Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d E90 lastutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fieldsi
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 6
    • Savo

    318d E90 lastutus?

    Tervehdys kaikille!

    Perheeseen liittyi uusi jäsen eli uusinpana tulokkaana E90 318d (2008).
    Uutena merkin ystävänä liityimme heti klubin jäseniksi ja tarkoitus olisi pysyäkin merkin parissa, kun nyt ruotsalaisista viimeinkin pääsimme eroon

    Kysymyksiä enemmän kokemusta omaaville bimmeristeille: onko kenelläkään kokemusta E90 318d (105kw) lastutuksesta? Paljonko olette saaneet lisää tehoa/vääntöä, mitkä olivat kustannukset ja missä lastustus/uudelleen ohjaus tehtiin?

    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
  • Exami
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 986
    • Hyvinkää, Tuusula

    #2
    Eipä tuosta niin hirvittävästi saa irti mutta jotain pientä (ei henk. koht. kokemusta) Netistä löytyy kyllä varmasti tuohonki ns. "huijaus boxeja" sekä noita kalliimmanluokan ohjelmaboxeja.. ja sitte vielä softa päivityksiä tekee varmasti eteläsuomen / keskisuomen alueella muutamat 'kuuluisat' Harinen & Karala

    Joista Harinen yleensä repii enempi autoista irti kun taas Karala antaa ohjelmalle "takuulapun" eli mikäli auto ei mene ohjelmalla päästöistä läpi tjms. niin voit mennä korjaamaan ohjelman sinne.. näistä en harisen osalta tiedä en itse siellä asioi toisin kun karalalla..

    Joitakin teholukemia mitä "varmasti" tulee:
    105kW -> 132kW 320nm -> 360nm
    Nämä tulokset karala "118d 105kW kohdasta ei ole päivitetty 3-sarjaan uudempaa 318d:tä.. mutta samat tekniikat 118d 105kw ja 318d 105kw..

    sigpic
    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      #3
      Originally posted by Exami View Post
      Joista Harinen yleensä repii enempi autoista irti kun taas Karala antaa ohjelmalle "takuulapun" eli mikäli auto ei mene ohjelmalla päästöistä läpi tjms. niin voit mennä korjaamaan ohjelman sinne.. näistä en harisen osalta tiedä en itse siellä asioi toisin kun karalalla...
      Itse en allekirjoittaisi tuota väitettä.Itsellä ainakin otettiin Harisella maltillisesti tehoa/vääntöä ulos...ja heti alussa juteltiin etteivät edes lähde hakemaan huippuja vaan tasaisesti tehon kasvattaminen kierrosalueeella kauttaaltaan!

      Ja sama "takuulappu" tulee Hariselta,sekä myös sellainen sopimus,että auto on tietokannassa ja sen pystyy jälkikäteen tulla muuttamaan tehdasarvoihin vaikka omistaja olisi vaihtunut.Tosin tossa toimenpiteessä taisi olla pieni maksu.

      Itse taas kuullut päinvastaista Karalan tekemistä ohjelmoinneista,eli siellä revitään tehoja ulos liikaakin...tosin taitaa Karala ja Harinen tehdä autolle mitä tahansa jos omistaja näin vain haluaa.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Fieldsi
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 6
        • Savo

        #4
        Kiitoksia!

        Juu, täytyy tutustua molempien tarjontaan ja valkata tekijä. Millaisia madallussarjoa olette käyttäneet, kun tavoitteena olisi mieto madallus, luokkaa m-sport, vai saako tuota tehdasasenteista m-sport alustaa jostakin tarvikkeena?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎