Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318d tehojen häviäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arska34
    Bimmer Rookie
    • May 2019
    • 63
    • Finland

    E90 318d tehojen häviäminen

    Käyttikseen ilmaantui äsken astetta mystisempi vika: Normaalissa motariajossa hävisi yhtäkkiä tehot koneesta aivan totaalisesti. Kaasupoljinta painamalla ei siis tapahdu mitään, mutta kone ei kuitenkaan sammu. Tehot palautuvat vasta, kun käyttää kytkintä pohjassa tai vaihtaa vaihdetta. Seuraavassa kiihdytyksessä huomasin myös, että vaihdetta isommalle vaihtaessa tulee n. 2-3s kuollut hetki, jolloin auto ei vedä ollenkaan, vasta tämän jälkeen alkaa tehot palautumaan pikkuhiljaa. Ei sytytä moottorin vikavaloa, lukaisen koodit myöhemmin tänään. Onko kellään ollut vastaavaa/löytyykö valistuneita veikkauksia, mikä voi aiheuttaa noin mystisen moottorin kuolemisen kesken kaiken?


    EDIT: vikakoodit luettu, inpalla herjaa seuraavia:
    484A kaasupolkimen potentiometri, signaali
    3F11 kaasupolkimen potentiometri 1, signaali
    3F21 kaasupolkimen potentiometri 2, signaali
    Pitäiskö näistä nyt suoraan päätellä, että kaasupoljin on rikki?
    Last edited by Arska34; 19-05-2022, 17:31.
    Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
    Nykyiset:
    E38 728i
    E90 320D
  • Arska34
    Bimmer Rookie
    • May 2019
    • 63
    • Finland

    #2
    Apuja kaivataan edelleen. Kaasupolkimen vikakoodit hävisivät muutaman nollauksen jälkeen. Auto sytyttää tosiaan luistoneston vikavalot ja flat tyre monitorin tauluun, vikakoodit jotka inpasta sain ulos ovat 5e1b ja 5e1a. En pysty lukemaan koodeja suoraan luistonestolta, koska inpa herjaa erroria. Onko kellään hajua, mitä ko. Vikakoodien selitteet ovat ja missä vika voisi piillä? Moottorilla siis ei vikakoodeja, oireina edelleen vauhdista moottorin täydellinen "kuoleminen" (tippuu tyhjäkäynnille, ei sammu) ja huono kaasuvaste.

    Edit: kävin liikkeessä luetuttamassa koodit, luistoneston koodit tosiaan:
    5e1a engine management, interface
    5e1b engine management, interface
    Last edited by Arska34; 02-06-2022, 16:29.
    Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
    Nykyiset:
    E38 728i
    E90 320D

    Comment

    • Elätti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 162
      • Great Kuopio Area

      #3
      Originally posted by Arska34 View Post
      Apuja kaivataan edelleen. Kaasupolkimen vikakoodit hävisivät muutaman nollauksen jälkeen. Auto sytyttää tosiaan luistoneston vikavalot ja flat tyre monitorin tauluun, vikakoodit jotka inpasta sain ulos ovat 5e1b ja 5e1a. En pysty lukemaan koodeja suoraan luistonestolta, koska inpa herjaa erroria. Onko kellään hajua, mitä ko. Vikakoodien selitteet ovat ja missä vika voisi piillä? Moottorilla siis ei vikakoodeja, oireina edelleen vauhdista moottorin täydellinen "kuoleminen" (tippuu tyhjäkäynnille, ei sammu) ja huono kaasuvaste.

      Edit: kävin liikkeessä luetuttamassa koodit, luistoneston koodit tosiaan:
      5e1a engine management, interface
      5e1b engine management, interface
      Ettei olisi joku absianturi kuollut? Kun se mittaa renkaista niitä pyörintänopeuksia ja siitä se päättelee renkaitten ilmanpaineen muutoksia. Voisi selittää ainakin osan oireista.

      Comment

      • Arska34
        Bimmer Rookie
        • May 2019
        • 63
        • Finland

        #4
        Täytyy tutkia. Vikaherjat tosin saa päälle myös paikallaan kaasutellessa, niin abs-anturi kuulostaisi vähän oudolta.
        Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
        Nykyiset:
        E38 728i
        E90 320D

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Arska34 View Post
          Täytyy tutkia. Vikaherjat tosin saa päälle myös paikallaan kaasutellessa, niin abs-anturi kuulostaisi vähän oudolta.
          Lukisin koodit ISTA:lla, niin näkisi myös lisätiedot ja voisi katsoa mitä testipolku tuohon sanoo.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Arska34
            Bimmer Rookie
            • May 2019
            • 63
            • Finland

            #6
            Istalla luettu, edelleen moottorilta ei mitään koodeja, dsc:ltä tutut engine management: interface -koodit. Näille ei löytynyt myöskään mitään selitteitä. Alkaa keinot loppua itseltä, jos jollain olisi tarjota apuja ongelmaan olisin kiitollinen. Heittää siis edelleen silloin tällöin dsc valot mittaristoon, idriveen flat tyre monitor+ dsc fault, moottori lakkaa vastaamasta kaasuun täysin yllättäen ja kiihdyttäessä vaihteenvaihdon yhteydessä on jumalaton viive ennenkun alkaa taas kiihtymään. Myös paikallaan kaasutellessa viivettä kaasuvasteessa on paljon. Vakkarilla ajaessa saattaa heittää vikakoodit tauluun, mutta ei koskaan tiputa vakkaria pois päältä.
            Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
            Nykyiset:
            E38 728i
            E90 320D

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              #7
              Onko eku kastunut? Miltä ekun liittimet näyttää?

              Comment

              • Arska34
                Bimmer Rookie
                • May 2019
                • 63
                • Finland

                #8
                Valkoinen laatikko, jonka sisällä ecu on, on kuiva. Liitimet puhdistettu elektroniikkspraylla, ei hapettumia. Itse ecuboksia en ole avannut.
                Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
                Nykyiset:
                E38 728i
                E90 320D

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2732
                  • Tampere

                  #9
                  Syynä voisi olla vikaantunut ABS-yksikkö eli DSC.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Arska34
                    Bimmer Rookie
                    • May 2019
                    • 63
                    • Finland

                    #10
                    Täytynee kokeilla uudella (käytetyllä) boksilla seuraavaksi.
                    Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
                    Nykyiset:
                    E38 728i
                    E90 320D

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2732
                      • Tampere

                      #11
                      VIN täytyy vaihtaa korvaavaan DSC-moduuliin ja koodata boksi tehdasasetuksille. Lopuksi ohjauskulma-anturin resetointi.
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Arska34
                        Bimmer Rookie
                        • May 2019
                        • 63
                        • Finland

                        #12
                        Temput tehty, dsc-yksikkö vaihtui, vin-vaihdettu, ja resetoitu boksi+ohjauskulma-anturi. Ei mitään vaikutusta.
                        Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
                        Nykyiset:
                        E38 728i
                        E90 320D

                        Comment

                        • Arska34
                          Bimmer Rookie
                          • May 2019
                          • 63
                          • Finland

                          #13
                          Jos jollain on samanlainen ongelma, niin kerrottakoon vielä näin vuosi jälkikäteen että ongelmaksi paljastui edellisen omistajan asentama "tehoboksi" railipaineanturin johtosarjan välissä. Oli viety niin ovelasti pitkällä piuhalla pyöränkoteloon asti, että kesti aikansa tajuta koko kötöstyksen olemassaolo.
                          Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
                          Nykyiset:
                          E38 728i
                          E90 320D

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎