Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 325D/330D ja 335D osien eroavaisuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racediesel
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 248
    • porvoo

    E90 325D/330D ja 335D osien eroavaisuus

    mitä eroa on E90 malleissa:
    -325D ja 330D turbossa.
    -325D/330D ja 335D suuttimissa.
    -325D ja 330D kytkimessä ja vauhtipyörässä.
    josko tuollaisesta kyhäisi M:läisen kaatajan..ei paljon vaadi.
    kiitoksia etukäteen jos jollain kerta tietoa asiasta löytyy,varmaa sellaista eli ei mutua kiitos.
    T:Minä
    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
    BMW 330D-05 vakio 2005
    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
  • 9900176
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 64

    #2
    Ainakin hiukkassuodattimelle joudut jotain keksimään. Olen miettinyt oman e90 330d:n kanssa pientä piristystä, mutta kyseinen pf on ollut pienoisena esteenä. Harinen ennusteli jotain +20hv/+40Nm lisäystä vielä suht koht turvallisesti...

    Breytonin inssien kanssa oon työn puolesta jutellut ko. filtteristä ja D-boxin asentamisesta uuten 330d:hen , mutta ainakaan heillä ei ole vielä ratkasua löytynyt ongelmaan , joka on siis pakopaine ja pakolämmöt.

    Comment

    • racediesel
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 248
      • porvoo

      #3
      harinen on huono ennustaja.tuosta saa ilman mitään irroituksia ohjelmalla n.290-320hv ja vääntö rajataan 630-700nm.esim.karalalla.
      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
      BMW 330D-05 vakio 2005
      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

      Comment

      • 9900176
        Bimmer Rookie
        • Oct 2002
        • 64

        #4
        Sori , tarkotin tosiaan Karalaa , en Harista.
        Juttelin miehen kanssa puhelimessa asiasta ja tämä oli mielipide ainakin vielä viime syksynä.

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #5
          .........
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Tertsoni
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 145
            • Satakunta

            #6
            Itseä kans kiinnostais nuo eroavaisuudet..
            Jossain luki että 535d suuttimet kun vaihtaa ja ohjelmaa perään niin alkaa jo mökää löytyä.

            Minkäslainen/mahdoton homma olisi nuo twin turbot laittaa 330d:hen?
            Ahtopaineohjaus taitaa olla ongelma..?
            sigpic
            EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #7
              Realoem :in mukaan 335d:ssä on eri numerolla ainakin männät.
              -> erilaiset männät.
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Tertsoni View Post
                Itseä kans kiinnostais nuo eroavaisuudet..
                Jossain luki että 535d suuttimet kun vaihtaa ja ohjelmaa perään niin alkaa jo mökää löytyä.

                Minkäslainen/mahdoton homma olisi nuo twin turbot laittaa 330d:hen?
                Ahtopaineohjaus taitaa olla ongelma..?
                Suuttimet vaihtoon ja modattu turbo niin silläkin pääsee pitkälle..


                Tuikku on päässyt yhdellä turbolla jo yli 400, toki isoin muutoksin.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Hastra
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 545
                  • Espoo

                  #9
                  Pitääkö nuo suuttimet ottaa tuollaisesta 272 hevosvoimaisesta 535d:stä, 335:ssä ilmeisesti aina pietsot?
                  Onko turbon modauksesta merkittävää hyötyä 325/330, jos suuttimia ei vaihda?
                  Audi A3 GTRON
                  EX: BMW 325D Coupe -07
                  EX: BMW 320ia -08

                  Comment

                  • LUMI
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 251
                    • kotona

                    #10
                    Originally posted by racediesel View Post
                    josko tuollaisesta kyhäisi M:läisen kaatajan..ei paljon vaadi.
                    ei paljoa vaadi ei, muuta kuin tuplat kierroksia lisää dieseliin
                    tai toki jos riittää et e30 M:läisen kaataa... mut isojenpoikien M:läisiin ei taida paukut rittää kyllä millään

                    Comment

                    • Jarppa63
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 759
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by Hastra View Post
                      Pitääkö nuo suuttimet ottaa tuollaisesta 272 hevosvoimaisesta 535d:stä, 335:ssä ilmeisesti aina pietsot?
                      Onko turbon modauksesta merkittävää hyötyä 325/330, jos suuttimia ei vaihda?
                      Tuikku ottanut omastaan x30d:stä ulos +400..
                      Lukaisepa tuo läpi:



                      Jarppa
                      BMW i4M50 individual -23
                      exiä: BMW 545e -21
                      BMW F33 435xd -15
                      M550xd-12
                      e93 330da -08
                      Dodge Stealth RT/TT -91
                      Ford Thunderbird SC -91
                      Olds Supreme avo -71
                      Chevy Chevelle 2d HT -72

                      Comment

                      • jumuli
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2010
                        • 496
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by LUMI View Post
                        ei paljoa vaadi ei, muuta kuin tuplat kierroksia lisää dieseliin
                        tai toki jos riittää et e30 M:läisen kaataa... mut isojenpoikien M:läisiin ei taida paukut rittää kyllä millään
                        Tarkisteleppa hieman mitä kirjoittelet foorumilla...
                        Nyt
                        Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                        Ex
                        F25 30d M-sport GNA-500
                        E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                        F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                        E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                        F25 20d M-Sport UZV-655
                        Audi B8 S4 ILM-448
                        F31 330d M-Sport VYZ-717
                        E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                        E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                        F30 320d M-Sport VXU-494
                        E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                        E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                        E91 335d M-Sport NJN-958
                        E91 330d M-Sport GJB-752
                        E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                        E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                        Comment

                        • elreino
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 90
                          • s-joki

                          #13
                          se miten M5 v10 lähtee niin sellaista BMW dieselin virittäjää ei oo syntyny joka pääsisi edes lähelle sitä suoritus kykyä

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #14
                            Originally posted by Jarppa63 View Post
                            Tuikku ottanut omastaan x30d:stä ulos +400..
                            Lukaisepa tuo läpi:



                            Jarppa
                            Mutta tuikulla on mennykki about kymppitonni tuohon kehitystyöhön ja modauksiin vaikka herra softat vääntääki ite ja varsin mallikkaasti sen tekeekin.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by Hastra View Post
                              Pitääkö nuo suuttimet ottaa tuollaisesta 272 hevosvoimaisesta 535d:stä, 335:ssä ilmeisesti aina pietsot?
                              Onko turbon modauksesta merkittävää hyötyä 325/330, jos suuttimia ei vaihda?
                              Suuttimet loppuu ensin. x35 suuttimilla, ilman dpf ja ohjelmoituna pääsee sinne 290-310hp tasolle. Ja siitä jos enemmän tahtoo niin turbolle pitää tehdä jotain :think

                              Modatulla turbolla 343/690:
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎