Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53B30 käyntihäiriö kylmänä + vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Misseli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2023
    • 76
    • Keski-Pohjanmaa

    N53B30 käyntihäiriö kylmänä + vikavalo

    Elikkäs oireena käyntihäiriötä ja nykimistä varsinkin kylmällä moottorilla ja vikavalo syttyy mittaristoon. Kuulostaa kun ei kävisi kaikilla pytyillä kun valo syttyy.

    Vikakoodeja löytyi: 29F3. 29D1. 29D9

    Voisko polttoaineen matalapaineanturi oireilla näin? Oli ainut koodi mikä ei lähtenyt pois kun nollasi. Vika pahentunut kokoajan. parikuukautta sitte oli välillä kylmällä moottorilla nykimistä mutta lämmettyään pelas normaalisti ja nykiminen loppui.

    Onko jollain ollut tämmöisiä ongelmia ja osais helppiä?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kyllähän noita on tullut N53 kohdalla selviteltyä. Laita noiden koodien selitykset kun ei niitä kukaan muista ulkoa. Aloittaisin logittamalla matala & korkeapainetta niin näkee mitä siellä tapahtuu.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Misseli
      Bimmer Rookie
      • Sep 2023
      • 76
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      29f3 polttoaineen paineanturi (matalapaine)

      29d1 sytytyshäiriö sylinterillä 5

      29d9 sytytyskatkos alhaisella säiliön täyttötasolla

      Muut koodit lähtee nollaamalla pois, mutta paineanturi jää. Vikavalon syttyessä tulee takas myös nuo 2 muuta koodia. Minkälaista lukemaa pitäs tulla jos tänään kattelis paineet?

      Suuttimien korjausarvoja katselin juuri niin tämmösiä lukemia tuli.

      1 sylinteri -2.061
      2 sylinteri -2.363
      3 sylinteri -3.870
      4 sylinteri -1.338
      5 sylinteri 5.021
      6 sylinteri -1.578

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2089
        • Naantali

        #4
        Voi olla alkavaa korkeapainepumppu vikaa, mulla N54 aikoinaan herjas matalapaineanturia vaikka vika oli korkeapainepumpussa. Paineethan pitäis olla matalapainepuolella 5 bar ja korkeapaine 150-200bar. Taitaa kyllä olla 5 sylinterin suuttimessakin jotakin häikkää korjausarvon perusteella ja jos tulee sytyskatkosta kerran 5 sylinteristä, myös 3 sylinterin arvo on korkea.
        INPA:n mukaan nämä arvot voivat olla alueella 1,55 .. 2,86 mg/stk, keskiarvo: 2,21; suurin poikkeama: +/-42 %.
        Last edited by miyli; 06-11-2023, 08:50.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎