Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 330d voiko rengaspaineiden kalibroinnin tehdä koneella?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bulbakin
    BTCF Member
    • Nov 2019
    • 28
    • Helsinki, Finland

    E90 330d voiko rengaspaineiden kalibroinnin tehdä koneella?

    Elikkäs pystyykö tuon punaisena palavan rengaspaineiden valon saada katoamaan koneella? Autossani on Idrive, jonka olen vaihtanut android näyttöön, joka jossain vaiheessa lopetti saamasta signaalia orkkis Idrive toimintoihin. Eli en pääse Idriven kautta tekemään kalibrointia. Eikä ole myöskään vilkkuvivun napin kautta mahdollista tuota tehdä.

    Toki voin vaihtaa android näytön pois ja alkuperäisen näytön takaisin niin luultavasti toimisi, mutta mielelläni jättäisin android näytön.

    Pystyykö tuota kalibrointia siis tekemään jotenkin INPA:lla tai Tool32:lla tai muulla vastaavalla ohjelmalla?

    EDIT: Ongelma ratkaistu, löytyi oikea toiminto INPA:sta.
    Last edited by Bulbakin; 07-10-2021, 17:24.
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Bulbakin View Post
    yykö tuota kalibrointia siis tekemään jotenkin INPA:lla tai Tool32:lla tai muulla vastaavalla ohjelmalla?
    Protoolilla saa vaikka koko flat tyre monitorin koodattua veke. Jos sulla ei oo sitä mahdollista kalibroida niin melkein koodaisin pois. Eiköhän toi kalibrointikin onnistu tolla kun vähän kaivelee.
    Last edited by tryffis; 05-10-2021, 18:00.

    Comment

    • Bulbakin
      BTCF Member
      • Nov 2019
      • 28
      • Helsinki, Finland

      #3
      Originally posted by tryffis View Post
      Protoolilla saa vaikka koko flat tyre monitorin koodattua veke. Jos sulla ei oo sitä mahdollista kalibroida niin melkein koodaisin pois. Eiköhän toi kalibrointikin onnistu tolla kun vähän kaivelee.
      Taitaa onnistua se pois ohjelmointi ncsexpertillä vai tool32:llako oli mitä löysin netistä, mutta oishan tuo ihan kiva pitää päällä ja toimimassa :P. Eikä ihan äkkiseltään innosta lähteä ostamaan mitään 200e arvosia lisenssejä protooliin tuon takia.

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1367
        • Lempäälä

        #4
        just äskettäin tein tälläisen yhteen näyttövialliseen e61, ja olikoha niinkin yksinkertainen että inpalla vai istalla vaan abs-yksikköön yhteys ja sieltä sit sai sen nollattua.
        Mutta ei ollut kyllä mikään ncsepert tai tool32:lla tehtävä homma. Kai se tool32:lla ois sujunut myös, mutta ei ollu tarvetta.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • tryffis
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 271
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Bulbakin View Post
          Taitaa onnistua se pois ohjelmointi ncsexpertillä vai tool32:llako oli mitä löysin netistä, mutta oishan tuo ihan kiva pitää päällä ja toimimassa :P. Eikä ihan äkkiseltään innosta lähteä ostamaan mitään 200e arvosia lisenssejä protooliin tuon takia.

          Istalla varmaan onnistuu kuittaus, kaivelee sieltä vaan esiin sen ftm:n. Varmaan joku diagnoosifunktio koko systeemin checkille, missä sen voi samalla resetoida, ellei sitten ihan suoraa se reset omana funktionaan.

          Joo taitaa olla noi protoolin lisenssit kallistunu, tietty jos ei muuta käyttöä ole niin ihan ymmärrettävää. Itsellä on kyllä ollut yksi parhaista sijotuksista kun voi autoa helposti kunnolla diagnosoida ja koodata tienpäälläkin jos vika sattuu.

          Comment

          • Bulbakin
            BTCF Member
            • Nov 2019
            • 28
            • Helsinki, Finland

            #6
            Originally posted by repsa View Post
            just äskettäin tein tälläisen yhteen näyttövialliseen e61, ja olikoha niinkin yksinkertainen että inpalla vai istalla vaan abs-yksikköön yhteys ja sieltä sit sai sen nollattua.
            Mutta ei ollut kyllä mikään ncsepert tai tool32:lla tehtävä homma. Kai se tool32:lla ois sujunut myös, mutta ei ollu tarvetta.
            Okei, täytyypä koittaa kaivaa jostain tuolta INPAsta, meinaa vaan olla hankalaa kun puolet INPAsta on saksan kielellä. Onkos siihen mitään ratkaisuja että sais kaikki nuo INPAn valikot englanniksi niin ois helpompi navigoida?

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5162
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Bulbakin View Post
              Taitaa onnistua se pois ohjelmointi ncsexpertillä vai tool32:llako oli mitä löysin netistä, mutta oishan tuo ihan kiva pitää päällä ja toimimassa :P. Eikä ihan äkkiseltään innosta lähteä ostamaan mitään 200e arvosia lisenssejä protooliin tuon takia.
              Toi E9x rengaspaineiden valvonta on kyllä niin paska systeemi, että ihan sama onko sitä vai ei. Muutama talvi sitten puhkesi saman talven aikaan kaksi eri kertaa rengas ja kummallakaan kerralla ei mitään ilmoitusta. Ite huomasin vaan ku alkoi puoltamaan Mut kyllä se silloin tajusi kun vaihtoi kesärenkaat ---> talvi tai toistepäin. Ite rengasrikon suhteen oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa.
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Bulbakin
                BTCF Member
                • Nov 2019
                • 28
                • Helsinki, Finland

                #8
                Originally posted by ruupanen View Post
                Toi E9x rengaspaineiden valvonta on kyllä niin paska systeemi, että ihan sama onko sitä vai ei. Muutama talvi sitten puhkesi saman talven aikaan kaksi eri kertaa rengas ja kummallakaan kerralla ei mitään ilmoitusta. Ite huomasin vaan ku alkoi puoltamaan Mut kyllä se silloin tajusi kun vaihtoi kesärenkaat ---> talvi tai toistepäin. Ite rengasrikon suhteen oli kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa.
                Joo eihän tuo mitään maailmaa mullistavaa tekniikkaa ole mutta kyllä se on ihan asiallisesti itellä toiminut.

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 883
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by Bulbakin View Post
                  Elikkäs pystyykö tuon punaisena palavan rengaspaineiden valon saada katoamaan koneella? Autossani on Idrive, jonka olen vaihtanut android näyttöön, joka jossain vaiheessa lopetti saamasta signaalia orkkis Idrive toimintoihin. Eli en pääse Idriven kautta tekemään kalibrointia. Eikä ole myöskään vilkkuvivun napin kautta mahdollista tuota tehdä.

                  Toki voin vaihtaa android näytön pois ja alkuperäisen näytön takaisin niin luultavasti toimisi, mutta mielelläni jättäisin android näytön.

                  Pystyykö tuota kalibrointia siis tekemään jotenkin INPA:lla tai Tool32:lla tai muulla vastaavalla ohjelmalla?

                  EDIT: Ongelma ratkaistu, löytyi oikea toiminto INPA:sta.
                  ............eikös se punainen valo "nollata" näin: virta päälle, painat sitä rengaspaine- nappia kunnes varoitusvalon väri muuttuu vihreäksi. Sitten virrat pois kokonaan avaimesta. Ja kun käynnistät auton ei ko varoitusvaloa enää pitäisi olla aktiivisena.
                  Vai ymmärsinkö ongelmasi väärin?!?
                  Last edited by expertti; 07-10-2021, 17:41.

                  Comment

                  • Sallinen
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 96
                    • Kuopio

                    #10
                    Ei minulla iDrivellä varustetussa e91 ole erillistä nappia toiminnolle, vaan rengaspaineet hoidetaan iDrive-valikon kautta.
                    e91 320dA xDrive -12
                    Porsche 911
                    Audi TT

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 883
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by Sallinen View Post
                      Ei minulla iDrivellä varustetussa e91 ole erillistä nappia toiminnolle, vaan rengaspaineet hoidetaan iDrive-valikon kautta.
                      ......joo, oikeessa oot. Sotkin E46:seen. Todellakin, idriven kautta tuossa menee.

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1367
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by Bulbakin View Post
                        Okei, täytyypä koittaa kaivaa jostain tuolta INPAsta, meinaa vaan olla hankalaa kun puolet INPAsta on saksan kielellä. Onkos siihen mitään ratkaisuja että sais kaikki nuo INPAn valikot englanniksi niin ois helpompi navigoida?
                        lataa kännykkään google translate, ja laita siihen se videokuvakäännösmoodi päälle, siten että lähtökielenä saksa ja käännetään englanniksi. Auttaa yllättävän moneen pulmaan.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • Bulbakin
                          BTCF Member
                          • Nov 2019
                          • 28
                          • Helsinki, Finland

                          #13
                          Originally posted by expertti View Post
                          ............eikös se punainen valo "nollata" näin: virta päälle, painat sitä rengaspaine- nappia kunnes varoitusvalon väri muuttuu vihreäksi. Sitten virrat pois kokonaan avaimesta. Ja kun käynnistät auton ei ko varoitusvaloa enää pitäisi olla aktiivisena.
                          Vai ymmärsinkö ongelmasi väärin?!?
                          En tiedä mitä tarkotat rengaspaine- napilla. Mutta kuten tuossa Sallinenkin sanoi ettei ole erillistä nappia tuon nollaukselle, vaan normaalisti hoituisi IDriven kautta mutta kun mulla ei toi IDriven tilalle laitettu android näyttö nykyään jostain syystä saa signaalia tuonne IDrive toimintojen puolelle. Sain tosin homman hoidettua Inpalla, joten ongelma ratkaistu.

                          Edit: huomasin just tuon sun E46 kommentin.

                          Comment

                          • Bulbakin
                            BTCF Member
                            • Nov 2019
                            • 28
                            • Helsinki, Finland

                            #14
                            Originally posted by repsa View Post
                            lataa kännykkään google translate, ja laita siihen se videokuvakäännösmoodi päälle, siten että lähtökielenä saksa ja käännetään englanniksi. Auttaa yllättävän moneen pulmaan.
                            Täytyy varmaan kokeilla ens kerralla Kokeilin niitä Inpan jotai config tiedostoja läpikäydä ja sieltä muuttaa kielen Deutsch -> English mutta eipä tapahtunut siitä mitään.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎