Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 ja ajettavuus 19 tuumasilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 45

    E91 ja ajettavuus 19 tuumasilla?

    Elikkä tuli tuossa hankittua uudeksi kulkupeliksi tommonen E91 kiisseli, M-sport herkuilla. Pitäs ens kesäks jo alkaa suunnittelemaan siihen uusia kesärenkaita ja vanteita. 19 tuumaset BBS CH:t meinasin hankkia. Autossa on vakiona M-sport alusta ja en meinannut lähteä sitä vaihtamaan ainakaan toistaiseksi.

    Mitenkä on porukoilla kokemusta 19 tuumasista ks. auto mallissa. Mikä olis järkevä renkaitten leveys/ET -luku normaali käyttöä ajatellen. Minkälaisia/merkkisiä renkaita porukoilla on itse alla ja ajokokemukset niistä. Veteleekö miten paljon verrattuna 17". Normaali 17 tuumasillahan autohan on aivan loistava ajettava, kun naakkaa Run Flatit vaan ensiks sivummalle!

    Terv. Antti
  • mikan
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 32
    • PK-seutu

    #2
    Renkaista

    Ei mitään murheita maantieajossa 19" setillä.

    E90 nelosdiesel Konin jäykkyyssäädettävällä alustasarjalla + 8x19 et38 235/35-19 ympäriinsä, 16 mm spacerit takana.

    17" kitkoilla pelaa myös, muuten samat specsit kuin yllä, paitsi rengas 225/45.

    Runflatit ullakolla nollakilsoin.

    Comment

    • _artsi_
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 579
      • Pori

      #3
      Ei tunnu vetelevän renkaat GY F1 235/35 ja 265/30.
      Offsetit 35 ja 30mm ja 8,5/9,5 tuumaa leveät.
      BMW 330dA e92 M-SPORT

      Comment

      • racediesel
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 248
        • porvoo

        #4
        itselläni 335dat:ssa 18 tuumaiset vakiona(runflat) ja ei kyllä vetele yhtään.
        edellisessä 330d (e90) oli runflatit myös ja ei sekään mikään vetelijä ollut.onhan noi luonnollisesti rauhattomammat kuin jotkut sirkkelinterät mutta ei häiriökis asti tunnu todellakaan.mutta eroa runflatin ja tavallisen välillä nyt niin paljoa ole.nyt sitten ekaa kertaa 18 talvirenkaat,tavalliset 225/40-18.saas nähdä.
        paras normiautoni tähän mennessä.kaikkea pitäisi vain päivittää lisää..
        Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
        Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
        Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
        Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
        Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
        BMW 330d-00 250hv ja 630nm
        BMW 330D-05 vakio 2005
        BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
        BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
        BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

        Comment

        • haba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 723
          • Helsinki

          #5
          Omassa BBS CH 8,5 ja 9,5 X 19" ET 35 ja 40 + 5mm spacerit takana. 225/35 ja 255/30 dunlopin kumeilla. Ei vetele, menee kun juna. Ens kesäksi sentin leveemmät kumit joka nurkkaan tod. näköisesti. Eli voi suositella! Taakse vissiin mahtuu BBS CH 10X19 vanne, sama kun E46 M3:seenkin jos haluaa vielä leveempää vannetta/kumia. Talvella 225/45/17 kitkat (ei runflatit) eikä vetele.

          Comment

          • Tomppa80
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2088
            • Raahe

            #6
            Tuskin paranee vakiosta
            Mercedes Benz E -07
            BMW 523i -96
            Volvo v70t5 -99
            Harley Davidson Electra Glide -00
            Solifer SM -75

            Comment

            • JNIJNI
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1485

              #7
              Kyseisessä laitteessa pyörii 19":ssa "normikoko", eli 225/35 ja 255/30 (ei RF). Edessä mennään Nokian Z:lla ja takana Continental Sport Contact 3:lla. Erittäin tyytyväinen. Ja ainoastaan BMW:n omiin vanteisiin luotetaan, eli Styling 179 (edessä 8" ja takana 9"). Huomenna pitäisi laittaa 18" talvinakit, Nokian Hkpl4 225/45 ja Styling 195,
              G21 LCI 330e xDrive 2022
              E93 M3

              Comment

              • _artsi_
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 579
                • Pori

                #8
                Originally posted by haba View Post
                Omassa BBS CH 8,5 ja 9,5 X 19" ET 35 ja 40 + 5mm spacerit takana. 225/35 ja 255/30 dunlopin kumeilla. Ei vetele, menee kun juna. Ens kesäksi sentin leveemmät kumit joka nurkkaan tod. näköisesti. Eli voi suositella! Taakse vissiin mahtuu BBS CH 10X19 vanne, sama kun E46 M3:seenkin jos haluaa vielä leveempää vannetta/kumia. Talvella 225/45/17 kitkat (ei runflatit) eikä vetele.
                Kyllä tohon M3 10" täytyy kaaria vähän muuttaa, kun et20.
                BMW 330dA e92 M-SPORT

                Comment

                • coupe e46
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 228
                  • espoo

                  #9
                  vanteet/renkaat

                  Yhdyn edellisiin, mutta lisäyksenä jos otat 19" tehdassetin, jossa kumit 225/35-19 ja 255/30-19 niin kumit näyttää mielestäni typeriltä makkarankuorilta ja vaikka sinulla on tehtaan sportalusta, renkaan ja lokarin väliin jää tosi paljon ilmaa, varsinkin eteen.

                  Tarkennuksena; en ole mikään supertuningmies, joka haluaisi, että auto makaa renkaiden päällä ettei renkaan yläreunaa edes näy.

                  Itsellä oli aiemmin E90 19"Breyton Flamet kumeilla 235/35-19 ja 265/30-19 ja ero edellä oleviin on selvä.

                  Käy katsomassa liikkeissä niin voit todeta saman asian. Toki makuasioista ei voi kiistellä.

                  Jos ostelet tarvikevanteita, katso, että ET:t on sellaiset ettei rengas painu liian sisään. Lisätyötä aiheuttaa, että et voi verrata suoraan et-lukuja kun vanneleveydet vaihtelee.

                  Yksi erinomainen esimerkki hyvin istuvasta vanteesta esim. taakse on Breyton Flame 9,5" (ET30). Jos tätä verrataan 19" BMW:n tehdasvanteeseen leveys 9" (ET39), niin tehdasvanne on 1,53cm sisempänä kuin Breyton. Tästähän vaivasta toki pääsee 15mm spacerilla.

                  Comment

                  • coupe e46
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 228
                    • espoo

                    #10
                    vanteet/renkaat

                    Yhdyn edellisiin, mutta lisäyksenä jos otat 19" tehdassetin, jossa kumit 225/35-19 ja 255/30-19 niin kumit näyttää mielestäni typeriltä makkarankuorilta ja vaikka sinulla on tehtaan sportalusta, renkaan ja lokarin väliin jää tosi paljon ilmaa, varsinkin eteen.

                    Tarkennuksena; en ole mikään supertuningmies, joka haluaisi, että auto makaa renkaiden päällä ettei renkaan yläreunaa edes näy.

                    Itsellä oli aiemmin E90 19"Breyton Flamet kumeilla 235/35-19 ja 265/30-19 ja ero edellä oleviin on selvä.

                    Käy katsomassa liikkeissä niin voit todeta saman asian. Toki makuasioista ei voi kiistellä.

                    Jos ostelet tarvikevanteita, katso, että ET:t on sellaiset ettei rengas painu liian sisään. Lisätyötä aiheuttaa, että et voi verrata suoraan et-lukuja kun vanneleveydet vaihtelee.

                    Yksi erinomainen esimerkki hyvin istuvasta vanteesta esim. taakse on Breyton Flame 9,5" (ET30). Jos tätä verrataan 19" BMW:n tehdasvanteeseen leveys 9" (ET39), niin tehdasvanne on 1,53cm sisempänä kuin Breyton. Tästähän vaivasta toki pääsee 15mm spacerilla.

                    Comment

                    • JNIJNI
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1485

                      #11
                      Originally posted by coupe e46 View Post
                      Yhdyn edellisiin, mutta lisäyksenä jos otat 19" tehdassetin, jossa kumit 225/35-19 ja 255/30-19 niin kumit näyttää mielestäni typeriltä makkarankuorilta ja vaikka sinulla on tehtaan sportalusta, renkaan ja lokarin väliin jää tosi paljon ilmaa, varsinkin eteen.

                      Tarkennuksena; en ole mikään supertuningmies, joka haluaisi, että auto makaa renkaiden päällä ettei renkaan yläreunaa edes näy.

                      Itsellä oli aiemmin E90 19"Breyton Flamet kumeilla 235/35-19 ja 265/30-19 ja ero edellä oleviin on selvä.

                      Käy katsomassa liikkeissä niin voit todeta saman asian. Toki makuasioista ei voi kiistellä.

                      Jos ostelet tarvikevanteita, katso, että ET:t on sellaiset ettei rengas painu liian sisään. Lisätyötä aiheuttaa, että et voi verrata suoraan et-lukuja kun vanneleveydet vaihtelee.

                      Yksi erinomainen esimerkki hyvin istuvasta vanteesta esim. taakse on Breyton Flame 9,5" (ET30). Jos tätä verrataan 19" BMW:n tehdasvanteeseen leveys 9" (ET39), niin tehdasvanne on 1,53cm sisempänä kuin Breyton. Tästähän vaivasta toki pääsee 15mm spacerilla.
                      Jaa makkarankuorilta...
                      Eipä tuo omassa kulkimessa ole ainakaan tullut mieleen:
                      G21 LCI 330e xDrive 2022
                      E93 M3

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by coupe e46 View Post
                        Yhdyn edellisiin, mutta lisäyksenä jos otat 19" tehdassetin, jossa kumit 225/35-19 ja 255/30-19 niin kumit näyttää mielestäni typeriltä makkarankuorilta ja vaikka sinulla on tehtaan sportalusta, renkaan ja lokarin väliin jää tosi paljon ilmaa, varsinkin eteen.

                        Tarkennuksena; en ole mikään supertuningmies, joka haluaisi, että auto makaa renkaiden päällä ettei renkaan yläreunaa edes näy.

                        Itsellä oli aiemmin E90 19"Breyton Flamet kumeilla 235/35-19 ja 265/30-19 ja ero edellä oleviin on selvä.

                        Käy katsomassa liikkeissä niin voit todeta saman asian. Toki makuasioista ei voi kiistellä.

                        Jos ostelet tarvikevanteita, katso, että ET:t on sellaiset ettei rengas painu liian sisään. Lisätyötä aiheuttaa, että et voi verrata suoraan et-lukuja kun vanneleveydet vaihtelee.

                        Yksi erinomainen esimerkki hyvin istuvasta vanteesta esim. taakse on Breyton Flame 9,5" (ET30). Jos tätä verrataan 19" BMW:n tehdasvanteeseen leveys 9" (ET39), niin tehdasvanne on 1,53cm sisempänä kuin Breyton. Tästähän vaivasta toki pääsee 15mm spacerilla.
                        Yhdyn täysin edelliseen puhujaan

                        Breytonit sopivat bmw:hen kuin nyrkki silmään,ET on aina just eikä melkein.Ei tarvi mitään spacereitä ym.härpätyksiä!

                        Kahdessa viime autossa on olleet vain breytoneita alla...ja tulee olemaan.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by b mutteri kasa View Post
                          Yhdyn täysin edelliseen puhujaan

                          Breytonit sopivat bmw:hen kuin nyrkki silmään,ET on aina just eikä melkein.Ei tarvi mitään spacereitä ym.härpätyksiä!

                          Kahdessa viime autossa on olleet vain breytoneita alla...ja tulee olemaan.
                          Juuri näin:

                          Comment

                          • torso
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 45

                            #14
                            Breytoineiden puolesta porukka näköjään puhuu. No jos laitan esim. Breyton Flame Sport Black vanteet autooni 19" tuuman koossa. Eli 8,5" eteen ja 9,5" taakse. Niin mitkä pitää olla ET:t edessä ja takana ettei ryyki kaariin ns. vakiorengastuksilla ja ettei kaaria tarvitse ruveta modaamaan. Edelleenkään en aatellu vakiosport alustaa muuttaa mihinkään, kun sillä on niin mukava ajella. Sittenpä voisipa ehdotella rengasmerkkejä, mistä hyviä kokemuksia tuossa tuumakoossa. Michelin, Pirelli, Conti, Dunlop...vai kääntyäkkö korealaisiin...Kyllähän tässä budjetissa loppupeleissä hinta ratkasee, mut hyvä on köyhän haaveilla!

                            Comment

                            • _artsi_
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 579
                              • Pori

                              #15
                              8,5 et 34 ja 9,5 et 30.
                              Renkaat 235/35 ja 265/30.
                              Itsellä GY F1 renkaat ja tuntuu tosi hyviltä ajossa.
                              Eikä raavi minnekkään.
                              Last edited by _artsi_; 20-02-2008, 15:14.
                              BMW 330dA e92 M-SPORT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎