Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e90 320d 2011 tärisee/jyrisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roniok
    Newbiemmer
    • Apr 2021
    • 8
    • Lappeenranta

    Bmw e90 320d 2011 tärisee/jyrisee

    Bemari tärisee/jyrisee varsinkin kiihdyttäessä kovemmin. Kuulee ja tuntee hyvin. Moottorin tukikumit vaihdettu sekö vaihdelaatikon. Just liikkeestä ostettu ja koeajolla ei tärissyt läheskään yhtö paljon kuin heti kotimatkalla. Missä vika?

    Edit. Automaatti kyseessä.

    Tekee myös paikallaan parkilla ollessa ja hiljaisessa vauhdissa
    Last edited by Roniok; 09-12-2021, 00:12.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    En tiedä mutta katso nyt vaikka ihan ensiksi onko renkaiden pultit kiinni.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Roniok
      Newbiemmer
      • Apr 2021
      • 8
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      En tiedä mutta katso nyt vaikka ihan ensiksi onko renkaiden pultit kiinni.
      On kyllä kiinni

      Comment

      • Elätti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 158
        • Great Kuopio Area

        #4
        Moottorin värinänvaimennin voi olla ehtoopuolella ja siksi tärrää. Näitten lisäksi täristystä voi aiheuttaa huonokuntoiset suuttimet ja tietenkin kardaanin kumilimput tai keskilaakeri sekä ristikot. Mutta jos täristää paikallaan ollessaan niin lähtisin kattomaan niitä suuttimien korjausarvoja ja dampperia.

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 502
          • Kouvola

          #5
          Onkohan siinä tukikumiremontissa mennyt kaikki ihan putkeen, kannattaisiko nekin vielä käydä läpi ettei esim jotain ole jäänyt löysälle?
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • alfaromeo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2019
            • 258
            • Suomi

            #6
            Mitä ajettu ? Ettei olis väljä / loppu turbiini ?
            E92 335ia
            F11 535ia

            Comment

            • mie
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 219

              #7
              Tulikohan tämä koskaan kuntoon? Meillä samallaisia oireita m47 koneella kylläkin. Eli kierrosten mukana muuttuva jyrinä/tärinä tuntuu oikeastaan koko korissa ja kuuluu myös.
              Jyrinä on tuntunut kokoajan kun auto meillä ollu n.20th ajettu ei ole muuttunut miksikään.
              Tähänmennessä vaihdettuja osia. Hihnapyörä, moottorin kumityynyt, vetolevy ja turbiini. EI mitään vaikutusta.
              Ääni/tärinä tuntuu tulevan öljypohjan takaosasta siksi turbiini vaihtoon no turhaahan se oli.
              Voiko tasapainoakseli/öljypumppu systeemissä joku hajota että ei olisi enää tasapainossa. Onhan se tietysti voitu avata ja ajoitus mennyt pieleen.

              Comment

              • Roniok
                Newbiemmer
                • Apr 2021
                • 8
                • Lappeenranta

                #8
                Tuli kyllä kuntoon. Meni takaisin korjaamolle, ei ollutkaan vaihdettu kaikkia moottorin ja vaihdelaatikon tukia vaikka niin sanottiin... Samalla meni turbo vaihtoon, oli ahtopaineensäädin viallinen. Näiden jälkeen pelannut normaalisti.

                Comment

                • mie
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 219

                  #9
                  Originally posted by Roniok View Post
                  Tuli kyllä kuntoon. Meni takaisin korjaamolle, ei ollutkaan vaihdettu kaikkia moottorin ja vaihdelaatikon tukia vaikka niin sanottiin... Samalla meni turbo vaihtoon, oli ahtopaineensäädin viallinen. Näiden jälkeen pelannut normaalisti.
                  Hyvä että tuli kuntoon. Meillä kyllä kaikki osat vaihdettu mitä pitänytkin kun olen ne itse vaihtanu

                  Paitsi vaihdelaatikon tyynyjä ei oo vaihettu, ei niissä näyttänyt mitään vikaa kyllä olevankaan.

                  Tässä se jyrinä tulee selkeästi moottorista, ehkä jopa paheni kun vaihdoin moottorin kumityynyt.

                  Sais aikaiseksi niin tarkistais sen tasapainoakseli hässäkän.

                  Comment

                  • mie
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 219

                    #10
                    Nyt loppu tärinät ja jyrinät.
                    Esinnäkin tasapainoakseli hässäkän ajoitus oli pielessä ja toisen tasapainoakselin laakerit paskana. Vaihto-osalla tuli kuntoon.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎