Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d 2010 - Akun vaihdon jälkeiset ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupe_T
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 49
    • Kouvola

    E91 320d 2010 - Akun vaihdon jälkeiset ongelmat

    Osaako joku auttaa, että miten saan kuitattua akun vaihdosta tulleet vikakoodit? Carlyllä olen yrittänyt kuitata, mutta eivät kuittaannu. Olen myös rekisteröinyt uuden akun Carlyllä ja se onnistui hyvin. Akunkengät oli irti noin 12 tuntia, joten tuliko tästä johtuen jotain ylimääräisiä nollauksia? Akun vaihdon aikana en käyttänyt apuvirtaa.

    Ainakin seuraavat toiminnot ovat pois pelistä:
    - Ajovalojen ohjaus --> normivalot ovat koko ajan päällä, en saa esim. parkkeja ja pitkiä päälle valokatkaisijasta.
    - Auton sisävalot eivät toimi
    - Mittariston valot eivät toimi
    - Sähköikkunat eivät toimi
    - Keskuslukitus ei toimi
    - Antaa 4x4 ja DSC vian ajotietokoneelle

    Alkuperäinen vanha akku oli 90Ah 900A ja uusi on 95Ah 850A. Rekisteröinnissä ei ollut 95Ah akkua, vaan rekisteröin 90Ah akuksi. Tämä pitäisi varmaan olla ihan Ok?

    Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Kyllä siellä on nyt joku ihan oikea vika, eikä liity kun korkeintaan välillisesti akun vaihtoon.

    Sulakkeet katsoisin ihan ekana
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • -BMW-
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 179
      • Klaukkala

      #3
      Toimiiko vilkut?

      Oli samanlaisia oireita kun valomoduli oli mennyt juntturaan. Tosin kyseessä oli pre-lci..
      BMW 328 Ci -00

      Comment

      • Tupe_T
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 49
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by -BMW- View Post
        Toimiiko vilkut?

        Oli samanlaisia oireita kun valomoduli oli mennyt juntturaan. Tosin kyseessä oli pre-lci..
        Unohdin tosiaan mainita, että vilkut eivät myöskään toimi. Ei edes hätävilkut.

        Miten sait valomoduulin herätettyä henkiin?

        Comment

        • -BMW-
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 179
          • Klaukkala

          #5
          Ilari sai heräteltyä henkiin, kysäse tuolta: https://www.bemariohjelmointi.fi/

          En tiedä löytyisikö osaajaa lähempääkin?
          Last edited by -BMW-; 19-12-2022, 12:54.
          BMW 328 Ci -00

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Kysyppä osaako käyttäjä Makkis auttaa tässä asiassa
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Tupe_T View Post
              Unohdin tosiaan mainita, että vilkut eivät myöskään toimi. Ei edes hätävilkut.

              Miten sait valomoduulin herätettyä henkiin?
              FRM softa solmussa, eli FRM pöydälle ja softa uusiksi, niin toimii taas. Nämä osaavat seota myös ihan koodeja lukiessa. Jokaiselle enemmän BMW:tä roplaavalle osuu ennen pitkää eteen. Ei ole itselläkään pitkä aika kun jouduin viimeksi herättelemään henkiin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5257
                • Pirkkala

                #8
                Ei mitään sittenkään
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • hpniemi
                  BTCF Member
                  • Feb 2020
                  • 97
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Tupe_T View Post
                  Carlyllä olen yrittänyt kuitata
                  Kuulopuhetta, mutta mualimalla kertovat jotkut, että Carlyyn ei voisi luottaa ja lopputuloksena sen käytöstä voi olla jotain tämmöistä. Itse käytin sitä jokunen vuosi sitten hetken mutta lopetin, koska huomasin siinä anomalioita tyyliin koodaat jotain ja se menee ok muttei olekaan koodaantunut yms.

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1264
                    • Kajjjaani

                    #10
                    Itse olen samaa kuulut Bimmercodesta, ei tietenkään omakohtaista kokemusta. Tässä tapauksessa Carlyllä on tuskin mitään osaa tai arpaa, kun frm:ssä ei ole mitään akun parametreihin liittyvää, eli siihen ei ole kajottu kun autolle on ilmoitettu Carlylla akunvaihdosta. Tässäkin tapauksessa tuo vika 99% varmuudella löytyy tuossa akunvaihdossa syntyneestä virtapiikistä, joka on sekoittanut frm:n eepromin.

                    Vastaavat ongelmat lisääntyvät huomattavasti aina talvisaikaan kun auto pääsee alijännitteelle, akkuja vaihdellaan uusiin ja autoja käynnistellään buustereilla ja apuvirralla. Tuon tyypin frm:ssä on siis valmistusvika jonka vuoksi se on erityisen herkkä virtapiikeille. Hyvä juttu tuossa on se, että eeprom voidaan korjata eikä tilanne välttämättä vaadi uutta frm:mää.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • Tupe_T
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 49
                      • Kouvola

                      #11
                      FRM moduuli oli tosiaan mennyt vikatilaan. Nyt uudelleen ohjelmoitu ja homma toimii taas.

                      Carlyllä ei ollut kyllä mitään osaa tai arpaa tähän FRM:n sekoamiseen. Akun vaihdosta johtuva vika.

                      Ilarille kiitokset ohjelmoinnista
                      BMW ja Mini auto ohjelmointi, Espoon auto-ohjelmointi, koodaus, lastutus, vianselvitys, modulien korjaus, kaikkiin merkkeihin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎