Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52 ja vikakoodi 2a98

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarsse
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1520
    • Kymenlaakso

    N52 ja vikakoodi 2a98

    Terve, ongelmana n52b25 koneessa todella huono käynti/käymättömyys.

    Muutaman tunnin seisomisen jälkeen lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken jonka jälkeen alkaa pätkimään käymään vajailla ja sammuilemaan, uudelleen käynnistämällä ei meinaa lähtä käyntiin kun pitkällä startilla, käynnissä ollessa kaasua kun antaa rötää..


    Joskus taasen saattaa käydä pitkäänkin hyvin ja paikallaan ollessa kun antaa kaasua käy vajailla jonka jälkeen isommilla kierroksilla kaikilla, ajoon lähtiessä ei käy kaikilla ja alkaa taas käydä miten sattuu... sytyttää moottorin valon ja antaa koodiksi 2a98, tuota olenkin netistä tutkinut jo jonkin verran.

    Mutta voisiko kaikki johtua väärin asennetusta valvetronicista vaikka se ei koodia suoraan anna, auto ostettii vikasena ja siitä oli immi rikki, mutta pystyi ajamaan kotia ja oireet oli vain n.2000rpm kohalla nykiminen, immiä ootellessa vaihdettiin venakopan tiiviste ja tehtiin moottorinsisäpesu, valvetronicin otin vaan irti ilman päädystä ruuvaamista ja takasin,kun yks video teki niin...
    E91 325xi vm07
    E60 530xd vm06 stage X
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Koodi liittyy kampuran ja nokan synkkaan eli se ei ole kunnossa. Ei ole mitään tekemistä valvetronikin kanssa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Jarsse
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1520
      • Kymenlaakso

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Koodi liittyy kampuran ja nokan synkkaan eli se ei ole kunnossa. Ei ole mitään tekemistä valvetronikin kanssa.

      Ok, tuolla vikakoodilla löytyykin jonkin verran tietoa, helpoimpana vanos solenoidit, jumittava nokkapyörä, nokkien teflon renkaat tms, tai jakoketju venynyt.. kokeilen nyt eka uusia vanos solenoideja, sitten kait pitää tilata ajoitus työkalut ja ruveta katsomaan ajoitusta ja vaihtamaan nuo stefat nokkiin... solenoidien sihdit avasin ja ne olivat täysin puhtaat
      E91 325xi vm07
      E60 530xd vm06 stage X

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 902
        • Kymenlaakso

        #4
        En ole mekaanikko, mutta mites kampuran tai nokan asentotunnistimet?

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • Jarsse
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1520
          • Kymenlaakso

          #5
          Originally posted by isolohko View Post
          En ole mekaanikko, mutta mites kampuran tai nokan asentotunnistimet?

          Käynyt mielessä,mutta lähes kaikissa löytämissä jutuissa oli vain nuo edellä mainitut mahdolliset viat.
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 902
            • Kymenlaakso

            #6
            Tällä forumillakin aika paljon tietoa...

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Vaiha päikseen solenoidit. Ei maksa kuin vaivan, jos ei onnistu tussaroimaan rikki mitään.

              Jos toimii paremmin ja/tai hetken päästä vikakoodiksi vaihtuu 99 loppuinen niin tällä hetkellä imupuolella oleva solenoidi huono.
              Kannattaa suosiolla molemmat laittaa uudet, jos toinen viallinen ja toinen vielä alkuperäinen. Sit samalla ne uudet suodattimet/takaiskut. Solenoidin puhdistus auttaa hetkeksi, mutta vikakoodi ja oireet palaa.
              Last edited by bemmeri; 07-10-2022, 17:50.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Jarsse
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1520
                • Kymenlaakso

                #8
                Originally posted by isolohko View Post
                Tällä forumillakin aika paljon tietoa...
                Niinhän mä laitoinkin että olen lukenut kyseisestä vikakoodista jonkun verran...

                Solenoidit on kokeiltu vaihtaa päittäin ei vaikutusta, ja olivat kyllä kovasti öljyssä kun otti pois,mikä tällee tyhmällä päällä ajateltuna viittas että öljy sinne kiertäs... sain tänään toisen vanoksen uuden ja vaihdoin sen nyt se lähtee käyntiin ok ja tyhjäkäyntiä käy hyvin,mutta heti kun kaasuttaa käy vajailla, niikuin myös ajaessa, antaa tuon vikakoodin ja sitten pakopuolen vanos koodin, täytyy vielä ostaa se toinenkin kun kerkeää kl:ään.... jos ois m50 sanoisin heti että kampiakselin anturi vika ihan on sellaset oireet kun niissä on ollu
                E91 325xi vm07
                E60 530xd vm06 stage X

                Comment

                • Biimäri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2018
                  • 49
                  • Helsinki

                  #9
                  N52

                  Selviskö tämä? Täysin samat ongelmat itellä, tänään puhistelin solenoidit ja vaihoin päikseen. Ei vaikutusta. Lisäksi antaa 2D06 MAF:sta ja sekin vaihdettu uuteen.. Pitääkö maffi jotenkin modata nykyiseen autoon?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Biimäri View Post
                    Selviskö tämä? Täysin samat ongelmat itellä, tänään puhistelin solenoidit ja vaihoin päikseen. Ei vaikutusta. Lisäksi antaa 2D06 MAF:sta ja sekin vaihdettu uuteen.. Pitääkö maffi jotenkin modata nykyiseen autoon?
                    Mikä tuon koodin selite on? Ei näitä kaikkia pysty ulkoa muistamaan. Ei tarvitse maffia modata.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #11
                      Jos epäilee solenoideja yhtää ni lisäks lohkon kyljestä vanoksen suodattimet irti ja kattoo näkyykö niistä edes päivä läpi.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎