Moikka, elikkäs kävi niin ikävästi että otsikon kulkineen lootasta on nähtävästi pamahtanut turbiini, eikä auto liiku mihinkään. Mitään vikakoodeja ei tule, vaan turbiinin kierrokset ei nouse kun koittaa lähteä liikkeelle(protoolilla katsottu). Tässähän on tuo ensimmäisen sukupolven 6HP19 ja mekaaninen shifteri, moottorin ohjaus on MSV70. Mielessä on vaihtolaatikko turbiineineen, kun tuossa alkoi ilmenemään E-kytkimen vikakoodia 3-4 vaihteenvaihdossa aina kun loota oli lämmin. Kytkimet tuskin on palanut, kun ei öljyt haisseet palaneelle, vaan joku pusla vuotaa. Mikälie, 460tkm ajettu loota kuitenkin, niin sama ottaa se itelle purettavaksi että osaa joskus tuommoisen sitten huoltaa itsekkin.
Eli kysymys on, että voiko tuohon tilalle laittaa 6HP21(Bemarin kielellä &6HP19TU) ja meneekö se paikolleen heittämällä? Hieman ristiriitaista tietoa löytyy asiasta, jotkut väittää että pitäää vaihtaa myös moottorinohjaus MSV80:seen ja vaihtaa CAS uudemmasta. Jossain taas sanotaan ettei tarvi kuin koodata megaan VIN. Miten tuo oikiasti menee? Noita orggislootia tuntuu olevan aika vähän tarjolla, vaikka 6HP lootia on vähä joka vehkeessä ollut
Hieman kyllä himottaisi myös 8HP45 tilalle, vaan sitä ei vissiin saa kuin ulkoisella laatikonohjauksella toimimaan, ja ne maksaa tähän hätään hieman liikaa, Saman N52sen perästähän toki löytyy 8HP lootaa tuoreimmissa E-sarjan X3sissa. Onko tuosta tietoa mitä kaikkea homma vaatii? Olisi kyllä aika makia
Kaikki apu ja tieto otetaan ilolla vastaan, raukka makaa nyt hangessa liikkumattomana :/
Eli kysymys on, että voiko tuohon tilalle laittaa 6HP21(Bemarin kielellä &6HP19TU) ja meneekö se paikolleen heittämällä? Hieman ristiriitaista tietoa löytyy asiasta, jotkut väittää että pitäää vaihtaa myös moottorinohjaus MSV80:seen ja vaihtaa CAS uudemmasta. Jossain taas sanotaan ettei tarvi kuin koodata megaan VIN. Miten tuo oikiasti menee? Noita orggislootia tuntuu olevan aika vähän tarjolla, vaikka 6HP lootia on vähä joka vehkeessä ollut
Hieman kyllä himottaisi myös 8HP45 tilalle, vaan sitä ei vissiin saa kuin ulkoisella laatikonohjauksella toimimaan, ja ne maksaa tähän hätään hieman liikaa, Saman N52sen perästähän toki löytyy 8HP lootaa tuoreimmissa E-sarjan X3sissa. Onko tuosta tietoa mitä kaikkea homma vaatii? Olisi kyllä aika makia
Kaikki apu ja tieto otetaan ilolla vastaan, raukka makaa nyt hangessa liikkumattomana :/
Comment