Tuli avattua ajovalojen umpiot angel eyeseja vaihdettaessa, ilmeisesti en saanut tiivistettyä tarpeeksi hyvin, koska molemmat imi sen jälkeen kosteutta. Ensin meni kuskin puolen ajovalo pimeäksi, parin päivän päästä toinenkin. Avasin umpiot, kuivasin ja tiivistin uudestaan. Katoin sulakkeet, vaihdoin eka kuskin puolen polttimon, ei mitään, vaihdoin lisäksi ballastin ja valo välähti kerran ja pimeni taas. Missä vika? Liitännät ja frm-moduuli kai ok jos kerran välähti? Muuten toimii kaikki valot.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E93 ajovalot pimeänä
Collapse
X
-
Originally posted by miku123 View PostOsaako kukaan sanoo tähän mitään 🥴E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostEiköhän tuosta pitäisi saada luettua ne mahdolliset virhekoodit ennen kuin mitään tuomiota voi antaa.
Comment
-
-
Originally posted by miku123 View PostPäivitystä tähän, vaihdettu siis molemmat ballastit ja vanha polttimo kuskin puolelle, jolla alkoi toimia. Vaihdoin myös toisen polttimon ja nyt molemmat pimeänä. Muuta vikakoodia ei anna kuin Dipped beam failure molemmin puolin.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Jos siellä on kosteudesta johtuva oikonen, niin FRM voi sammuttaa ko. valot. Eli pitäisi lukea ne koodit ja katsoa mitä se tarkalleen herjaa. Kun ongelmat alkoivat umpioiden avaamisen ja kastumisen jälkeen, niin voi hyvin johtua jostain noin yksinkertaisesta. FRM on myös oikosulku laskurit ja niiden tultua täyteen FRM ei sytytä niitä valoja joiden laskurit on täynnä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos siellä on kosteudesta johtuva oikonen, niin FRM voi sammuttaa ko. valot. Eli pitäisi lukea ne koodit ja katsoa mitä se tarkalleen herjaa. Kun ongelmat alkoivat umpioiden avaamisen ja kastumisen jälkeen, niin voi hyvin johtua jostain noin yksinkertaisesta. FRM on myös oikosulku laskurit ja niiden tultua täyteen FRM ei sytytä niitä valoja joiden laskurit on täynnä.
Comment
-
-
Juu harvoin se vikakoodin nollaaminen poistaa sitä itse vikaa. Olisi nyt kannattanut ottaa se koodi edes ylös ennen kuin sen poistaa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by miku123 View PostOlikohan Launch-merkkinen millä liikkeessä luettiin nuo vikakoodit, nollattiin myös samalla kun antoi häiriökoodia noista valoista, mutta ei auttanut..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuten tuossa edellä sanottiin, niin koodien nollaaminen ei auta mitään itsessään. Ennen koodien nollaamista ne koodit pitäisi ainakin ottaa talteen, että vian voi korjata. Tietämättä koodeja aika mahdoton paljon kenenkään auttaa. Suosittelen kääntymään jonkun foorumilaisen puoleen ja katsomaan mitä ne koodit on. Sitten niiden koodien perusteella sitten selvittää vian ja korjaa sen.
Comment
-
-
Originally posted by miku123 View PostLiikkeessä joka aiemmin tehnyt bmwn huoltoja niin epäili että frm-moduulin nollaamalla voisi toimia kun sieltä nollaa nuo oikosulkulaskurit. Kuulemma on voineet tulla täyteen kun ajanut valot pimeänä jos ongelma ollut vettyneissä ballasteissa ja ne nyt tosiaan vaihdettu. MUTTA koodit jotka antaa on Dipped beam failure left ja right, ei sen tarkempaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by miku123 View PostNiin siis ne laskurit nollattiin eikä auttanut.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment