Announcement

Collapse
No announcement yet.

ilmanputsarin vaihto 2-l diesel E90?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nun6
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 287
    • where the sun doesn't shine

    ilmanputsarin vaihto 2-l diesel E90?

    Pitäis vaihtaa kyseinen suodatin, mutta vähän arveluttaa alkaa urakkaan. Pelottelivat, että merkkiliikkeessäkin menee melkein pari tuntia, kun se on jossakin ihme piilossa. Onko kenelläkään tietoa tästä hommasta?

    Jos sais jostain korjaamokäsikirjan, niin siitähän se selviäisi, mutta kun olen nähnyt vain saksankielisiä myynnissä
  • kosmik
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 167
    • Tampere

    #2
    Tämä ei sitten ole varmaa tietoa, koska en kyseistä konetta ole koskaan edes livenä nähnyt...

    Joka tapauksessa ihan normaalissa paikkassa näyttäisi suodatin olevan verrattuna vanhempiin dieseleihin. Eli pakosarjan puolella venttiilikopan päällä. Tuskin menee 2 tuntia vaihdossa :think

    Moottorin suojamuovit irti ja ihmettelemään. Tuosta kuvasta päätellen riittää kun irrottaa osan 13 tuosta suodattimen kotelosta (11) ja sitten kotelo irti niin alta löytyy suodatin.

    ---------------
    e39 528iA
    ex: e36 325TDS

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3449
      • Janakkala

      #3
      Originally posted by nun6 View Post
      Pelottelivat, että merkkiliikkeessäkin menee melkein pari tuntia, kun se on jossakin ihme piilossa. :
      He He -Minkäs paikkakunnan merkkiliike tuollaista väitti? Noin 15minuuttia kuluu kyseiseen duuniin !!!
      Ja tuo kuva minkä kosmik laittoi kertoo jo kaiken. Ei muuta kun hommiin
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • nun6
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 287
        • where the sun doesn't shine

        #4
        Joo, ei mene ihan vartissa, mutta puolessa tunnissa kumminkin, kun aika paljon joutuu purkamaan rojua (muovia) ympäriltä. Jäi vaan tekemättä tällä kertaa, kun yksi vaivanen pultti oli niin pahassa paikassa, että tarvii jonkun min. 20 cm pitkän kuusiokoloavaimen, eikä ollu semmosta.

        Se oli yksi virityspaja saksassa, joka sitä kahta tuntia selitti, kun yritti myydä mulle K&N:ää...

        Kyllä ilma joutuu kiertämään aikamoiset mutkat, ennen kuin turbolle asti pääsee

        Ihmettelen vaan sitä öljyn määrää, joka menee ahtimen kautta, nimittäin toi kuvan letkunpätkä 7 on joku kierrätysputki, joka tulee pakosarjan suunnasta ja on aivan öljynen sisältä. Näyttää samalta kun ennen vanhaan venttiilikopan huohotinputki ilmanputsarille. Sitä öljyä oli sen verran, että siinä ahtimen alumiinisessa etureunassa (6) oli selvästi nähtävissä pieni musta lätäkkö.
        Onkohan tämä normaalia? Ei ainakaan hapetu intercooler sisältäpäin:think

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎