BMW E90 ei vastaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eskelinen
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Tuleeko autoon mitään muuta eloa kun yrität laittaa sytytysvirran päälle kuin että takavalot syttyy. Herääkö esim. radio ja puhallin?
    Ei herää radio, ei toimi puhallin. Mitaristokin on pääosin pimeä, ulkolämpötilan näyttää.. inpalla kun sorkki mittaristoa, niin kaikki tiedot tuli näkyviin oikein, mutta häviävät kun poistuu valikosta.
    Tuo on outo, kun takavalot palaa koko ajan, oli virta päällä tai ei.
    Valot toimii, vilkut toimii. Ovet, ikkunat jne toimii.

    EDIT: Radio herää, lämppärin puhallin ei. Inpasta löytyy mallin (E90) alta 'body' - 'CAS' - 'activate' ja siellä 'reset ecu' ja 'sync motor ecu'. Nämä tehty, mutta tauluun tulee 'prepare DME' ja punaisella n.i.O eli joku menee pieleen. Mikä?
    Last edited by eskelinen; 04-05-2024, 18:23.

    Leave a comment:


  • eskelinen
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post

    Juu ei vaikuta käynnistymiseen. Olikohan ews sync jossakin cas valikon alla, en oikein muista noita inpan valikoita.

    Onhan sinulla myös siellä läppärin c-juuressa ediabas-kansiossa ediabas.ini tiedostossa yhteystavaksi valittu std:obd ja samaisessa kansiossa olevassa obd.ini tiedostossa com-portiksi asetettu com1.
    Yhteys on std:obd ja obd.ini ssä on com1. Ohjelmistojen sielun elämästä en ihan hirveästi tajua, mutta olisiko tuo toiminut yhtään, jos nuo olisi olleet väärin?

    Netistä jostain foorumilta löysin tiedon, jonka mukaan tuo EWS Sync löytyisi engine valikosta, ja siihenpä en juuri pääse käsiksi.
    Last edited by eskelinen; 04-05-2024, 16:50.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Tuleeko autoon mitään muuta eloa kun yrität laittaa sytytysvirran päälle kuin että takavalot syttyy. Herääkö esim. radio ja puhallin?

    Leave a comment:


  • eskelinen
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Tarkasta läppärin laitehallinnasta että kaapelin asetuksissa "latency" on 1ms. Jos ei tämäkään auta moottorinohjaimen yhteysongelmaan niin kokeile laittaa kaapelin katkaisija toiseen äärilaitaan.

    Tuo takavalojen jatkuva palaminen voisi viitata frm-modulin eepromin ohjelmiston sekaisin menemiseen..
    Kaapelin kytkimen asentoa kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by eskelinen View Post
    FRM Moduli ja sen eeprom...tämän ei kai pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen? Eli ei tarvi tässä vaiheessa olla huolissaan?
    Juu ei vaikuta käynnistymiseen. Olikohan ews sync jossakin cas valikon alla, en oikein muista noita inpan valikoita.

    Onhan sinulla myös siellä läppärin c-juuressa ediabas-kansiossa ediabas.ini tiedostossa yhteystavaksi valittu std:obd ja samaisessa kansiossa olevassa obd.ini tiedostossa com-portiksi asetettu com1.
    Last edited by alpine3; 04-05-2024, 16:14.

    Leave a comment:


  • eskelinen
    replied
    Portin asetukset "pitäisi" olla oikein, latency on 1 ja com 1 määritelty. Tosiaan aika moneen valikkoon pääsee, vikakoodeja ym lukemaan ja nollaamaan. Vaihdelaatikkoon ei pääse, eikä moottoriin.
    Antureiden arvot ja jännitteetkin näkyy moottorilta -jossain eri valikossa, missä pääsee analogisia ja digitaalisia arvoja selaamaan...

    Inpa muuten näyttää, että ignition on, vaikka virrat laittaa poiskin...eli tila ei muutu.

    FRM Moduli ja sen eeprom...tämän ei kai pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen? Eli ei tarvi tässä vaiheessa olla huolissaan?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Tarkasta läppärin laitehallinnasta että kaapelin asetuksissa "latency" on 1ms. Jos ei tämäkään auta moottorinohjaimen yhteysongelmaan niin kokeile laittaa kaapelin katkaisija toiseen äärilaitaan.

    Tuo takavalojen jatkuva palaminen voisi viitata frm-modulin eepromin ohjelmiston sekaisin menemiseen..

    Leave a comment:


  • eskelinen
    replied
    Jep, täysin identtinen N46b20 oli ja on nyt. Kone ostettu bmw purkaamolta. Johtosarjoissa ei pitäisi olla muuta eroa kuin lambdalle menevä sarja, joka jo vaihdettiin vanhasta moottorista. Maadoitukset ja johdot kunnossa.

    EWS synkkaa moottorin myyjä arveli syyksi, kun akku ollut irti. Tästä päästään ehkä ytimeen, eli en pääse inpalla moottoriin kiinni. Eikös se EWS sieltä löytyisi? Tähän voisi joku laittaa step-by-step ohjeen, jos vaikka teen jotain väärin?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Autoon on siis vaihdettu identtinen moottori kuin siellä olikin? Mikä kone sielä nyt on/oli? Käyttäisin kuitenkin auton omaa johtosarjaa, jos ecu on alkuperäinen. Jos startin ja moottorin maadoitus on kunnossa, niin EWS synkan voit toki kokeilla.

    Leave a comment:


  • eskelinen
    replied
    Pelkkä moottori sähköineen (johtosarja) eli alkuperäinen ecu ym säilyi...olisiko nuo pitänyt saada mukana?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Jos kerran moottori vaihtui, niin tuliko ecu, cas ja avain mukana, vai kuinka swappi toteutettiin sähköpuolella?

    Leave a comment:


  • eskelinen
    started a topic BMW E90 ei vastaa

    BMW E90 ei vastaa

    Taustaa lyhyesti:

    2007 e90, johon vaihdettu moottori. Akku ollut irti, ja moottorinvaihdon jälkeen 'mitään' ei tapahdu kun laittaa virrat päälle. Auto moottorivauriota lukuunottamatta ollut täysin toimiva.
    Nyt on akku kunnossa. Avaimen kun työntää paikoilleen, niin mittaristo ei herää. Takavalot jarruvalloineen palaa koko ajan. Ei starttaa, ei edes pyöritä. Perus vikakoodinlukijalla (tuha) ei saa yhteyttä. Onko tässä nyt EWS sync ongelma autossa päällä?

    Asennettu Inpa läppäriin, ja hankittu k+dcan kaapeli. Pinnit 7 ja 8 on yhdessä.

    Vikakoodit sain luettua ja nollattua, lukee auton tiedot, mutta moottorille ei saa yhteyttä, vaan herjaa IFH-00009 No response from control unit.

    Inpassa lukee että Bimmergeeks.net version 10/10/2017

    Ja ensimmäinen kerta tämän kanssa, niin voi olla ihan mitä vaan, mitä en tajua vaikka olenkin googlettanut ahkerasti..Pikku kiire muka olisi, jos joku voisi auttaa?

    .
Working...
X