Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 LCI Valojen korkeusanturi ongelma (9CB4 & 9CB3)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nugge
    Newbiemmer
    • Oct 2020
    • 15
    • Helsinki

    E91 LCI Valojen korkeusanturi ongelma (9CB4 & 9CB3)

    Kyseessä 2010 E91 335i xDrive LCI.

    Käytössä Protool softa.

    FRM ilmoittaa vikakoodit 9CB4 ja 9CB3.
    Kun tarkistaa korkeusanturien arvoja niin taka anturi näyttää kokoajan 1.824V ja etuanturi 2.51V.

    Vaihdoin toissapäivänä etuanturin, ei vaikuttanut mitenkään ja kun seurasi arvoja anturia liikuttaes ei mitään elon merkkejä.
    Vaihdoin sitten eilen taka-anturin missä oli anturin pään pallonivel aivan jumissa jonka jälkeen alkoi molemmat anturit näyttää uskottavempia arvoja ja vikakoodit hävisivät. Valot myös nousivat ylös normaaliin asentoon.

    Nosturilla anturit näyttivät tällöin
    Etu 4.588V
    Taka 2.275V

    Pallonivelet putsattu sekä rasvattu ja liikkuvat nätisti.
    Liittimet myös putsattu electrocleanilla.

    Onni oli kuitenkin erittäin lyhyt koska ajettua pois nosturilta vikakoodit palasivat ja taas näyttää 1.824V ja 2.51V.

    Etu anturin kaapelin kuoressa on vähän hankaumaa mutta eivät ota toisiinsa kiinni.

    FRM koodattu uusiks eikä vaikuttanut sekään.

    Paljon löyty juttua kyllä rikkinäisistä antureista tai väärin koodatuista FRM:istä sekä rikkinäisistä FRM:istä mutta tässä nyt hämää se että se toimi oikein hetken ja valot näytti oikeaa korkeutta ja sit taas kun auton käynnisti ja ajoin pois niin meni vikatiaan ja valot näyttävät alaspäin.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2673
    • Tampere

    #2
    Anturit vaikuttavat toimivan, mutta saattaisi olla johdoissa anturin liittimen jälkeen pientä vauriota eristeen alla, mikä näkyy kuvatunlaisena käytöksenä. Niitä vilkaisisin tarkemmin / uusisin kappaleen matkaa.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • nugge
      Newbiemmer
      • Oct 2020
      • 15
      • Helsinki

      #3
      Jeu, etu anturissa vekit piuhoissa iha liittimen juuressa niin paha mennä korjailee.

      Jostain purkuraadosta ehjät liittimet piuhanpätkällä nii pääsis alkuu

      Jännä että menee molemmat anturit pimeeks vaa yhtäaikaa, ku ymmärtääkseni ne ei ole yhteydessä toisiinsa vaan molemmat tulee FRM:lle omana.

      Comment

      • nugge
        Newbiemmer
        • Oct 2020
        • 15
        • Helsinki

        #4
        Piuhat vaihdettu sekä eteen että taakse, nyt ei anna enää vikakoodia ku taka anturista mutta arvot kuitenkin jumissa siinä 1.8V ja 2.5V.

        Taakse tulee täl hetkel kahtee pinniin vajaa 5V mikä ei nyt ihan normaalia ole.

        Oisko se FRM:ä palanu sitten?

        Taka piuhoissa oli aika rajuu vaurioo ja ne oli ollu yhdessä.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1321
          • Tornio

          #5
          Originally posted by nugge View Post
          Piuhat vaihdettu sekä eteen että taakse, nyt ei anna enää vikakoodia ku taka anturista mutta arvot kuitenkin jumissa siinä 1.8V ja 2.5V.

          Taakse tulee täl hetkel kahtee pinniin vajaa 5V mikä ei nyt ihan normaalia ole.

          Oisko se FRM:ä palanu sitten?

          Taka piuhoissa oli aika rajuu vaurioo ja ne oli ollu yhdessä.
          muutaman E9x korisen TAKA johtosarjan korjanneena OLETAN vian olevan pyöräkaaren sisällä sen sisälokasuojan takana. Johtosarja päällepäin ehjän näköinen, mutta TARKASTI kun katsoo purkaessa niin huomaa sisälokasuojan pinnassa liima yms kohouman jota vasten johtosarja hankaa itsensä puhki. Kannataa tutkia poistamalla sisälokasuoja.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎