Hep!
Laitetaan nyt tännekin jos joku osaisi auttaa. Eli sain autoon kaikki suunnittelemani palikat paikalleen ja oli softaamisen aika. Saatiin eka koeversio ohjainlaitteeseen sisään. Ensimmäisellä vedolla kone pätki ahtopaineiden noustessa. Toisella vedolla putosi kolme sylinteriä pelistä. Arvasin jo heti että mahdollisesti ohjainlaitteesta hajosi mosfetit, vikakoodeina oli muistaakseni kaikilta sylintereiltä misfire plus 30BB. Ohjainlaite irti ja mittaamaan. Asia oli juurikin näin. Pari mosfettiä vaihtoon ja auto pyörii taas kaikilla. Tosin heti reippaammin vedettäessä tuli misfireä. Ajattelin että pitää vielä vaihtaa puolat ja tulpat. Kaverin pihassa auto kävi hyvin, kunnes taas kolme sylinteriä putosi pelistä. Siinä vaiheessa ajattelin että sama vaihtaa jo msd81 tilalle. Hommasin käytetyn ja eräs yritys suomessa suoritti homman. Kyseinen yritys ei tarvinnut kuin vanhan ja uuden ohjainlaitteen. Kummastelin tätä kun olen lukenut että yleensä siihen hommaan tarvitaan myös cas ja avain. Ajattelin että hienoa, saan auton taas ajoon. Vaan ei. Auto on aivan sekaisin nyt. Auto luulee että moottori pyörii kokoajan. Polttoainepumppu pyörii kokoajan, vesipumppu pyörii kokoajan ja kierroslukumittarissakin on 1100rpm. Myös lämmöt näyttää että auto on käynnissä. Startti napista ei tapahdu mitään muuta kuin että virrat tulee, ei anna startata ollenkaan. Tässä vaiheessa aloin epäilemään että miten ohjainlaite on koodattu.Sen verran olen saanut selville että käsittääkseni msd80 on kloonattu msd81 sisään. Tietääseni niissä on täysin eri softa ja näin ollen outo käytös johtuu tuosta. Vanhaa ohjainlaitetta on koetettu korjata vaihtamalla kaikki fetit, mutta mikään ei ole auttanut. Auto on ollut tämän vian takia yli kuukauden poissa käytöstä, nyt alkaa jo suoraan sanottuna harmittamaan, vituttamaan ellen sanoisi.
Papukaijamerkki ja kymmenenp istettä sille joka saa auton taas ajoon, kiitos!
Laitetaan nyt tännekin jos joku osaisi auttaa. Eli sain autoon kaikki suunnittelemani palikat paikalleen ja oli softaamisen aika. Saatiin eka koeversio ohjainlaitteeseen sisään. Ensimmäisellä vedolla kone pätki ahtopaineiden noustessa. Toisella vedolla putosi kolme sylinteriä pelistä. Arvasin jo heti että mahdollisesti ohjainlaitteesta hajosi mosfetit, vikakoodeina oli muistaakseni kaikilta sylintereiltä misfire plus 30BB. Ohjainlaite irti ja mittaamaan. Asia oli juurikin näin. Pari mosfettiä vaihtoon ja auto pyörii taas kaikilla. Tosin heti reippaammin vedettäessä tuli misfireä. Ajattelin että pitää vielä vaihtaa puolat ja tulpat. Kaverin pihassa auto kävi hyvin, kunnes taas kolme sylinteriä putosi pelistä. Siinä vaiheessa ajattelin että sama vaihtaa jo msd81 tilalle. Hommasin käytetyn ja eräs yritys suomessa suoritti homman. Kyseinen yritys ei tarvinnut kuin vanhan ja uuden ohjainlaitteen. Kummastelin tätä kun olen lukenut että yleensä siihen hommaan tarvitaan myös cas ja avain. Ajattelin että hienoa, saan auton taas ajoon. Vaan ei. Auto on aivan sekaisin nyt. Auto luulee että moottori pyörii kokoajan. Polttoainepumppu pyörii kokoajan, vesipumppu pyörii kokoajan ja kierroslukumittarissakin on 1100rpm. Myös lämmöt näyttää että auto on käynnissä. Startti napista ei tapahdu mitään muuta kuin että virrat tulee, ei anna startata ollenkaan. Tässä vaiheessa aloin epäilemään että miten ohjainlaite on koodattu.Sen verran olen saanut selville että käsittääkseni msd80 on kloonattu msd81 sisään. Tietääseni niissä on täysin eri softa ja näin ollen outo käytös johtuu tuosta. Vanhaa ohjainlaitetta on koetettu korjata vaihtamalla kaikki fetit, mutta mikään ei ole auttanut. Auto on ollut tämän vian takia yli kuukauden poissa käytöstä, nyt alkaa jo suoraan sanottuna harmittamaan, vituttamaan ellen sanoisi.
Papukaijamerkki ja kymmenenp istettä sille joka saa auton taas ajoon, kiitos!
Comment