Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ratomi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 116
    • kuusamo

    Vikakoodi

    Mistä johtuu seuraava vikakoodi?

    4873: Exhaust gas recirculation cooling, plausibility

    Auto on e90 318d n47 koneella ja vuosimalli 2010
  • ratomi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 116
    • kuusamo

    #2
    Egr on käytetty irti ja puhdistettu samoin cooleri. Bybassin akseli oli jumissa,mutta senkin sain toimimaan... luin jostain ulkomaisilta foorumeita että se palautusjousi bybassin akselissa oli jollain poikki ja se olis aiheuttanut tuota mut mulla se on ehjä....

    Comment

    • ratomi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 116
      • kuusamo

      #3
      Mietin että voisko se egr coolerin jälkeen oleva lämpötunnistin ennen imusarjan putkea tehdä tuon vikakoodin jos se ei toimi oikein?

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 615
        • Uusimaa

        #4
        Ehkä lämpöanturi lähettää jotain höpöhöpö tietoa ja koodi on siksi "plausability" eli tiedon uskottavuus, ei luottoa siihen. Jollain testerillä ehkä näkisi mitä se anturi näyttää jos haluaa varmistaa asian.

        Comment

        • ratomi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 116
          • kuusamo

          #5
          Mulla on testeri ja se näyttää imusarjan lämpötilaksi ajaessa n.36 astetta,mutta tuleeko se nyt sit tuolta anturilta vai onko siellä imusarjassa vielä oma anturi? Pakolämpöjä oli katissa ja dpf:ssä ajossa n.250 astetta... dpf polttopäällä pyörii lämmöt 600 asteessa. Lambda anturia herjaa välillä,se menee vaihtoon kunhan postimies tuo sen maailmalta.

          Comment

          • Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 615
            • Uusimaa

            #6
            Ehkä anturi toimii mutta egr härvelit ei.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              #7
              Egr läpi menevää pakokaasua jäähdytetään nestekierrolla siinä lämmönvaihtimessa, nyt moottorinohjaus on sitä mieltä että toteutunut lämpötila egr läpi menevässä kaasussa on ristiriidassa sen kanssa mitä sen pitäisi ko. Tilanteessa olla.
              en nyt ulkoa osaa sanoa minkä anturin perusteella dde tuon koodin tekee.

              Voisko olla mahollista että autossa on ihan termostaatti sökonä ja se laukasee tommosen koodin?

              Jos oot kerta rassannu egr puhtaaksi niin epäilen eniten sitä, että joku anturiarvo näyttää nyt omiaan.

              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • ratomi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 116
                • kuusamo

                #8
                Lämmöt on 89-90 astetta ajossa. Minä epäilen sitä egr jälkeen olevaa pientä lämpöanturipuikkoa en löydä siitä tulevaa lämpötietoa omalla testerillä,mut puhdistin senkin. "Ei vaikutusta" otin piuhan irti niin vikakoodin antoi heti siitä ,mut voihan se näyttää väärää tietoa dde:lle? Nuo ei aeromotorsilla näyttää paljoa maksa niin täytyy kokeilla vaihtaa se... kuhan seuraavan kerran tilailen osia sieltä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎