Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d käynnistymisongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zanddu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2016
    • 44
    • Iitti

    E91 320d käynnistymisongelma

    Ongelmana siis satunnainen käynnistymättömyys, joka johtaa siihen ettei autolla viitsi lähteä mihinkään, kun ei tiedä pääseekö sieltä enää kotiin.
    Auto on m47 koneella(manuaali) ja oireilee siis näin. Kun laittaa avaimen virtalukkoon, niin mittaristoon syttyy pari valoa. Kun painaa starttinappia, niin ne pari valoa vain sammuvat mittaristosta. Muuta ei tapahdu. Silloin kun vika on päällä, niin joku muukin sähkölaite saattaa temppuilla, esimerkiksi puhallin ja sisävalot ei toimi.
    Välillä kuitenkin lähtee normaalisti käyntiin. Käyntiin lähtemisen pystyy ennustamaan laittamalla avaimen virtalukkoon ja painamalla starttinappia(ilman kytkinpoljinta), jos "sytytysvirta" menee päälle niin auto toimii normaalisti, mutta jos mittariston valot sammuvat, niin sitten ei mennäkään mihinkään. Käyntiin lähtiessään myös nuo muut sähkölaitteet toimivat normaalisti.
    Autossa on idrive, mutta se ja radio on ollut jonkin aikaa pimeänä, niin en näe mitä se herjaisi.
    Nämä oireet alkoivat keväällä, kun auto oli seisonut hetken ja kuluttanut akun tyhjäksi. Autossa siis uusi akku tällä hetkellä.
    Voiko vika olla starttinapissa tai pääreleessä? Miten ne oireilisi? Oon myös yrittäny heilutella akkukotelon piuhoja, mutta ei oo löytyny mitään. Paukun kartiokin vaikutti olevan tiukasti kiinni.
    Onko ehdotuksia missä vika voisi olla?
    Last edited by Zanddu; 25-07-2021, 21:19.
  • _Pietu_
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 3660
    • Kuopio / Maaninka

    #2
    Onko akulta konehuoneeseen menevän plussajohdon läpivienti oikean takapyörän takaa katsottu (rengas pois, sisälokasuojanpois ja siellä) ? Itsellä jätti auto parkkikselle, eikä uus akku tai lisävirta auttaneet. Tuo läpivienti/ liittimet oli hapettuneet. Kunnon putsaus tai liitosten uusinta ja huolellinen suojaus auttoi.

    Ja kai akun vaihto on ”kerrottu” autolle?
    BMW F25 xDrive 20d
    ex BMW e91 320dA
    ex BMW e36 325i
    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Kun vian saa päälle mittaamaan jänniteet vaikka konehuoneesta. Jos vian saa kohtuu helposti päälle, niin selvittäminen on helppoa kun mittaa mihin asti jännitteet on kunnossa ja missä ei.

      Apuvirralla saa auton kyllä käyntiin oli se päävirtakaapeli missä kunnossa tahansa, jos kaapelit on riittävän järkeät ja antava akku on riittävän iso. Toki liitokset pitää olla myös hyvät, monesti noissa konehuoneen apuvirta pisteissä on hapettumaa ja ei virta kulje kunnolla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Zanddu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2016
        • 44
        • Iitti

        #4
        Akun vaihtoa ei ole vielä kerrottu autolle, mutta se täytyy kyllä käydä tekemässä.
        Muistan, että joskus auton käydessä konehuoneen apuvirtaliittimestä on tullut 14volttia mutta silloinhan vika ei tietenkään ole ollut päällä, koska auton on saanut käyntiin. Pitää nyt aktiivisemmin yrittää käynnistellä sitä, niin saa mitattua jännitteet kun vika on päällä.
        Ja täytyy tarkistaa tuo kontin läpivienti joku ilta. Toivottavasti tuolle nyt löytyis joku selkeä aiheuttaja

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Jos saat vian päälle ja mittari on käsillä niin aika äkkiä selviää mihin asti virta kulkee kuten kuuluu. Se päävirtakaapeli auton alla on yleinen vikapaikka.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎