E93 Vakio M-sport alustalla ja mittarissa n. 210tkm.
Vaivana on terävä kolahdus kuskin puolelta kun rattia kääntää reilummin. Se "tuntuu" ikäänkuin kantapäässä ja naksahtaa ihan selvästi.
- Saattaa kuulua ajossa kun kääntää kunnolla ja hitaammassa vauhdissa
- Yleensää kuuluu kun aamulla pakittaa ruudusta pois kääntäen rattia reilusti vasemmalle ja siis heti liikkeelle lähtiessä. Uudelleen äänen saaminen ei tahdo onnistua aina kun sitä tarkoituksella yrittää saada esiin.
-Nosturilla (mikä roikottaa renkaita) ei löydy mitään erikoista tukivarsista ja puslista.
Autoon hiljattain vaihdettuja osia kolinan alkamisen jälkeen ovat:
-etuiskareiden yläpäät
-koiranluut
-raidetangon päät (kokonaiset)
Ennen kolinan alkamista:
-Hammastanko (ehkä 1,5kk ennen)
Hammastangon kanssa oli erikoinen keissi, kun akkukaapelin takaisinkutsin yhteydessä hajosi FRM moduuli, se vaihdettiin ja Laakkonen yritti päivittää koko auton ohjelmiston, jolloin tehostajan boksi ei suostunut ottamaan ohjelmaa sisään, sillä ilmeisesti pelkkä hammastanko on joskus vaihdettu aiemmin ja sen vaihdon yhteydessä kuuluisi ohjausyksikkökinkin vaihtaa (wut? en tajua selitystä, mutta ihan sama mulle). Tämä johti siihen että ehjä hammastanko vaihdettiin kokonaan uuteen ohjausyksikköä myöden, softa sisään ja homma toimi. Uusi hammastanko teki kuitenkin ohjauksesta selvästi raskaamman pyöritellä. Saattaa olla vain ominaisuus, mutta kerrompa silti.
Nyt en enää suoriltaan keksi mikää tässä mättää ja jatkuva kulmien uudelleen säätäminen alkaa ottamaan päähän.
Vaivana on terävä kolahdus kuskin puolelta kun rattia kääntää reilummin. Se "tuntuu" ikäänkuin kantapäässä ja naksahtaa ihan selvästi.
- Saattaa kuulua ajossa kun kääntää kunnolla ja hitaammassa vauhdissa
- Yleensää kuuluu kun aamulla pakittaa ruudusta pois kääntäen rattia reilusti vasemmalle ja siis heti liikkeelle lähtiessä. Uudelleen äänen saaminen ei tahdo onnistua aina kun sitä tarkoituksella yrittää saada esiin.
-Nosturilla (mikä roikottaa renkaita) ei löydy mitään erikoista tukivarsista ja puslista.
Autoon hiljattain vaihdettuja osia kolinan alkamisen jälkeen ovat:
-etuiskareiden yläpäät
-koiranluut
-raidetangon päät (kokonaiset)
Ennen kolinan alkamista:
-Hammastanko (ehkä 1,5kk ennen)
Hammastangon kanssa oli erikoinen keissi, kun akkukaapelin takaisinkutsin yhteydessä hajosi FRM moduuli, se vaihdettiin ja Laakkonen yritti päivittää koko auton ohjelmiston, jolloin tehostajan boksi ei suostunut ottamaan ohjelmaa sisään, sillä ilmeisesti pelkkä hammastanko on joskus vaihdettu aiemmin ja sen vaihdon yhteydessä kuuluisi ohjausyksikkökinkin vaihtaa (wut? en tajua selitystä, mutta ihan sama mulle). Tämä johti siihen että ehjä hammastanko vaihdettiin kokonaan uuteen ohjausyksikköä myöden, softa sisään ja homma toimi. Uusi hammastanko teki kuitenkin ohjauksesta selvästi raskaamman pyöritellä. Saattaa olla vain ominaisuus, mutta kerrompa silti.
Nyt en enää suoriltaan keksi mikää tässä mättää ja jatkuva kulmien uudelleen säätäminen alkaa ottamaan päähän.
Comment