View Post
                  itsellä oli sama vika edellisessä. korjaantui kun takakontin luukkuun menevästä johtojen haitarista korjasi johdot. oli jo monta poikki viassa. vissiin malli vika noissa farkuissa. tosin minulla oli myös pimeenä niitä hehkuja että ei välttii sama vika. mutta herjasi vaikka valot toimi.
                  Pitää tsekata nämä johdot!

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 512
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by dudeb View Post
                    Näyttäisi olevat ihan oikean laiset polttimot (21W) ja kannassakin lukee näin.
                    Eikös 21W ole liian tehokas? 21W on mielestäni jarruvalojen teho, normivalojen tulisi olla himmeämmät.

                    Mutta tiedä sitten miten nuo näissä menee..
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • alpine3
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2010
                      • 1273
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Originally posted by mmie View Post
                      Eikös 21W ole liian tehokas? 21W on mielestäni jarruvalojen teho, normivalojen tulisi olla himmeämmät.
                      5 wattiset pitäisi olla rekisterinkilvenvalot.
                      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎