Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i/N54 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko18
    Newbiemmer
    • Apr 2021
    • 1
    • Veikkola

    335i/N54 ongelmia

    Moi! Ensimmäinen postaus foorumille ja heti vedetään syvään päätyyn.

    N54 aj-tech ohjelma, Hybridturbot (Turbotohtori), Injen SP Short Ram ilmanotto, KL Racing välijäähdytin, Walbro 450 pa-pumppu, tyhjätyt vakio DP:t, M3 OEM putkisto.

    Koodeja mitä auto on antanut:
    30FF Turbo pressure too low
    2CA8 Oxygen sensor heater after catalytic converter Function
    6293 EKPS control current too high


    Auto on vilkutellut aina välillä fuel pump faulttia Idrivessä ja kabiinissa on välillä/yleensä ollut jonkinlainen sähkökäryn haju, ja siihen hyvin ilmeiseksi syyksi paikantui ylikuumeneva EKPS ja sen liitin. EKPS vaihdettiin uuteen ja koodattiin, sekä "kärventyneet" liittimet ekpslle vaihdettiin. Samalla vaihdettiin uusi walbron 450 pumppu. Siltikin näiden toimenpiteiden jälkeen auto antaa EKPS control current too high koodia ja EKPS liittimen piuhat lämpenevät todella kuumiksi kevyessäkin ajossa ja käry haisee. Tiedä sitten voiko piuhat olla jostain muualtakin sulaneet ja sen takia lämpeävät? Istalla myös mittailtu livedataa ja lpfp arvot kylmänä n. 13,5v ja 14-16 A. Lämpimänä voltit tippuvat about 12,9 ja tyhjäkäynnilläkin ampeerit ovat siellä 19-21 hujakoilla. Ilmeisesti vikakoodia tulee heti, kun ampeerit menee yli 18. Bensapaineet on about 4,9-5.1 bar tyhjäkäynnillä. Mikäköhän voisi olla syynä, että ekpssän liittimet sekä ekps ylikuumenee huomattavasti?

    https://imgur.com/a/NEBaAY2 Sulanut vanha EKPS


    Sitten ahtopuolelle. Auto oli kovassa rasituksessa ja kesken vedon auto löi puolimoottorivalon päälle ja Idrivessä varoitus vähentyneestä tehosta. Sen jälkeen ei ole ahtanut enää normaalisti, vaikka koodit nollaisi. Imuvuotoja etsitty ja alipaineet testattu eikä mitään ihmeellistä huomattu. Tosin auto on pitänyt aikamoista kilinää ja sopii varmasti epäillä hukkaportteja. Kilinä kuuluu parhaiten, kun päästää kaasun ja kierrokset laskee. Mitä olette mieltä? Turbot on vaihdettu noin 5tkm sitten.


    https://imgur.com/a/V2s8PTQ Moottorin käyntiääntä ja kilinää (videoon saa äänet videon oikeasta ylälaidasta klikkaamalla)


    Lambdan vikakoodille on löytynyt syyllinen livedataa kurkkimalla ja rikkinäinen lambda vaihdetaan






    E92 N54
    E36 drifteri
    E36 JokkisD m50 venttiilit solmussa
    E46 N42 ketju poikki
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎