Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52b30 vesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aristelija
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 13
    • Nivala

    N52b30 vesipumppu

    Avovaimo soitti että keltainen moottorilämpöjen varoitusvalo palaa eikä anna ottaa kierroksia, hetken ku oli parkissa normalisoitui. Auto siis. Tänään teki saman tempun. Itse kävin ajamassa Carly kiinni, pysyi lämmöt kurissa. Kuitenkin löytyi vikakoodit 002e85 ja 002e84. Eli varmaan nyt sitten on se ihanan kallis vesipumppu kaput? Kilsoja 214tkm.
    Ja minä kun olen kovasti autokauppoja hieronut juurikin nyt, pikkusen huonoon saumaan sattui..
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3599
    • Raisio

    #2
    Hyvinhän toi kestänyt jos +200tkm pääsi.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Aristelija
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 13
      • Nivala

      #3
      Originally posted by ritariässä View Post
      Hyvinhän toi kestänyt jos +200tkm pääsi.
      Ei lohduta kun eroa just auton kanssa suunnittelen

      Comment

      • BimmerForce
        BTCF Member
        • Apr 2012
        • 1220
        • Muualla

        #4
        N52 ja +200tkm ajettuna vesipumppu varmasti sökö. Taitaa hajota kaikissa 140-200tkm välille. Mulla ensimmäinen pumppu kesti tasan vaihtovälin eli 140tkm ja toinen laukesi 170tkm jälkeen.
        n52
        m52
        s65
        m40


        NOTHING | WORKS

        Comment

        • Aristelija
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 13
          • Nivala

          #5
          Originally posted by BimmerForce View Post
          N52 ja +200tkm ajettuna vesipumppu varmasti sökö. Taitaa hajota kaikissa 140-200tkm välille. Mulla ensimmäinen pumppu kesti tasan vaihtovälin eli 140tkm ja toinen laukesi 170tkm jälkeen.

          Ai sille on oikeen määritelty vaihtoväli. Hups.

          Comment

          • Juice
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 820

            #6
            Ohje on vaihtaa termari samalla, jonka merkkihuollotkin jättää monesti tekemättä. Osittain sähköinen, boxi ohjailee joskus lämpöä kulutusta optimoiden. Pashkaa sinne ei kannata laittaa
            Last edited by Juice; 21-04-2023, 12:40.

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Aristelija View Post
              Ai sille on oikeen määritelty vaihtoväli. Hups.
              Juu, se on erittäin tarkka. Sillon kun tulee toimintahäiriö se tulee uusia. Huvittavaa, kun aina hirveä show on N-moottoreiden vesipumpusta, vain sen takia kun se on kallis. Eihän mikään vesipumppu kestä sen pitempään,mutta 50€ vain tuntuu paremmalle.

              Termari ja pumppu on vierekkäin, mutta en itse ainakaan vaihda ehjää osaa, kun ei kuitenkaan kovin hankala ole kumpainenkaan erikseen vaihtaa. Toki jos teettää liikkeessä, niin kannattaa miettiä ennakoivaa termarin vaihtoa samoilla töillä.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Bertram
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 122
                • Tuusula

                #8
                Vesipumpun vaihto on tullut ajankohtaiseksi N52B25:een ja nopeasti katsoen tarjolla on ainakin Pierburg:in ja Continental:in valmistamia pumppuja.

                Kumpi näistä kahdesta kannattaisi valita, tai onko saatavilla muita parempia vaihtohtoja esim. Saksasta? Näiden tarvikepumppujen hinta on noin 400€ paikkella.
                == e61 530d aut. Touring 05 ==
                == e61 525i man. Touring 06 ==
                == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎