Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91: Xenon-muutossarja H7 50W ei toimi oikeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • putkimies
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 13
    • oulu

    E91: Xenon-muutossarja H7 50W ei toimi oikeen

    Otsikon mukainen paketti tuli laitettua lyhyisiin sekä pitkiin valoihin. Seuraavia asioita ilmeni asennuksen jälkeen testattaessa:
    - ajotietokone herjaa että lyhyet ja pitkät poltiimot rikki ->nosta tunkille ilmoitus
    - lyhyet pelaa ihan ok, mutta pitkät ei syty, välähtävät kyllä mutta eivät jää päälle ainakaan auton ollessa käynnissä, auton ollessa sammutettuna pitkät pelaavat paremmin.

    Ballastit asennettu nippuun kummallekkin puolelle siis 2kpl.

    Näköjään auton kylmetessä -10c pakkasessa eivät syttyneet enään kummatkaan valot...

    Onko tähän mitään konstia tai lisälaitetta millä viat saisi korjattua?

    T:Antti
    Last edited by putkimies; 07-07-2010, 00:19.
    ex
  • NikitaT
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 426
    • Espoo

    #2
    Eli tarviit niihin xenoneihin vastukset, koska tietokone luulee että polttimoille menee liian vähän virtaa ja sen takia härnää tuota vikavaloa.

    Kannattaa ottaa yhteytta foorumilla kirjoittelevaan Makee28:n tai käyt www.mtt-trading.fi sivulta kyselemässä nuita huijauskaapeleita xenoneille.

    Comment

    • putkimies
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 13
      • oulu

      #3
      Korjaus, siis sarjahan on 55wattinen. Uskotko että pelkillä vastuksilla korjaantuu myös tuo valojen syttymättömyyys auton ollessa "kylmä" ?
      ex

      Comment

      • erese
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 478
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by putkimies View Post
        Korjaus, siis sarjahan on 55wattinen. Uskotko että pelkillä vastuksilla korjaantuu myös tuo valojen syttymättömyyys auton ollessa "kylmä" ?
        Luulisin että tuo valojen syttymättömyys "kylmänä" ei ratkea vastuksilla. Muut ongelmat saattavat kyllä ratketa...
        Yksi syy toimimattomuuteen saattavat olla huonolaatuiset ballastit.
        F40 -20
        F20 -13
        E46 320D Touring -01
        E36 "nokivasara" Touring -99

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          En ihan tarkkaan tiedä näistä uudemmista. Mutta pitäiskö näistä käydä ohjelmoimassa xenon asetus päälle?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Tuolla toisessa topicissa aikanaan todettiin, että nykyisin valoja ohjataan puolijohteilla eikä ohjaus ole enää yksinkertaisesti valojen sytyttämistä ja sammuttamista, vaan sisältää usein myös muita toimenpiteitä esim. jännitteen säätämiseksi ja vaihteluiden tasaamiseksi sekä polttimon kunnon tarkkailemiseksi.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • erese
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 478
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by luntti View Post
              En ihan tarkkaan tiedä näistä uudemmista. Mutta pitäiskö näistä käydä ohjelmoimassa xenon asetus päälle?
              Niin, se voi olla yksi ratkaisu. Mutta sen jälkeen ei taida korkeudensäätö enää toimia manuaalisesti kun valomoduli olettaa korkeuden säätyvän automaattisesti anturien perusteella...

              Tuokin on ihan totta että järjestelmässä on älyä aiempaa enemmän, eli esim. pelkkä xenonien sytytys vie järjestelmän mielestä liikaa virtaa jolloin valot eivät syty lainkaan...
              Last edited by erese; 19-03-2008, 23:28.
              F40 -20
              F20 -13
              E46 320D Touring -01
              E36 "nokivasara" Touring -99

              Comment

              • sasha325
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 153
                • keski-suomi

                #8
                Niin tai kysäiset Terou nimiseltä niciltä.
                Siltä olen ostellut noita sarjoja e36,e34 ja nyt e39 pitkiin ja mitään
                herjoja en ole saanut missään noista.
                Ne kuullemma kannattaa asentaa vastusjohdot joka tapauksessa vaikka niitä
                herjoja ei tuliskaan ballastien suojaksi kasvattamaan niiden käyttöikää...
                Käyttis E61 525da -06
                ex e39 530 da Touring -01
                ex e36 325 -92
                ex e39 530 da -99
                ex e30 316 ja 325

                yms muut merkit

                Comment

                • 180578
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 172

                  #9
                  KLIK

                  Toimii ainakin minun E60:ssä. Tosin ei ole mitään takuuta, että toimii jokaisessa yksilössä. Kovin ovat herkkiä otuksia nykyään.

                  Asiaan liittyen, suorastaan v*tuttaa, että kaiken maailman kaupittelijat näitä sarjoja tarjoavat mutta kukaan ei sanallakaan mainitse, että ne eivät toimi tietyissä autoissa ilman virityksiä! Sama pätee led-valoihin.
                  Onneksi itse tajusin kysellä riittävästi...

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Joillain toimii joillain ei, toleranssit ovat riittävät että vaihtelu sarjojen välillä saa ne toimimaan jossain.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • shiftler
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 88
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by erese View Post
                      Niin, se voi olla yksi ratkaisu. Mutta sen jälkeen ei taida korkeudensäätö enää toimia manuaalisesti kun valomoduli olettaa korkeuden säätyvän automaattisesti anturien perusteella...

                      Tuokin on ihan totta että järjestelmässä on älyä aiempaa enemmän, eli esim. pelkkä xenonien sytytys vie järjestelmän mielestä liikaa virtaa jolloin valot eivät syty lainkaan...

                      Toi on ihan tosi että virtaa menee sytyttäessä liikaa. 50w xenon ottaa syttyessä niin paljon virtaa että LKM menee tiltille ja katkaisee virran.
                      735 iA USA e32 Twin Turbo
                      328 iA

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #12
                        Originally posted by shiftler View Post
                        Toi on ihan tosi että virtaa menee sytyttäessä liikaa. 50w xenon ottaa syttyessä niin paljon virtaa että LKM menee tiltille ja katkaisee virran.
                        Siihen liian suureen virtaan riittää 35W sarjakin, joka tuli todettua uudessa -08 vitossa. Loppu meinaa konstit kesken kun ei ollut skooppia millä todentaa tilannetta.
                        Pakkanen ei saa aiheuttaa ongelmia milloinkaan suomen olosuhteissa, jos näin käy on ballastit todellakin halpamallia.
                        ...

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by reddewil View Post
                          Pakkanen ei saa aiheuttaa ongelmia milloinkaan suomen olosuhteissa, jos näin käy on ballastit todellakin halpamallia.
                          Lämpötilan muutokset muuttavat aina sähköisten komponenttien arvoja. Uudemmissa autoissa toiminta on todellista arpapeliä monimutkaisempien ohjausjärjestelmien takia, ja kuten tuossa aikaisemmin mainitsinkin, toimivuuserot johtuvat toleransseista. Hilkulla olevat sarjayksilöt muuttuvat lämpötilan muuttuessa riittävästi, jolloin auton valoboksi saattaa lopettaa yhteistyön niiden kanssa.

                          Ballasti itsessään on varsin yksinkertainen laitos, eikä noiden "halpasarjojen" valmistajia montaa ole. Moni vain luulee ostaneensa laadukkaan sarjan kun siinä on vaikkapa tutulta kuulostava AMP -merkki päällä. Tuollakaan kun ei silti ole mitään yhteyttä Tyco Electronicsin AMP liittimiin. Samoin ihmetyttää puheet jostain CAN-yhteensopivuuksista ym näiden yhteydessä? Usein vain sarjan toimimattomuutta perustellaan, etenkin kilpailevaa sarjaa myyvän/omistavan puolelta, sillä että se on ollut halpa ja huonolaatuinen.

                          Uusissa autoissa, ostakaa alkuperäiset sarjat tai kokeilkaa edes ensin. Toimimaan ne saa kyllä ottamalla sähköt sen alkuperäisen valoboksin ohi, eli releillä. Polttimonrikkoilmoituksesta pääsee luultavasti lisäämällä vielä tehovastukset, mutta tästä hommasta on järki kaukana, jos topicin aloittajan autoonkin joutuu lisäämään tuningmielessä yli 200W kuormaa että pääsee vikailmoituksesta eroon. Tuollaiset määrät alkavat näkyä jo matka-ajon kulutuksessakin.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • putkimies
                            Newbiemmer
                            • Feb 2008
                            • 13
                            • oulu

                            #14
                            Ostin tuollaisen rele- ja vastupaketin ja ens viikolla ois sitten niiden asennus.

                            Mitään alkuperäisiä sarjoja ei näihin halogeeni umpioihin ole olemassa, vaan joutuisin vaihtamaan orkkis xenon (10xkalliimpi eikä yhtä tehokas) umpiot yms. ja "kuulopuheiden" perusteella ei ole aivan ongelmatonta sekään näissä uudemmissa.

                            Totta puhut että järki on kaukana näissä asioissa, mutta itse pelailen pitkälti tunteen perusteella..
                            ex

                            Comment

                            • Freed
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 425
                              • Helsinki

                              #15
                              Samanlaista ongelmaa on ratkottu toisen merkin (väärän merkin) foorumilla uusien autojen kanssa. Skuuppi näyttää että virtaa tulee 82 Hz taajuudella, mutta "räpsytellen". 2,2ms ei virtaa, 9,9ms virtaa jne. 3300µF konkalla saa valot pysymään päällä, mutta silti herjaa valojen olevan palaneet. Juurikin tuollaisella häiriönpoisto sarjalla (http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=531) tuokin lähti kokonaan pois. Kaiketi 5800µF konkat sisältää tuo sarja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎