Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43B20 Maf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    N43B20 Maf

    Mikä on kyseisen koneen oikea Maf lukema tyhjäkäynnillä?
    MAf souti 25-40kg/h ja uusitulla hyvin tasainen 40kg/h.
    Statttaa hyvin, ja käy kylmänä starin jlk hyvin ehkä 15sek Sen jälkeen muuttuu todella raskaaksi lopuksi sammuen. Hieman kaasua ja kierroksia antaessa käy ihan ok.
    Tulpat noesta mustana ja vikakoodejs seoksista.
    Maf johto irroitettuna 0kg/h ja ei toimi silloinkaan paremmin.

    Maf lukema kuullostaa isolta?

    ​​​​​​Vika saapui ilmoittamatta ennakkoon eräänä aamuna.
    Alle 10tkm sitten tehty laajahko konetyö ja uudet suuttimet (marmoritiskiltä)​

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2543
    • Tampere

    #2
    Ilmamassa on tyhjäkäynniksi epäuskottavan korkea. Jos kerran on suuttimet vasta tehdasuusia ja tulpat mustuu, niin kannattaisi tutkia testerillä vähän tarkemmin. Onko jakopää tehty uusiksi mainitsemassasi huollossa?
    N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #3
      Kiitos nopsasta vastauksesta.

      Koneessa jakopää uusittu laatuosilla. Kansi remontoitu, kampikoneisto kunnossa ja sylinterit hoonattu. Kone on mekaanisesti kunnossa.
      Autossa on myös noxem.

      Autoa tutkittu ja hutkittu Autelin testerillä, ja ihmetelty tuota järjetöntä Maf-arvoa. Muut koneen käyntiarvot järkeviä pl suuttimien korjausarvot jopa -1600 tasoa.

      Tänään poikkesi toinen kaveri Launch:in testerin kera,
      Tarkisti suuttmien numerosarjat, teki adaptoinnin nollaukset, tyhjäkäynnit yms uudstaan uusiksi.
      Nyt auto toimii ja Maf-lukema on 12-13kg luokkaa, joka sekin vielä yläkantissa?

      Mikähän ihmeshokki tuohon ecuun on tullut, ei pois vaihdettu soutava maf selitä tuota uudenkin hullua lukemaa joka nyt korjaantui.​

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2543
        • Tampere

        #4
        Hyvä jos tehdyllä testerivilkaisullla tuli kuntoon. Nyt ilmamassa on tyhjäkäynnillä normaalitasolla. Jos ilmiö alkaa toistumaan, niin ecusta johtuvaan vikaan viittaisi.
        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎