Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 sytytyskatkos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lidlmyyja
    Newbiemmer
    • Jun 2023
    • 8
    • Lahti

    N54 sytytyskatkos

    Omassa 335i omituinen vika tyhjäkäynnillä käy normaalisti kaasua painaessa alkaa vähän pätkiä/kuulostaa tunkkaiselta. Ajaessa pätkii enemmän
    Onko jollain muulla ollut samaa vikaa?
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    #2
    Originally posted by Lidlmyyja View Post
    Omassa 335i omituinen vika tyhjäkäynnillä käy normaalisti kaasua painaessa alkaa vähän pätkiä/kuulostaa tunkkaiselta. Ajaessa pätkii enemmän
    Onko jollain muulla ollut samaa vikaa?
    On, joka ainoalla N54 omistajalla. Lääkkeenä yleensä tulppien ja puolien vaihto. Sitten vanokset, suuttimet, turbojen ohjausventtiili, itse turbot, korkeapainepumppu noin aluksi tarkastuksen alle. Logi kertoisi paljon.
    Foorumilla on paljon juttua asiasta. Tsemppiä
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 507
      • Kouvola

      #3
      Koodiahan sieltä pitäisi kaivella, että onko perinteinen misfire jossain sylinterissä.

      Nämähän tosiaan varsinkin piristettyinä vaatii tulppien vaihdon n. 30tkm kohdalla (kokemusta on, kun en uskonut asiaa, ja mulla ainakin pimentynyt tulppa rikkoi vielä aina puolan samalla) ja puolia milloin misfirerumba alkaa.

      Puola ainakin minulla pimeni moottoria kuormitettaessa ja palautui koodin nollauksella, kunnes taas antoi jalkaa. Tulpan pimeneminen olikin sitten pysyvä tapaus.

      Nuo ainakin on "normaaleja" N54 maailmassa ja helpoin paikka alkaa vaihtamaan.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6205
        • Helsinki

        #4
        Jos tukee koodia misfirestä, niin vaihda suosiolla kaikki puolat, tulpat samalla. Sitten jos uusiutuu, niin tarkistaa sen tulpan mahdo nopesti, jos on märkä ja tuoksuu bensalle, niin suuttimen index luvun tarkistus jos on alle index 12, niin suosiolla kaikki suuttimet vaihtoo kerralla
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Lidlmyyja
          Newbiemmer
          • Jun 2023
          • 8
          • Lahti

          #5
          Originally posted by MikeDry View Post
          Jos tukee koodia misfirestä, niin vaihda suosiolla kaikki puolat, tulpat samalla. Sitten jos uusiutuu, niin tarkistaa sen tulpan mahdo nopesti, jos on märkä ja tuoksuu bensalle, niin suuttimen index luvun tarkistus jos on alle index 12, niin suosiolla kaikki suuttimet vaihtoo kerralla
          Tulpat ja puolat vaihdettu kuukausi sitten antaa taaimmaisesta lambdaanturista ainakin koodia voiko vaikuttaa?

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6205
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Lidlmyyja View Post
            Tulpat ja puolat vaihdettu kuukausi sitten antaa taaimmaisesta lambdaanturista ainakin koodia voiko vaikuttaa?
            Voisin kuvitella että joo, ainakin tuohon tunkkaiseen tunteeseen...Ei oo oikein lambda vioista kokemusta näistä uudemmista...
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎