Terve. E90 330iA vm. 2005, Autossa tulee otsikon herja + hetken jälkeen dsc ja flat tyre monitor (system error) herjat. Vikakoodi on 6134: AL: Servomotor, fault of motor current. Autossa on varusteena siis aktiiviohjaus. Kaikki tuntuu silti toimivan normaalisti. On lisätty tehostimen nestettä ja tarkistettu aktiiviohjauksen sulake. Mitään ideaa mikä on vikana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Active steering faulty
Collapse
X
-
Originally posted by TFV View PostMinulla teki tuon e65:ssa.
Ohjauspyörän asentotunnistin oli sökö.530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
530xd E61 Lci -07 M-Sport
Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
Comment
-
-
Noniin, ongelma (uskoisin että liittyy tähän) on nyt edennyt siihen että myöskään sisäpuhallin ei toimi.
Autossa on 95ah Agm akku jonka leima on vuodelta 2012.
Katselin jännitettä salavalikosta ja ennen käynnistystä näytti 11.9v. Pelkät valot sai aikaan notkahduksen 11.6 volttiin. Käynnissä latausjännite tuolta valikosta katsottuna oli 13.7-14v., mutta tuohon tuli notkahduksia esim. Pakille vaihtaessa 12.4v jne. Jännite kuitenkin kipusi nopeasti takaisin tuonne 13.7-14v luokkaan.
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Autossa on kai vakiona ollut 70ah perinteinen akku, onkohan vaihto rekisteröimättä, ja lataa siksi väärin? Onko tässä edes tuota IBS järjestelmää? VIN 7 viimeistä on PR24634.
Laturia, akkua vai jännitteensäädintä ekana vaihtoon?Last edited by heht; 31-08-2021, 09:52.530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
530xd E61 Lci -07 M-Sport
Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
Comment
-
-
ISTA:lla muistaakseni saa testattua paljon se aktiiviohjauksen servo vie virtaa. Sen katsoisin ensimmäisenä. Tuostahan se vikakoodi on, joten se olisi varmaan hyvä selvittää. Kun muitakin sähkövikoja on tullut, niin tarkistaisin JBE & sulakerasian.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
13.5V+ riittää auton sähköille toimimiseen. Jännitteen ei kyllä pitäisi ehjällä akulla & laturilla tipahtaa alle 12.5v, mutta tuskin se nyt se varsinainen ongelma on, kun jännite nousi kuitenkin nopeasti yli 13.5V. Muistaakseni ISTA näytti lukemat missä virrankulutuksen piti olla. Autossa on IBS, koska löytyy mm. pro navi. Kannattaa se akun koodaus & rekisteröinti katsoa kuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Noniin, ei saatu kaverin kaapelia toimimaan tuon auton kanssa, mutta Launch toimi.
Arvoja, AL Active Steering:
Status, Current, Servotronic Valve 471mA < tämä pysyi muuttumattomana riippumatta miten rattia käänteli paikallaan. Mitä tuosta voi päätellä?
Status, engine position angle, servor: Valid
Status, output stage, motor activate : off
Driver's steering angle 17.10 deg (tämä meni lähelle nollaa kun ratti suorassa)
Status, driver steering angle: O.K.
Status, total steering angle: Valid
Summation, steering angle speed: -1440 deg/s
Total steering angle, absolute: -1440 deg
Total steering angle, raw value (-90 deg to +89.75 deg):-8192 deg
Tuo viimeinen arvo on siis ulkona asteikolta ainakin reilusti.530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
530xd E61 Lci -07 M-Sport
Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
Comment
-
-
Tämä vika edelleen päällänsä. Vaihdettiin akku ja nuo em anturit siis alkoi näyttää järkeviä lukemia, mutta nyt herjaa 614A AL: Motor position angle: not initialized ja DSC ym valot edelleen aktiivisena.
Kalibrointi on yritetty tehdä Launchilla(keskeytyi aina tuohon missä pyöritettiin 10 astetta molempiin suuntiin), ja erikseen bemareihin erikoistuneella korjaamolla, josta palautteena että moottorin anturilta ei tule mitään arvoa.
Mitenköhän tässä kannattaa edetä ? Mikäli joku korjaamonpitäjä tms tuon luulisi saavansa kuntoon niin voi laittaa viestiä vaikka niin otan yhteyttä.530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
530xd E61 Lci -07 M-Sport
Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
Comment
-
-
Jos tätä haluaa vielä ilman korjaamolle viemistä selvittää, niin itse ainakin aloittaisin sillä, että ISTA:lla katsoisin mitä arvoja siellä näkyy. Etänäkin olisi kyllä mahdollista katsoa. Vaatii sinne päähän toimivan kaapelin, windows läppärin ja hieman asennusta, että etänä saa kiinni E-sarjaan. E-sarja on hieman F/G-sarjaa työläämpi etänä saada yhteys.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Terve. Tälle ongelmalle ehkä vihdoin saadaan päätös. Huomasin, että kuskinpuolen sisälokarin tietämillä lähtevässä johtonipussa oli irrallaan oleva johto joka kuuluu hammastankoon. Kiinnitin tuon johdon paikalleen ja ensi kertaa yli vuoteen startin yhteydessä aktiiviohjauksen valo ei pala! Ongelma on vain se, että ohjaus on vinossa, eli ratti pitää olla 40 ast oikealle jotta mennään suoraan. Ohjaus oli siis suora vielä ennen tuon johdon kiinnitystä.
Uudelleenkalibrointiakin yritin kymmeniä kertoja Launchilla (meni lähes joka kerta jopa läpi), mutta tuntuu että Steering Anglen ja ratin asennon välillä on jokatapauksessa 40asteen ero, eli vaikka pyörät saatiin lähes suoraan niin ohjauskulma on tuon 40 ast pielessä. Tämä aiheuttaa dsc:n poiskytkeytymisen n50kmh vauhdissa, muistaakseni koodin selite oli suurinpiirtein että Steering Angle ei ole mahdollinen. (Livedatassa Steering angle käytännössä sen 40-50astetta jatkuvasti miinuksella ajaettaessa suoraan).
Miten saadaan steering angle ja ratin asento vastaamaan toisiaan? Vienkö auton pyöränkulmien säätöön esim Schmiedmannille, jossa hammastanko asetetaan tuon anturin kulman kanssa kohdakkain? Vai saanko tämän jollain kikalla vielä ”nollille”? Painotan että auto meni ratti suorassa suoraan kun aktiiviohjaus ei toiminut.
Lisäyksenä että autoon on vaihdettu ilmeisesti turhaan aktiiviohjausyksikkö sekä hammastangon pohjassa oleva anturi. Vaikuttaakohan nämä mitenkään?530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
530xd E61 Lci -07 M-Sport
Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
Comment
-
-
Originally posted by heht View PostTerve. Tälle ongelmalle ehkä vihdoin saadaan päätös. Huomasin, että kuskinpuolen sisälokarin tietämillä lähtevässä johtonipussa oli irrallaan oleva johto joka kuuluu hammastankoon. Kiinnitin tuon johdon paikalleen ja ensi kertaa yli vuoteen startin yhteydessä aktiiviohjauksen valo ei pala! Ongelma on vain se, että ohjaus on vinossa, eli ratti pitää olla 40 ast oikealle jotta mennään suoraan. Ohjaus oli siis suora vielä ennen tuon johdon kiinnitystä.
Uudelleenkalibrointiakin yritin kymmeniä kertoja Launchilla (meni lähes joka kerta jopa läpi), mutta tuntuu että Steering Anglen ja ratin asennon välillä on jokatapauksessa 40asteen ero, eli vaikka pyörät saatiin lähes suoraan niin ohjauskulma on tuon 40 ast pielessä. Tämä aiheuttaa dsc:n poiskytkeytymisen n50kmh vauhdissa, muistaakseni koodin selite oli suurinpiirtein että Steering Angle ei ole mahdollinen. (Livedatassa Steering angle käytännössä sen 40-50astetta jatkuvasti miinuksella ajaettaessa suoraan).
Miten saadaan steering angle ja ratin asento vastaamaan toisiaan? Vienkö auton pyöränkulmien säätöön esim Schmiedmannille, jossa hammastanko asetetaan tuon anturin kulman kanssa kohdakkain? Vai saanko tämän jollain kikalla vielä ”nollille”? Painotan että auto meni ratti suorassa suoraan kun aktiiviohjaus ei toiminut.
Lisäyksenä että autoon on vaihdettu ilmeisesti turhaan aktiiviohjausyksikkö sekä hammastangon pohjassa oleva anturi. Vaikuttaakohan nämä mitenkään?G31 540d xDrive -18
Comment
-
Comment