Kyseessä 2010 E91 335i xDrive LCI.
Käytössä Protool softa.
FRM ilmoittaa vikakoodit 9CB4 ja 9CB3.
Kun tarkistaa korkeusanturien arvoja niin taka anturi näyttää kokoajan 1.824V ja etuanturi 2.51V.
Vaihdoin toissapäivänä etuanturin, ei vaikuttanut mitenkään ja kun seurasi arvoja anturia liikuttaes ei mitään elon merkkejä.
Vaihdoin sitten eilen taka-anturin missä oli anturin pään pallonivel aivan jumissa jonka jälkeen alkoi molemmat anturit näyttää uskottavempia arvoja ja vikakoodit hävisivät. Valot myös nousivat ylös normaaliin asentoon.
Nosturilla anturit näyttivät tällöin
Etu 4.588V
Taka 2.275V
Pallonivelet putsattu sekä rasvattu ja liikkuvat nätisti.
Liittimet myös putsattu electrocleanilla.
Onni oli kuitenkin erittäin lyhyt koska ajettua pois nosturilta vikakoodit palasivat ja taas näyttää 1.824V ja 2.51V.
Etu anturin kaapelin kuoressa on vähän hankaumaa mutta eivät ota toisiinsa kiinni.
FRM koodattu uusiks eikä vaikuttanut sekään.
Paljon löyty juttua kyllä rikkinäisistä antureista tai väärin koodatuista FRM:istä sekä rikkinäisistä FRM:istä mutta tässä nyt hämää se että se toimi oikein hetken ja valot näytti oikeaa korkeutta ja sit taas kun auton käynnisti ja ajoin pois niin meni vikatiaan ja valot näyttävät alaspäin.
Käytössä Protool softa.
FRM ilmoittaa vikakoodit 9CB4 ja 9CB3.
Kun tarkistaa korkeusanturien arvoja niin taka anturi näyttää kokoajan 1.824V ja etuanturi 2.51V.
Vaihdoin toissapäivänä etuanturin, ei vaikuttanut mitenkään ja kun seurasi arvoja anturia liikuttaes ei mitään elon merkkejä.
Vaihdoin sitten eilen taka-anturin missä oli anturin pään pallonivel aivan jumissa jonka jälkeen alkoi molemmat anturit näyttää uskottavempia arvoja ja vikakoodit hävisivät. Valot myös nousivat ylös normaaliin asentoon.
Nosturilla anturit näyttivät tällöin
Etu 4.588V
Taka 2.275V
Pallonivelet putsattu sekä rasvattu ja liikkuvat nätisti.
Liittimet myös putsattu electrocleanilla.
Onni oli kuitenkin erittäin lyhyt koska ajettua pois nosturilta vikakoodit palasivat ja taas näyttää 1.824V ja 2.51V.
Etu anturin kaapelin kuoressa on vähän hankaumaa mutta eivät ota toisiinsa kiinni.
FRM koodattu uusiks eikä vaikuttanut sekään.
Paljon löyty juttua kyllä rikkinäisistä antureista tai väärin koodatuista FRM:istä sekä rikkinäisistä FRM:istä mutta tässä nyt hämää se että se toimi oikein hetken ja valot näytti oikeaa korkeutta ja sit taas kun auton käynnisti ja ajoin pois niin meni vikatiaan ja valot näyttävät alaspäin.
Comment