Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d virityspohdintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3273
    • Siuntio

    335d virityspohdintaa

    Mahdollisesti tulossa turbojen vaihto/kunnostus eteen, joten aloin miettimään että josko tuota samalla vähän virittelis lisää, mutta koska en tiiä dieseleistä hevon vittua ni kysyn viisaammilta

    Nyt siis muuten ihan vakio, paitsi AJ-techin ohjelma sisässä, ja vaihteisto ohjelmoitu myös.

    Kannattaako laittaa vakioturbot, vai esim. nämä: https://www.turbosystems.info/produc...bochargers-kit ? Hintahan noilla olis aika samat, jos tilaisin vakioturbot meiltä vs. noi.

    Jos vaihdan noi turbot, niin mitä muuta olis hyvä vaihtaa lisäksi? R90-pumpun ostin jo, kun kuulemma toi R70 ei oikein riitä ku max 350hp, ja sen verran tossa nyt on moottoriteho. Välijäähy? Ja millanen? Ohjelmointi toki uudestaan mutta lähinnä nyt mietin noita ns. mekaanisia juttuja. Tarviiko suuttimia päivittää tmv?

    Ei mulla mitään tehotavotetta oo, mutta jos nyt ainaki jonkun verran sais lisää. Toki jos siitä saa vakioturboilla lisää tehoa tekemällä asian x niin saa toki kertoa senki

    Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta koska E34 on se juttu ni nää dieselhommat on jääny ihan pikkasen pimentoon
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 512
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by Rhodry View Post
    Mahdollisesti tulossa turbojen vaihto/kunnostus eteen, joten aloin miettimään että josko tuota samalla vähän virittelis lisää, mutta koska en tiiä dieseleistä hevon vittua ni kysyn viisaammilta

    Nyt siis muuten ihan vakio, paitsi AJ-techin ohjelma sisässä, ja vaihteisto ohjelmoitu myös.

    Kannattaako laittaa vakioturbot, vai esim. nämä: https://www.turbosystems.info/produc...bochargers-kit ? Hintahan noilla olis aika samat, jos tilaisin vakioturbot meiltä vs. noi.

    Jos vaihdan noi turbot, niin mitä muuta olis hyvä vaihtaa lisäksi? R90-pumpun ostin jo, kun kuulemma toi R70 ei oikein riitä ku max 350hp, ja sen verran tossa nyt on moottoriteho. Välijäähy? Ja millanen? Ohjelmointi toki uudestaan mutta lähinnä nyt mietin noita ns. mekaanisia juttuja. Tarviiko suuttimia päivittää tmv?

    Ei mulla mitään tehotavotetta oo, mutta jos nyt ainaki jonkun verran sais lisää. Toki jos siitä saa vakioturboilla lisää tehoa tekemällä asian x niin saa toki kertoa senki

    Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta koska E34 on se juttu ni nää dieselhommat on jääny ihan pikkasen pimentoon
    Tältä foorumilta löytyy muistaakseni kyseisen moottorin virikertomuksia vähän sieltä ja täältä, jos vähän jaksat penkaista. Niistä pääsenee jo kohtuudella kiinni ajatukseen.
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3273
      • Siuntio

      #3
      Originally posted by mmie View Post
      Tältä foorumilta löytyy muistaakseni kyseisen moottorin virikertomuksia vähän sieltä ja täältä, jos vähän jaksat penkaista. Niistä pääsenee jo kohtuudella kiinni ajatukseen.
      Yritin kyllä ettiä mutta ehkä mun hakusanat ei vaan osunu oikeeseen.
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 902
        • Kymenlaakso

        #4
        Otsikko hämää, mutta mm. täällä, kun alkuun menee:


        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2109
          • ǝɓuᴉʌʎH

          #5
          Originally posted by Rhodry View Post
          Mahdollisesti tulossa turbojen vaihto/kunnostus eteen, joten aloin miettimään että josko tuota samalla vähän virittelis lisää, mutta koska en tiiä dieseleistä hevon vittua ni kysyn viisaammilta

          Nyt siis muuten ihan vakio, paitsi AJ-techin ohjelma sisässä, ja vaihteisto ohjelmoitu myös.

          Kannattaako laittaa vakioturbot, vai esim. nämä: https://www.turbosystems.info/produc...bochargers-kit ? Hintahan noilla olis aika samat, jos tilaisin vakioturbot meiltä vs. noi.

          Jos vaihdan noi turbot, niin mitä muuta olis hyvä vaihtaa lisäksi? R90-pumpun ostin jo, kun kuulemma toi R70 ei oikein riitä ku max 350hp, ja sen verran tossa nyt on moottoriteho. Välijäähy? Ja millanen? Ohjelmointi toki uudestaan mutta lähinnä nyt mietin noita ns. mekaanisia juttuja. Tarviiko suuttimia päivittää tmv?

          Ei mulla mitään tehotavotetta oo, mutta jos nyt ainaki jonkun verran sais lisää. Toki jos siitä saa vakioturboilla lisää tehoa tekemällä asian x niin saa toki kertoa senki

          Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta koska E34 on se juttu ni nää dieselhommat on jääny ihan pikkasen pimentoon
          Välijäähyksi pitäisi riittää joku stage 1 tai sitten stage 2, itsellä tuo 1 tällä hetkellä enkä ole huomannut tarvetta s2, tuo s1 on jo 1,5 kertoo isompi tilavuudeltaan kuin tuo vakio Vahvistettu ahtoputki on ihan fiksu valinta.

          Suuttimia ei muistaakseni tarvi päivittää jos oikein muistan artikkelin sisällön.

          Muuten varmaan DPF-delete/EGR-tulppaus (kahta mielipidettä) ja putkisto
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎