Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 hankinta harkinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JSJS
    Newbiemmer
    • Jul 2023
    • 1
    • Vantaa

    BMW 335 hankinta harkinnassa

    Olen pidempään haaveillut 335 mallisesta BMW:stä. Ei juurikaan aiempaa autoharrastuskokemusta.

    Mietteitä tästä Nettiauton ilmoituksesta? Toki menen katsomaan paikan päälle tarkistamaan perusasiat.

  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7431
    • Oulu

    #2
    Reilusti on hintaa, itteä ei noi tehdyt tuunaukset innosta, mutta jos tekniikkaa on kunnossa niin sitten tietysti voi olla hintansa arvoinenkin.

    EDIT: Aika kalliita näytti olevan muutkin myynnissä olevan manuaalit.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 04-07-2023, 14:03.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1253
      • Kainuu

      #3
      Yksi vaihtoehto kysyä joku harrastaja mukaan katsomaan autoa. Kuvista kun ei välttämättä saa koko kuvaa. Suppeahkoilla varusteilla mutta sekin että mitä kukakin arvostaa. Kovin tarkkaa ei ole kerrottu mitä kaikkea päivitetty isolla rahalla.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        #4
        Originally posted by JSJS View Post
        Olen pidempään haaveillut 335 mallisesta BMW:stä. Ei juurikaan aiempaa autoharrastuskokemusta.

        Mietteitä tästä Nettiauton ilmoituksesta? Toki menen katsomaan paikan päälle tarkistamaan perusasiat.

        https://www.nettiauto.com/bmw/335/13393568
        Jos N54 moottorista autoa ajattelit niin et kyllä helpointa harrastepeliä ole hankkimassa . Mutta jos tämän olet tiedostanut niin anna mennä, rahaa kuluu ja paljon mutta kun tuo moottori on kunnossa ja toimii niin se on hieno vehje.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7431
          • Oulu

          #5
          N55 lienee hiukan "helpompi" ainakin siihen asti kunnes tulee Valvetronicin kanssa ongelmaa tai fataalia laakeririkkoa. Ihan alkupään N55, kuten sigun E92, ei tosin ole parhaassa maineessa jos uudempiin N55 vertaa.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Krampus
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 379
            • Keski-Suomi

            #6
            "Perusasiat", mitä kannattaa katsoa on ainakin
            - öljypohjantiiviste
            - öljynsuodattimenjalantiiviste
            - venttiilikoppa, että onko halki. Tulppien vieressä olevissa syvänteissä öljyä.
            - apulaitehinhan kunto

            Vaihdattaviin osiin kannattaa varata muutama touhutonni, jos ei ole jo vaihdettu
            -vesipumppu/termostaatti
            -suuttimet
            -puolat
            -tulpat
            -moottoorintukikumit, ainakin vasen
            -ahtopainesolenoidit
            -korkeapainepumppu

            Ja virityksiin loputon summa, missä ei ole mitään järkeä ja kuumminkin ne tulee tehtyä

            Esim. virityksiä:
            parempi kytkin
            isot turbot
            DP:t
            portinjection, ruiskuohjain, kisko, suuttimet
            Iso fmic
            inletit, outlet
            flexfuel anturi+signaalimuunnin
            hyvin tuottava tankkipumppu
            pcv
            lisäöljycooleri
            custom softa


            Jotain tuohon on jo tehty näköjään. Jätä ostamatta, jos et itse osaa tehdä/ei ole halua opetella, ei ole paikkaa missä tehdä tai ei ole varaa asioita teettää.
            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 505
              • Kouvola

              #7
              Minäkin täältä e92 N54 omistajana vahvistan, että jos ei itsellä ole kiinnostusta / osaamista harrastaa tekniikan ropaamista ja vikakoodien lukemista / tulkitsemista, niin pitää varautua aikas isolla rahapinolla, mikäli korjaamo kutsuu joka kerran kun vikavalo syttyy.
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1845
                • Turku

                #8
                Minä taisin sitten aikoinaan hypätä suoraan syvään päähän, kun tuon sigun E93:n hankin ekaksi BMW:ksi ja ilman mitään varsinaista autoharrastuskokemusta.

                Oma aikaisempi ropaamiskokemus rajoittui lähinnä auton pesemiseen, renkaiden vaihtoon ja laturin hihnan vaihtoon tms. pieniin yksittäisten osien vaihtoon.

                Ja omaan on jo vuosien varrella vaihdettu vesipumppu (pumppu ~500, muut osat ja työt), venttiilinkopan tiiviste, tulpat ja puolat, suuttimet (nykyhinnoilla pelkät osat ~2000), öljynsuodattimenjalan tiivisteet, apulaitehihna, abs-kaapeli, jne.

                Olen myös ostanut kaikenlaisia työkaluja ja mm. läppärin Ista/Inpa/yms. auton vikakoodien tutkimiseen ja nollamiseen.

                Enimmäkseen olen tehnyt itse, kun on oma kylmä autotalli, jossa kevään alussa voi auton laittaa kuntoon. Jos ympärivuotista käyttöautoa ajattelee niin, autotallin pitäisi toki olla lämmin, tai sitten pitäisi teettää muualla. Kuten edellä sanottu, niin tämän auton hankinnassa pitää varautua siihen että jatkossa korjauksiin ja huoltoon kuluu muutamia touhutonneja.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16460
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Silmaauki View Post
                  Jos ympärivuotista käyttöautoa ajattelee niin,
                  Auton pitäisi olla eri malli tai kokonaan eri merkki.

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1845
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Auton pitäisi olla eri malli tai kokonaan eri merkki.
                    No, no. Kyllä Bemuillakin talvella ajetaan. Ja tuossa nimenomaisessa yksilössä on vielä Webasto. Vaikka itse säästelen tuota omaa E93:sta vain kesäkäyttöön, niin en näe kovin pahana, että joku muu talvella E92:lla ajelisi.
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 505
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Silmaauki View Post
                      No, no. Kyllä Bemuillakin talvella ajetaan. Ja tuossa nimenomaisessa yksilössä on vielä Webasto. Vaikka itse säästelen tuota omaa E93:sta vain kesäkäyttöön, niin en näe kovin pahana, että joku muu talvella E92:lla ajelisi.
                      Oma e92 oli käyttiksenä viitisen vuotta ja viime talvena oli ekaa kertaa huilissa tallilla.

                      Hyvinhän tuolla autoili. Ei jättänyt taipaleelle kertaakaan, hyvin lähti käyntiin ja lämpenee sisältä nopeasti. REST- toiminto on myös kiva talvella, kun pysyy kauppakäynnin aikana sisätilat lämpiminä. Kulutus toki on kova käyttikseen.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • alfaromeo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2019
                        • 256
                        • Suomi

                        #12
                        Kommenteissa selvästi ammutaan yli ja kunnolla. Ei nä nyt ihan noin herkkiä vehkeitä kuitenkaan ole. Kaikki on kuitenkin vähintään kertaalleen jo laitettu.

                        Toki, itsellä on helppo puhua kun ammatikseen näitä ruuvailee joka päivä...
                        E92 335ia
                        F11 535ia

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 505
                          • Kouvola

                          #13
                          Originally posted by alfaromeo View Post
                          Kommenteissa selvästi ammutaan yli ja kunnolla. Ei nä nyt ihan noin herkkiä vehkeitä kuitenkaan ole. Kaikki on kuitenkin vähintään kertaalleen jo laitettu.

                          Toki, itsellä on helppo puhua kun ammatikseen näitä ruuvailee joka päivä...
                          Pahimpia skenaarioitahan tuolla on nostettu esille. Se on sitten tuurissaan mitä niistä osuu omalle kohdalle, riippuen paljon siitä, että mitä on jo tehty ja milloin. Pienillä kilsoilla (alle 150tkm) ei välttämättä vielä juuri mitään ja yli 200tkm luultavasti paljonkin.

                          Esim. omalla tuupattu 250tkm ja vaihdettu on ainakin seuraavaa: Suuttimet (kun on index 11), vesipumppu + termari kahdesti, turbot, LPFP, iskarit kaikki, pyöränlaakerit kaikki, venttiilikoppa, öljypohjan tiiviste, öljynsuodattimen jalan tiivisteet, vesiletkuja muoviosien hapertumisen takia, TMAP-sensori, puolat ja tulpat tietty useasti...

                          Eli jos edes puolet tuosta listasta on odottamassa oventakana, niin rahaahan siinä menee. Pikkuhiljaa vaihtelemalla ei tunnu niin pahalta, mikäli ei osia ole jo valmiiksi ajettu ihan loppuun.
                          Last edited by mmie; 06-07-2023, 09:26.
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7431
                            • Oulu

                            #14
                            Omalla (N55) ajettu 171 tkm ja vaihdettu: Vesipumppu, ilmastoinnin tyyppivikana lahoava putki moottoritilan sivulta, etuiskarit, kardaanin tukilaakeri ja kumilimppu, ABS-sensoreita, ajovalojen korkeussensori. Öljypohjan tiiviste hiukan vuotaa ja sen sais vaihtaa, mutta ei tiputa öljyä maahan asti eikä ole katsastuksessa tullut sanomista siitä. Kardaanissa edelleen tärinää kovemmissa kiihdytyksissä ja isommissa (ei suomalaisissa) nopeuksissa.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1845
                              • Turku

                              #15
                              En nyt ymmärrä mitä yliampumista tässä on ollut. Itse ainakin kerroin totuuden siitä mitä tälle mun autolle on mun omistuksen aikana pitänyt tehdä (-5 vuotta, 93tkm->138tkm).

                              Toki se jäi kertomatta että onhan tässä ollut pääsääntöisesti täysin huolettomia kilometreja ja hymy huulilla auton ratissa. Luulin tosin, että se olisi kaikille selvää tässä vaiheessa.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎