Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d DDE ja muut viat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikazimo
    BTCF Member
    • May 2011
    • 19
    • Mäntsälä

    E91 320d DDE ja muut viat

    Moikka,

    Minulla on ollut ongelma jo pitkään tuollaisen 2008vm pre lci:n kanssa joka on N47 koneella ja automaatti askilla.

    -Kierrosluku mittari / kulutusmittari pätkii ajossa. (kierrosluku tieto häviää myös testeristä)
    -Tyhjäkäynnillä mittaristossa palaa/välkkyy välillä polkimen kuva.
    -Vaihteen vapautin vapauttelee itsekseen.

    Tässä minun Lauchilla lukemat koodit:

    ECM puolelta:
    -4A44 DDE: Glow Plug Cylinder 3, Activation
    -4BDC DDE: Fuel Presupply - Pressure Control
    -4BDA DDE: Fuel Presupply - Pressure Control
    -CD87 DDE: PT-CAN Communication Fault

    TCM puolelta:
    -4F9D EGS: Engine Idling Speed

    Nämä viat ollut siis aikaisemmin jo mutta lisätietona että ostin auton konevikaisena (lohkohalki) jonka jälkeen fiksasin koneen.

    Olen vaihtanut autoon seuraavia osia kokeilu mielessä.

    -Suutin kiskon päissä olevat rail anturit
    -Kampiakselin asentotunnistin

    Moottorin antureita yms löytyy varastosta edellisistä projekteista jonkin verran joten niitä pystyn kokeilemaan. Sekä myös testerinä Lauchin x431 mini jolla pystyn arvoja ja muita tietoja katsomaan.

    Ongelmana on vaan että en oikein tiedä mistä lähtisin vikaa etsimään

    Joku karva on varmaan vinossa jossain tai joku boxi tiltissä.

    Apuja kaivataan.
    Last edited by Mikazimo; 02-11-2022, 08:28.
    Bmw F11 530D Msport
    Bmw E91 320D

    Instagram Mikazimo
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    PTCAN eli väylävika aiheuttaa kaikkea mukavaa outoutta, ja kun tuolla on koodia myös EKPM-ohjauksesta (matalapainepumpun ohjausyksikkö) niin voipi olla että EKPM-moduuli on tiensä päässä.

    Tarkemman kuvan saisi kuitenkin jos koko autosta luettaisi vikakoodit ISTAlla (ennen nollausta/nollauksen jälkeen/ajon jälkeen).
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Mikazimo
      BTCF Member
      • May 2011
      • 19
      • Mäntsälä

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      PTCAN eli väylävika aiheuttaa kaikkea mukavaa outoutta, ja kun tuolla on koodia myös EKPM-ohjauksesta (matalapainepumpun ohjausyksikkö) niin voipi olla että EKPM-moduuli on tiensä päässä.

      Tarkemman kuvan saisi kuitenkin jos koko autosta luettaisi vikakoodit ISTAlla (ennen nollausta/nollauksen jälkeen/ajon jälkeen).
      Voiko myös tankin pumppu olla sökö vai onko noita moduleita paljon mennyt?

      Hyvin tämä lähtee ainakin käyntiin ja muutenkin ajossa toimii ihan ok, ei ole mitään pitkiä käynnistyksiä yms. Matalilla kierroksilla huomaa pientä puutumista.
      Bmw F11 530D Msport
      Bmw E91 320D

      Instagram Mikazimo

      Comment

      • Mikazimo
        BTCF Member
        • May 2011
        • 19
        • Mäntsälä

        #4
        Nyt on sulakerasian takaa tarkistettu myös kaikki liittimet ja virtapiuha silmämääräisesti.
        Ei ainakaan äkkiseltää löytynyt mitään poikkeavaa ja sulakkeiden pohja oli myös kunnossa.
        Bmw F11 530D Msport
        Bmw E91 320D

        Instagram Mikazimo

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎