Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d sekoilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pottu
    Newbiemmer
    • Jun 2021
    • 11
    • Lahti

    320d sekoilee

    Oma manuaali -08 N47 320diisseli alko sekoilemaan sen jälkeen kun olin käytättänyt akkua irti +30min

    Sekoilulla tarkoitan: Hehkujen lämmitys valo ~3s ja sen jälkeen tyhjäkäynnin nousu suoraan käynnistyksestä 1200rpm (ei aina) ja kaasun herkkyys ihan älytön. Saman tempun tekee 80km matkalla jopa 3x (kesken ajon siis tietenkin). Toisena sekoiluna on ettei jotenkin ymmärrä pitää vakionopeudensäätimeen laitettua nopeutta 90 vaan tiputtaa satunnaisesti 85 ja ei enään nosta takas...

    Tuon 1200rpm tyhjäkäynnin ja kaasuherkkyyden olen jotenkin aina olettanut olevan dpf regeni kun on aikaisemmin tehny, mutta 80km matkalla 3x???

    Auto on ohjelmoitu joskus kuuleman mukaan 220hp:eeksi ja kävi jakoketjun vaihdossa hiljattain. EGR on ja todennäköisesti myös DPFkin tallella (vaikka käynnistäessä tuleekin musta pilvi ja täyskaasulla myös) Ei tosiaankaan ole ennen edellämainittua akun irroitusta sekoillut näin..

    Mikä avuksi??
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2151
    • Vantaa

    #2
    Vikakoodeista hyvä aloittaa. Dpf tuskin paikallaan jos mustaa työntää, tai jos on niin tukossa aika äkkiä.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Pottu
      Newbiemmer
      • Jun 2021
      • 11
      • Lahti

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Vikakoodeista hyvä aloittaa. Dpf tuskin paikallaan jos mustaa työntää, tai jos on niin tukossa aika äkkiä.
      No perkele kaiken koitin selittää mutta vikakoodit unohdin sanoa. Muuten ei mitään mutta P0117 "Engine Coolant Temperature Circuit Low Input" Nollasin ja ei oo (vielä) tullut takaisin, voiko tuo johtua yhdestä jäähyneste sensorista?

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2151
        • Vantaa

        #4
        Millä laitteella luit? Geneeriset laitteet ei lue kaikkea.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Pottu
          Newbiemmer
          • Jun 2021
          • 11
          • Lahti

          #5
          Originally posted by VilleP View Post
          Millä laitteella luit? Geneeriset laitteet ei lue kaikkea.
          Perus kiina elm327 ku ei nyt muutakaan ole niin ja sovelluksena torque

          Comment

          • Pottu
            Newbiemmer
            • Jun 2021
            • 11
            • Lahti

            #6
            Veti mielenkiintoseks, pidin akkua 12h pois ja laitoin takas ja ei enään tee oikeastaan mitään noista (paitsi käynnistyksessä sen pilven), noh kattoo jos toistuu

            Comment

            • Pottu
              Newbiemmer
              • Jun 2021
              • 11
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Pottu View Post
              No perkele kaiken koitin selittää mutta vikakoodit unohdin sanoa. Muuten ei mitään mutta P0117 "Engine Coolant Temperature Circuit Low Input" Nollasin ja ei oo (vielä) tullut takaisin, voiko tuo johtua yhdestä jäähyneste sensorista?
              Vastaus: Kyllä voi
              Elikkäs näin vuosi ja ~35tkm myöhemmin päivitystä ongelmaan: Ongelma oli niinkin simppeli tosiaan kuin jäähdytysnesteen lämpöanturin kontakti oli hapettunut. Tästä kyseisestä sensoristahan oli se vikakoodi . Sen kun putsas ja laitto takasin paikailleen korjasi ongelmat eikä sen jälkeen ole vastaavaa tehnyt, toki musta savukin loppu . Ilmiselvästi liian simppeli juttu.

              Eli auto varmaan luuli, että sitä ajetaan aina Siperian talvessa :think

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎