Käyttikseen ilmaantui äsken astetta mystisempi vika: Normaalissa motariajossa hävisi yhtäkkiä tehot koneesta aivan totaalisesti. Kaasupoljinta painamalla ei siis tapahdu mitään, mutta kone ei kuitenkaan sammu. Tehot palautuvat vasta, kun käyttää kytkintä pohjassa tai vaihtaa vaihdetta. Seuraavassa kiihdytyksessä huomasin myös, että vaihdetta isommalle vaihtaessa tulee n. 2-3s kuollut hetki, jolloin auto ei vedä ollenkaan, vasta tämän jälkeen alkaa tehot palautumaan pikkuhiljaa. Ei sytytä moottorin vikavaloa, lukaisen koodit myöhemmin tänään. Onko kellään ollut vastaavaa/löytyykö valistuneita veikkauksia, mikä voi aiheuttaa noin mystisen moottorin kuolemisen kesken kaiken?
EDIT: vikakoodit luettu, inpalla herjaa seuraavia:
484A kaasupolkimen potentiometri, signaali
3F11 kaasupolkimen potentiometri 1, signaali
3F21 kaasupolkimen potentiometri 2, signaali
Pitäiskö näistä nyt suoraan päätellä, että kaasupoljin on rikki?
EDIT: vikakoodit luettu, inpalla herjaa seuraavia:
484A kaasupolkimen potentiometri, signaali
3F11 kaasupolkimen potentiometri 1, signaali
3F21 kaasupolkimen potentiometri 2, signaali
Pitäiskö näistä nyt suoraan päätellä, että kaasupoljin on rikki?
Comment