Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e91 narisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16485
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by expertti View Post

    Okei. Mutta pitänee koittaa asentaa esim laakerilukitteen kanssa pusla(t) paikoilleen. Suosituksia lukitteen osalta?
    Onko välystä paljon ? Toimiiko eli pitääkö lukite kun vääntöä tulee joka suuntaan ?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10073
      • KVLA

      #17
      ED. Turha...
      Last edited by Heguli 31; 09-10-2024, 16:13.

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 883
        • Kainuu

        #18
        Originally posted by jr66 View Post

        Onko välystä paljon ? Toimiiko eli pitääkö lukite kun vääntöä tulee joka suuntaan ?
        Uusi pusla meni melkein käsin paikoilleen. Vanha ei, piti käyttää työkalua. Sitä en sitten tiedä oliko vanhassa käytetty myös lukitetta, ei tullut otettua kuvia. Tiukka oli ainakin ottaa pois, ulosvetäjä oli enemmän kuin tarpeen. Lemförsit on tilattu. FAG puslat meni ilmeisesti romutukivarsien mukana keräykseen, ei ole mistä mitata ulkomittaa.

        Vääntöä joka suuntaan? Eikös tuo pusla ole "vain" alatukivarren jatkona, pehmentämässä.... Kuten muutkin takapään tukivarret?



        Ja siitä lukitteesta, olisiko antaa suosituksia....?
        Last edited by expertti; 02-10-2024, 18:25.

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 883
          • Kainuu

          #19
          Entä tietääkö joku, mikä on tuon narinahelan asennuskohta? Onko se keskellä reikää, vaiko hieman sivussa? Omassani toinen näyttäs olevan keskellä ja toinen puoli hieman sivussa puslan keskikohdasta. TIS kertoo että käyttävät jotain erikoishylsyä asennuksessa joka stoppaa kun pusla oikealla kohdalla reiässä...

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 761

            #20
            Originally posted by expertti View Post
            Entä tietääkö joku, mikä on tuon narinahelan asennuskohta? Onko se keskellä reikää, vaiko hieman sivussa? Omassani toinen näyttäs olevan keskellä ja toinen puoli hieman sivussa puslan keskikohdasta. TIS kertoo että käyttävät jotain erikoishylsyä asennuksessa joka stoppaa kun pusla oikealla kohdalla reiässä...
            Vaikka se saisi tietysti oikeassa kohtaa olla niin tuskin se millistä on kiinni. Joskus 15V sitten asensin E36 alapalloniveliä niin Meylet oli väljiä reikään. Lemförder oli tiukka kuten kuuluu. Veikkaan että tossakin narinahela väärällä halkaisijalla.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16485
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by expertti View Post

              Uusi pusla meni melkein käsin paikoilleen. Vanha ei, piti käyttää työkalua. Sitä en sitten tiedä oliko vanhassa käytetty myös lukitetta, ei tullut otettua kuvia. Tiukka oli ainakin ottaa pois, ulosvetäjä oli enemmän kuin tarpeen. Lemförsit on tilattu. FAG puslat meni ilmeisesti romutukivarsien mukana keräykseen, ei ole mistä mitata ulkomittaa.

              Vääntöä joka suuntaan? Eikös tuo pusla ole "vain" alatukivarren jatkona, pehmentämässä.... Kuten muutkin takapään tukivarret?



              Ja siitä lukitteesta, olisiko antaa suosituksia....?
              No miksiköhän niitä tukivarsia autoissa on ? Siksi että pyörä pysyy kiinni eikä heilu joka suuntaan eli em. osat estää sen heilumisen jolloin niihin kohdistuu vääntöä joka suuntaan.

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 883
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by jr66 View Post

                No miksiköhän niitä tukivarsia autoissa on ? Siksi että pyörä pysyy kiinni eikä heilu joka suuntaan eli em. osat estää sen heilumisen jolloin niihin kohdistuu vääntöä joka suuntaan.
                Juu,ilman muuta. Tukivarsia 5kpl on eri suunnista kohti pyörännapaa. Kaikki yhdessä pitää renkaat suorassa.

                Comment

                • jaskap
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 528
                  • Finland Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by expertti View Post

                  Uusi pusla meni melkein käsin paikoilleen. Vanha ei, piti käyttää työkalua. Sitä en sitten tiedä oliko vanhassa käytetty myös lukitetta, ei tullut otettua kuvia. Tiukka oli ainakin ottaa pois, ulosvetäjä oli enemmän kuin tarpeen. Lemförsit on tilattu. FAG puslat meni ilmeisesti romutukivarsien mukana keräykseen, ei ole mistä mitata ulkomittaa.

                  Vääntöä joka suuntaan? Eikös tuo pusla ole "vain" alatukivarren jatkona, pehmentämässä.... Kuten muutkin takapään tukivarret?



                  Ja siitä lukitteesta, olisiko antaa suosituksia....?
                  Sanoisin kyllä, että jos silmä on väljä niin on romulaatikkokamaa tuo. Itse en ainakaan uskaltaisi käyttää.
                  e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                  e32 750 iA -88 DoubleSex.
                  Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                  Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                  e32 735 1/18
                  e34 M5 1/18
                  e24 635 Csi 1/18
                  e9 3.0 CSi 1/18
                  e31 850 Csi

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎