Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d cabriolet 2007 M57 koneella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jehna
    Bimmer Rookie
    • Sep 2021
    • 42
    • Helsinki

    330d cabriolet 2007 M57 koneella

    Tollasesta kauppaa hieron. Suomi peli kaksi omistajaa. 170tkm ajettu. Laakkosella 100tkm asti sen jälkeen carmax enimmäkseen öljynvaihtoja huollot. Koeajossa paha ujellus takapäästä. Ei muuttunut vaikka rattia vauhdissa käänsi. Kuului jo liikkeelle lähdettäessä. Liike tutkii.

    Repsikan oven alareunassa 6cm pitkä millin leveä pintaruoste.

    Mitä noissa voi odottaa tulevan? Miten katto pelaa yleisesti?

    Kiitti
  • Toppelius
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 122
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by Jehna View Post
    Tollasesta kauppaa hieron. Suomi peli kaksi omistajaa. 170tkm ajettu. Laakkosella 100tkm asti sen jälkeen carmax enimmäkseen öljynvaihtoja huollot. Koeajossa paha ujellus takapäästä. Ei muuttunut vaikka rattia vauhdissa käänsi. Kuului jo liikkeelle lähdettäessä. Liike tutkii.

    Repsikan oven alareunassa 6cm pitkä millin leveä pintaruoste.

    Mitä noissa voi odottaa tulevan? Miten katto pelaa yleisesti?

    Kiitti
    Kone taitaa olla parhaita mitä on tehty kestää uskomattomia kilometrejä kun muistaa hieman huoltaa/vaihtaa edes öljyjä. Viritykseen on kanssa potentiaalia ihan kunnolla.

    Perästä kuuluva ujellus kannattaa kyllä tutkia, mutta olisiko ollut pyöränlaakeri niin huonossa kunnossa:think

    Katto ilmeisesti toimii suhteellisen hyvin pienillä huolloilla/voiteluilla. Ei ole tarvinnut näin talvella paljoa availlaNoista huolloista on täälläkin pitkät keskustelut käyty. Kannattaa kuitenkin testata se hyvin ennen ostoa. Jos jumittaa välille matkalla niin ei ollut ihan helppo käsin vapauttaa. Löytyy kanssa Yuotubesta video.

    Ruoste pitäisi tarkastaa mistä on lähtenyt eli onko sisäpuolen saumakitti pettänyt vai mistä se on lähtenyt. Ei varmaan maatakaatava operaatio jos löytää hyvän kohtuu hintaisen maalarin.
    BMW G05 e45 -22
    BMW F11 525d xdrive
    BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
    Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
    ex:
    BMW e46 325 cabrio -00
    BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
    BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
    BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
    BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
    BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
    BMW e91 320d /e90 318d
    Volvo xc60 2,4D AWD
    Fiat 500 1.4 Sport
    Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

    Comment

    • Jehna
      Bimmer Rookie
      • Sep 2021
      • 42
      • Helsinki

      #3
      ]kiitos kommenteista! Autoliike molempia vikoja väheksyi, ulvonnan ottivat työn alle. Aika jännä et tollanen vika on vaikka katsastettu 50km sitten? Luulin et autoliikkeet oikeesti tarkastaa autot, mutta näin ei näytä todellakaan olevan.


      Sellaista vielä olisin kysynyt, kuskin oven kun avaa niin tulee näkyviin muoviset kylkikotelot joiden yli kulku autoon tapahtuu. Nämä ovat hieman liikkuneet jolloin
      Muovikotelo ei ole yhtenäinen vaan välissä pieni rako. Onko tämä voinut aiheuttaa jotain ruoste ongelmaa jos vety päässyt raosta?

      Lisäksi onko tossa mallissa muita paikkoja joissa ruostetta voisi olla?

      Terv
      Tommi

      Comment

      • Toppelius
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 122
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Jehna View Post
        ]kiitos kommenteista! Autoliike molempia vikoja väheksyi, ulvonnan ottivat työn alle. Aika jännä et tollanen vika on vaikka katsastettu 50km sitten? Luulin et autoliikkeet oikeesti tarkastaa autot, mutta näin ei näytä todellakaan olevan.


        Sellaista vielä olisin kysynyt, kuskin oven kun avaa niin tulee näkyviin muoviset kylkikotelot joiden yli kulku autoon tapahtuu. Nämä ovat hieman liikkuneet jolloin
        Muovikotelo ei ole yhtenäinen vaan välissä pieni rako. Onko tämä voinut aiheuttaa jotain ruoste ongelmaa jos vety päässyt raosta?

        Lisäksi onko tossa mallissa muita paikkoja joissa ruostetta voisi olla?

        Terv
        Tommi
        Tuo katsastukseen luottaminen on virhe kannattaa aina itse käydä autoa läpi. Itsellä meni X1 meni viimeksi läpi ja seuraavana päivänä alkoi vetonivel takana vonkua niin pahasti ettei oikein tiennyt uskaltaako edes ajaa huoltoon.

        Mitä tuolla muovikotelolla tarkoitetaan? Se lista joka on oven alla taitaa olla oven tiivisteen sisäpuolella. Mikäli tarkoitat kynnyskotelon peittävää muovia niin se on vaan muovikiinnikkeillä kiinni ja alta ruuveilla. Ei pitäisi olla suuri ongelma veden pääsy siitä välistä. Mutta nuo kannattaa kiinnittää uudelleen tai pyytää myyjäliikettä korjaamaan kyseiset virheet.

        Ruosteet saisi parhaiden katsottua kun nostaisi auton ylös nosturilla. Noilla kilometreillä ei varmaan ole joka talvea ajettu suolassa niin ei varmaan hirveää ruostetta pitäisi löytyä, mutta takapää ja takalokasuojien kulma taitaa ensi alkaa ruostumaan:think
        BMW G05 e45 -22
        BMW F11 525d xdrive
        BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
        Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
        ex:
        BMW e46 325 cabrio -00
        BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
        BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
        BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
        BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
        BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
        BMW e91 320d /e90 318d
        Volvo xc60 2,4D AWD
        Fiat 500 1.4 Sport
        Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

        Comment

        • Malagutisti
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 211
          • Kurikka/Tre

          #5
          Takapäästä kuuluva vollotushan voi olla peräisin myös perän laakeroinnista. Ainakin pienempien 188L peristä noita laakerointeja on mennyt. En ihan varmaksi osaa sanoa sitten näistä isommista? 330d:ssä taitaa olla 215L? Toki kardaanin tukilaakerikin siellä vaan saattaa mekastaa.

          Akkukaapelin läpivienti kannattaa tarkistaa ulko- ja sisäpuolelta.
          BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
          BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
          E46 320d purettua palikkaa tarjolla

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16245
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Jehna View Post
            ]kiitos kommenteista! Autoliike molempia vikoja väheksyi, ulvonnan ottivat työn alle. Aika jännä et tollanen vika on vaikka katsastettu 50km sitten? Luulin et autoliikkeet oikeesti tarkastaa autot, mutta näin ei näytä todellakaan olevan.

            Katsastus on katsastus, ei kuntotarkastus.

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3361
              • Raisio

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Katsastus on katsastus, ei kuntotarkastus.
              Nämä menee monilla sekaisin.
              E39&E93

              Comment

              • Jehna
                Bimmer Rookie
                • Sep 2021
                • 42
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Toppelius View Post
                Kone taitaa olla parhaita mitä on tehty kestää uskomattomia kilometrejä kun muistaa hieman huoltaa/vaihtaa edes öljyjä. Viritykseen on kanssa potentiaalia ihan kunnolla.

                Perästä kuuluva ujellus kannattaa kyllä tutkia, mutta olisiko ollut pyöränlaakeri niin huonossa kunnossa:think

                Katto ilmeisesti toimii suhteellisen hyvin pienillä huolloilla/voiteluilla. Ei ole tarvinnut näin talvella paljoa availlaNoista huolloista on täälläkin pitkät keskustelut käyty. Kannattaa kuitenkin testata se hyvin ennen ostoa. Jos jumittaa välille matkalla niin ei ollut ihan helppo käsin vapauttaa. Löytyy kanssa Yuotubesta video.

                Ruoste pitäisi tarkastaa mistä on lähtenyt eli onko sisäpuolen saumakitti pettänyt vai mistä se on lähtenyt. Ei varmaan maatakaatava operaatio jos löytää hyvän kohtuu hintaisen maalarin.
                Originally posted by Toppelius View Post
                Tuo katsastukseen luottaminen on virhe kannattaa aina itse käydä autoa läpi. Itsellä meni X1 meni viimeksi läpi ja seuraavana päivänä alkoi vetonivel takana vonkua niin pahasti ettei oikein tiennyt uskaltaako edes ajaa huoltoon.

                Mitä tuolla muovikotelolla tarkoitetaan? Se lista joka on oven alla taitaa olla oven tiivisteen sisäpuolella. Mikäli tarkoitat kynnyskotelon peittävää muovia niin se on vaan muovikiinnikkeillä kiinni ja alta ruuveilla. Ei pitäisi olla suuri ongelma veden pääsy siitä välistä. Mutta nuo kannattaa kiinnittää uudelleen tai pyytää myyjäliikettä korjaamaan kyseiset virheet.

                Ruosteet saisi parhaiden katsottua kun nostaisi auton ylös nosturilla. Noilla kilometreillä ei varmaan ole joka talvea ajettu suolassa niin ei varmaan hirveää ruostetta pitäisi löytyä, mutta takapää ja takalokasuojien kulma taitaa ensi alkaa ruostumaan:think
                Liikkeen mukaan ei olisi ruostetta ovessa vaan jotain muuta töhnää. Lupasivat tutkia kuitenkin. Lisäksi kotelon laittavat kiinni.

                En tiedä olisko öljyt jäänyt vaihtamatta perään tai vetonivelet? Saa nähä stetoskoopilla alkavat tutkia.

                Missä ne akulta tulevat kaapelit menee? Onko isohomma tutkia?

                Perän ruosteen tarkastan vielä.

                Muuten saako noihin jälkeenpäin webaston? Katoin et käytettyjä saa romikselta 200€. Lämmittääkö ne myös konehuoneen?

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3361
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by Jehna View Post
                  Liikkeen mukaan ei olisi ruostetta ovessa vaan jotain muuta töhnää. Lupasivat tutkia kuitenkin. Lisäksi kotelon laittavat kiinni.

                  En tiedä olisko öljyt jäänyt vaihtamatta perään tai vetonivelet? Saa nähä stetoskoopilla alkavat tutkia.

                  Missä ne akulta tulevat kaapelit menee? Onko isohomma tutkia?

                  Perän ruosteen tarkastan vielä.

                  Muuten saako noihin jälkeenpäin webaston? Katoin et käytettyjä saa romikselta 200€. Lämmittääkö ne myös konehuoneen?

                  Eikös toi 200€ ole käytetystä webastosta liikaa kun satasellakin noita myyty.

                  Varmaan toi 6 sentin ruostetöhnä muuttuu maalikynällä peitetyksi/meikatuista jos se pintaruosteeksi osoittautuu.

                  Koriltaan/alustaltaan nämä vähäruosteisia, jos jossain alustan pultissa/mutterilla/tukivarressa pintaruostetta, täysin normalia. Jos palkeissa/pohjassa, järvessä uitettu tai ajettu metsähallituksen puolelle ja pohja vaurioitunut

                  Perä tms jos huutaa/ulvoo, se on ajettu rikki, vain ehjää uutta/käytettyä tilalle ja hiljenee. Ääni ei normaali eikä ehjät perät ym äänenä yhtään näissä.
                  E39&E93

                  Comment

                  • Jehna
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2021
                    • 42
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Eikös toi 200€ ole käytetystä webastosta liikaa kun satasellakin noita myyty.

                    Varmaan toi 6 sentin ruostetöhnä muuttuu maalikynällä peitetyksi/meikatuista jos se pintaruosteeksi osoittautuu.

                    Koriltaan/alustaltaan nämä vähäruosteisia, jos jossain alustan pultissa/mutterilla/tukivarressa pintaruostetta, täysin normalia. Jos palkeissa/pohjassa, järvessä uitettu tai ajettu metsähallituksen puolelle ja pohja vaurioitunut

                    Perä tms jos huutaa/ulvoo, se on ajettu rikki, vain ehjää uutta/käytettyä tilalle ja hiljenee. Ääni ei normaali eikä ehjät perät ym äänenä yhtään näissä.
                    Paljon kiitoksia

                    Comment

                    • Jehna
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2021
                      • 42
                      • Helsinki

                      #11
                      Tutkivat. Perästä tulee äänet. Mahdollisesti laakerit? Lähtee Schmiedmanille vantaalle.

                      Miten 169tkm ajetussa autossa perä voi olla paskana? Ideoita?

                      Muuten hienosti täällä tiedetään joku just vinkkas tääl että perästä kuuluu.

                      Ainakin raportin mukaan jonka trafilta historia tukisi kilsoja.
                      Last edited by Jehna; 11-04-2022, 15:10.

                      Comment

                      • Toppelius
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 122
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Eikös toi 200€ ole käytetystä webastosta liikaa kun satasellakin noita myyty.

                        Varmaan toi 6 sentin ruostetöhnä muuttuu maalikynällä peitetyksi/meikatuista jos se pintaruosteeksi osoittautuu.

                        Koriltaan/alustaltaan nämä vähäruosteisia, jos jossain alustan pultissa/mutterilla/tukivarressa pintaruostetta, täysin normalia. Jos palkeissa/pohjassa, järvessä uitettu tai ajettu metsähallituksen puolelle ja pohja vaurioitunut

                        Perä tms jos huutaa/ulvoo, se on ajettu rikki, vain ehjää uutta/käytettyä tilalle ja hiljenee. Ääni ei normaali eikä ehjät perät ym äänenä yhtään näissä.
                        Tuosta polttoainelämmittimen asennuksesta voisi päätellä että ajattelit käyttää myös talvikelissä avoautoameillä oli tämän talven pojalla se autona ja itse ainakin jo mietin että pitää hankkia oikea talviauto kun tuolla matalalla keulalla aurasi noita teitä niin ei se ihan hyvää tee noille alustan ja keulan muoveille. Yritin nostaa alustaa niin ylös kuin mahdollista mutta ei se silti ollut parhaimmillaan tänä talvena
                        BMW G05 e45 -22
                        BMW F11 525d xdrive
                        BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                        Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                        ex:
                        BMW e46 325 cabrio -00
                        BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                        BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                        BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                        BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                        BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                        BMW e91 320d /e90 318d
                        Volvo xc60 2,4D AWD
                        Fiat 500 1.4 Sport
                        Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                        Comment

                        • Malagutisti
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 211
                          • Kurikka/Tre

                          #13
                          Originally posted by Jehna View Post
                          Tutkivat. Perästä tulee äänet. Mahdollisesti laakerit? Lähtee Schmiedmanille vantaalle.

                          Miten 169tkm ajetussa autossa perä voi olla paskana? Ideoita?

                          Muuten hienosti täällä tiedetään joku just vinkkas tääl että perästä kuuluu.

                          Ainakin raportin mukaan jonka trafilta historia tukisi kilsoja.
                          Muistaakseni pinionin laakeri niistä hajoaa ensimmäisenä. Tämä on sitten mutua, mutta muistaisin lukeeneni että L-mallin on kai suunniteltu toimimaan pienemmällä öljymäärällä häviöiden vähentämiseksi. Joku käpy käynyt ja pinionin laakeri ei saa kunnollista voitelua. Nykyään näihin saakin jo kivasti laakerisarjoja jotka eivät aivan järkyttävän kalliita ole.

                          Varsin nopeasti on kyllä perä loppunut, mutta muistaisin muitakin hajonneen alle 200tkm. Tältä foorumilta kyllä löytyy aiheesta jotain juttua.
                          BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                          BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                          E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                          Comment

                          • Jehna
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2021
                            • 42
                            • Helsinki

                            #14
                            Autossa on irrotettava koukku. Olisikohan edellinen vetänyt paljon kuormaa jotain venettä ym?

                            Toi talvikäyttö kommentti on hyvä huomio. Täytyy miettiä. Voisihan sen pitää tallissa vaikka joulu-maalis?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16245
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Jehna View Post
                              Autossa on irrotettava koukku. Olisikohan edellinen vetänyt paljon kuormaa jotain venettä ym?

                              Toi talvikäyttö kommentti on hyvä huomio. Täytyy miettiä. Voisihan sen pitää tallissa vaikka joulu-maalis?
                              Ei pitäisi perän hajota alle 200 tkm vaikka olisi vene mukana koko ajan. Paskasti suunniteltu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎