Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 ajaessa pomppaa "door open" varotus päälle. RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 873
    • Kainuu

    E90 ajaessa pomppaa "door open" varotus päälle. RATKAISTU!

    Ongelma alkoi pakkasilla. Varoittaa sekä kuskin että apukuskin ovesta. Ongelma ilmenee pahiten kun auton ottaa käyttöön, esim kun auto seissyt päivän. Silloin pompottaa ko vikaa molemmin puolin tai sitten vai saman puolen etuovesta. Vaikuttaa siltä että kun auto lämpenee, harvenee varoittelu lähes olemattomiin.
    Mistä voisi alkaa vikaa etsimään, onko vastaavia ollut ja millä korjattu. Vikakoodeja ei ole, luettu mm protool,bimmerlink.

    Ja ilmeisesti ongelmaan vaikuttaa pahentavasti kun ajovalot kytkee päälle. Ja muutoinkin välkyttää esim enkeleitä ja sisävaloa. Sisävaloa loimottaa todeeeella pitkään ennen kuin sammuu kokonaan.

    Pitäisikö enkeleistä esim koodata se palaneen polttimon testaus, tai ylipäätän valoista. Vai mikä asetus se vaikutti valojen loimotuksiin?!?
    Last edited by expertti; 22-12-2021, 13:49.
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by expertti View Post
    Ongelma alkoi pakkasilla. Varoittaa sekä kuskin että apukuskin ovesta. Ongelma ilmenee pahiten kun auton ottaa käyttöön, esim kun auto seissyt päivän. Silloin pompottaa ko vikaa molemmin puolin tai sitten vai saman puolen etuovesta. Vaikuttaa siltä että kun auto lämpenee, harvenee varoittelu lähes olemattomiin.
    Mistä voisi alkaa vikaa etsimään, onko vastaavia ollut ja millä korjattu. Vikakoodeja ei ole, luettu mm protool,bimmerlink.

    Ja ilmeisesti ongelmaan vaikuttaa pahentavasti kun ajovalot kytkee päälle. Ja muutoinkin välkyttää esim enkeleitä ja sisävaloa. Sisävaloa loimottaa todeeeella pitkään ennen kuin sammuu kokonaan.

    Pitäisikö enkeleistä esim koodata se palaneen polttimon testaus, tai ylipäätän valoista. Vai mikä asetus se vaikutti valojen loimotuksiin?!?
    Vika on angel eyes parkkipolttimossa.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 873
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by Cunttory View Post
      Vika on angel eyes parkkipolttimossa.
      tarkoitatko rinkuloita? Nehän on led tyyppiset, pari vuotta olleet. Ei tuossa ole erikseen parkkipolttimoita, ainakaan bmwfans ei tunnista... Xenon valot tuossa jos joku osaa auttaa.

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by expertti View Post
        tarkoitatko rinkuloita? Nehän on led tyyppiset, pari vuotta olleet. Ei tuossa ole erikseen parkkipolttimoita, ainakaan bmwfans ei tunnista... Xenon valot tuossa jos joku osaa auttaa.
        Led polttimo juurikin on mahdollinen syyllinen. Rinkulat johtaa vain valoa, polttimo on niiden takana. Minkä vuosimallin auto kyseessä?
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 873
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by Cunttory View Post
          Led polttimo juurikin on mahdollinen syyllinen. Rinkulat johtaa vain valoa, polttimo on niiden takana. Minkä vuosimallin auto kyseessä?
          -2009. Kattelin just että olisko esim nuo kelvolliset laadultaan?


          Ei vain vielä tiedä että onko millaiset muuntajat ja aiheuttaako esim radioon häröä. Kyselyä laitettu heille.

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Ensin kannattaa varmistaa että aiheuttaako se polttimo sitä ongelmaa, irti kytketty polttimo tuskin tekee sitä door open ilmiötä. Minulla tosiaan se oli ongelman lähde,vaikka tuikku paloikin vielä.

            Enpä osaa sanoa noista polttimoista, kuulostaa vaan koville wateille niinkin ohuiin johtoihin. Jollakin varmasti löytyy kokemusta tuollasista.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 873
              • Kainuu

              #7
              .............en tiedä. Aamulla kävin autolla, ovet oli lukossa. Ja kun pistin ovet kiinni, satuin vilkaisemaan sisälle, sisävalot jäi palamaan. Senhän pitäisi hiipuen sammua hetken päästä. Noh, kokeilin laittaa ovet lukkoon. Ei mennyt, vaaan pompsahtivat auki. Toistin muutamia kertoja, sama. Aikani kun availin ja suljin ovia, niin lopulta ovet lukittui ja sisävalot sammui.
              Onko siis nyt oikeasti joku ovivalo- kytkin se mikä aiheuttaa nämä mun ongelmat?(lukot ilmeisesti ohjaa ovivaloja, tai siis pitäisi ohjata?)

              Toki nuo led enkelit, mutta en arvannut katsoa syttyykö ja pitäisikö kun ovet avaa....


              ..... ja ilmeisesti on vielä niin että tuo ongelma ilmenee ainakin kun auto ollut kylmä, ts ei ole vielä ajettu. Eilen kävin kaupassa ja kun siitä lähdin lämpimällä autolla taas liikenteeseen, ei ovi auki- ongelmasta ollut tietoakaan. Aikaisemmin ongelman ilmettyä olen vain ajanut paikasta a paikkaan b ja sitten auto seisonut ja taas lähdetty kylmänä(toki webastolla lämmitetty se 20-30min) ennen ajoon lähtöä.
              Last edited by expertti; 09-12-2021, 12:25.

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1272
                • Kajjjaani

                #8
                Saako FRM:ään yhteyden kun vika päällä?
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 873
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by alpine3 View Post
                  Saako FRM:ään yhteyden kun vika päällä?
                  Testerillä? Tuo ainakin löytää kaikki modulit jälkeenpäin. Mutta siellä ei ainakaan vielä ole ollut vikakoodeja kun ongelman poistuttua lukenut.

                  Tänään kävi taas näin että kun pistin auton käyntiin(oli lämmityksessä) niin auto rupesi väläyttelemään vuoron perään xenon -valoja ja välkytteli rinkuloita. Lisäksi myös mittariston valoja. Noita en ole ennen huomannut tapahtuvaksi(noh enkelit kyllä välkkynyt aina alussa hetken). Ja mitä uutta, ei kertaakaan herjannut ajaessa avoimesta ovesta.

                  ...... mitä ilmeisemmin nämä häröt tulee kun auto on kylmä. Äsken kun kävin lämmintä autoa käynnistämässä, niin ei vilkutellut valoja.

                  Mahtaisiko auttaa esim enkeleihin jos sen jännitetarkistuksen veke?

                  tuollaista..... https://www.youtube.com/watch?v=thzVeQCmIsw

                  ........ ja noillako pääsisi eroon? https://www.youtube.com/watch?v=4E80Q-8kbqg


                  Saako auto olla käynnissä koodauksien ajan? Vai pitääkö olla sammutettuna. Jos, niin sitten tietenkin lisävirtaa oltava akulle ettei akku kyykähdä kesken kaiken.

                  H8 led -polttimoita näyttää olevan tuulettimella olevia. Tuuletin -versio olisi helpompi saada mahtumaan umpion sisälle Suosituksia?
                  Last edited by expertti; 10-12-2021, 04:05.

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #10
                    Nyt tuo sinun viankuvaus on laajentunu niin paljon, että tuskin parkkiledeistä johtuu.

                    Vinkkinä tuon otsikon perusteella muille, jos alkaa randomisti ilmottelemaan eri ovista door open varoitusta, niin kannattaa tarkastaa led parkkipolttimo irti kytkemällä tai toisella polttimolla, vaikka se ei olisi pimeänä. Kuulostaa hullulle, mutta mahdolinen syyllinen, jatkakaa.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • alpine3
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2010
                      • 1272
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Originally posted by expertti View Post
                      Saako auto olla käynnissä koodauksien ajan? Vai pitääkö olla sammutettuna. Jos, niin sitten tietenkin lisävirtaa oltava akulle ettei akku kyykähdä kesken kaiken.
                      Voi pitää käynnissä kunhan et dme/ddetä koodaa.
                      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                      Comment

                      • Kenopi_
                        Newbiemmer
                        • Nov 2012
                        • 26
                        • Suomi

                        #12
                        Itse tappelin vastaavan ongelman kanssa viime talvena (valot välkkyy, ovet ei meinaa mennä lukkoon, door open varoitukset ja varashälytin eli omaa elämäänsä). Alkoi temppuilemaan juurikin kylmillä keleillä ja nimenomaan kylmänä lähdettäessä. Omassa on vakiot rinkulat, joten siitäkään ei johtunut. Sain neuvon (kiitos jakil tech) painella sulakeboksissa (hanskalokerossa) kaikki sulakkeet lävitse, mikäli jokin olisi huonosti paikoillaan. Loppui kuin seinään (ilmeisesti oli joku löysällä). Voi olla ettei auta, samoja vian aiheuttajia epäiltiin omalla kohdalla, mutta tuota on helppo kokeilla. Liekö jäänyt huonosti kun vaihtaneet puhaltimen johtosarjan takasinkutsuna.
                        E91 325d LCI M-Sport

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 873
                          • Kainuu

                          #13
                          Originally posted by Kenopi_ View Post
                          Itse tappelin vastaavan ongelman kanssa viime talvena (valot välkkyy, ovet ei meinaa mennä lukkoon, door open varoitukset ja varashälytin eli omaa elämäänsä). Alkoi temppuilemaan juurikin kylmillä keleillä ja nimenomaan kylmänä lähdettäessä. Omassa on vakiot rinkulat, joten siitäkään ei johtunut. Sain neuvon (kiitos jakil tech) painella sulakeboksissa (hanskalokerossa) kaikki sulakkeet lävitse, mikäli jokin olisi huonosti paikoillaan. Loppui kuin seinään (ilmeisesti oli joku löysällä). Voi olla ettei auta, samoja vian aiheuttajia epäiltiin omalla kohdalla, mutta tuota on helppo kokeilla. Liekö jäänyt huonosti kun vaihtaneet puhaltimen johtosarjan takasinkutsuna.
                          oho, jopas ollut tapaus. Tuollaista itse en olisi kyllä hoksinut. Pitääpä huomenissa tehdä tuo, kelitkin lämpenee sopivasti että tarkenee pohjolan hallissa kumarrella..

                          ..... oma auto kävi kans kesällä takaisinkutsussa, oisko ollut samasta syystä.

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 873
                            • Kainuu

                            #14
                            Originally posted by alpine3 View Post
                            Saako FRM:ään yhteyden kun vika päällä?
                            ..........olen tutkinut autoa eri ohjelmilla(protool, bimmerlink,diagzone) ja ne eivät ole löytäneet mitään vikaa FRM-modulista. Mutta bimmercode(pelkkä ohjelmointisofta) löytää ja antaa herjan " critical errors for the FRM..." Eli ei anna koodata autoa.

                            Ja satuin löytämään ohjelman tekijän FAQ -osiosta vastauksen herjaan. Eli:

                            Q:BimmerCode displays a critical error for the FRM in my car and does not allow coding it. What is wrong?

                            A:Some FRMs are affected by an error that leads to a corrupted boot sector in the internal memory of the control unit after some years of usage. This is not noticeable during normal operation, but if the control unit has to be restarted after the battery has been replaced or to make coding changes take effect, the control unit will not be able to start again and needs to be replaced or repaired. BimmerCode is able to detect this error prematurely and does not allow coding the FRM in your car in this case.

                            Eli softan mukaan FRM bootloader olisi vahingoittunut eikä sen vuoksi anna mahdollisuutta koodata.

                            Protool esim kyllä päästää purkkiin sisälle ja näyttäisi ainakin ns normaalilta, eli koodattavissa.
                            FRM on kyllä jo kertaalleen nollattu, pari vuotta sitten. Olisiko se nyt sitten todellakin taas korruptoitunut ja vaatii taas nollausta?

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 873
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by Kenopi_ View Post
                              Itse tappelin vastaavan ongelman kanssa viime talvena (valot välkkyy, ovet ei meinaa mennä lukkoon, door open varoitukset ja varashälytin eli omaa elämäänsä). Alkoi temppuilemaan juurikin kylmillä keleillä ja nimenomaan kylmänä lähdettäessä. Omassa on vakiot rinkulat, joten siitäkään ei johtunut. Sain neuvon (kiitos jakil tech) painella sulakeboksissa (hanskalokerossa) kaikki sulakkeet lävitse, mikäli jokin olisi huonosti paikoillaan. Loppui kuin seinään (ilmeisesti oli joku löysällä). Voi olla ettei auta, samoja vian aiheuttajia epäiltiin omalla kohdalla, mutta tuota on helppo kokeilla. Liekö jäänyt huonosti kun vaihtaneet puhaltimen johtosarjan takasinkutsuna.
                              ........ kävin painelemassa sulakkeet. Monet niistä hieman painui kun peukalolla painelin.
                              Samalla huomasin kun pistin auton ovet kiinni, ettei sisävalot sammu(sama vika ollut aiemminkin, siksi osasin tarkkailla), vaikka pitäisi, tosin viiveellä. Pistin ovet lukkoon, sisävalot sammui. Avasin ovet ja pistin kiinni, sisävalot jää palamaan. Sitten lukitessa ovia, lukot pompsahtivat auki(sama vika ollut aiemminkin tämän ongelman aikana).
                              Ei muuta kuin vikakoodeja lukemaan. Protool löysi tämän vian "9CBC short circuit at front door contacts"
                              Vikakoodi nollautui. Kokeilin availla etuovia uudelleen jotta tuleeko vika heti takaisin, ei tullut.
                              Nyt sitten taas en osaa lookisesti ajatella että missä vika, onko ovi kaapeleissa oikeasti oikosulku vai onko tuo vika jossain modulin muistissa ollut ja nyt tullut esille...
                              Jos oikosulku olisi olemassa, sen kai pitäisi tulla takaisin jos ei korjaa, nyt se ei tosiaankaan tullut vaikka availin ovia.
                              .....tosin oisko pitänyt sammuttaa auto välillä ja toistaa testit...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎