Tiedän, että kyseessä on haastavalla myllyllä varustettu auto.
Siitä huolimatta arvostaisin, jos joku tietävämpi osaisi auttaa.
Mitä tässä kannattaa tehdä, mitä vaihtoehtoja vikalistalla on? Nyt ei ole vikavaloja.
Taustaa; vm 2006, ajettu 109 000km. Huollot suoritettu tasaisen säännöllisesti ja ihan sellainen "karvalakki"-tyylin käyttöauto. Ei siis mitään muokkauksia tai muuta hienouksia.
Joulun alla sain moottorin vikavalon mittaristoon ja koodit testerillä olivat:
Moottorinohjaus Motronic MEV9.2
2A5D Venttiilinnousun ohjamien tunnistimet
2A5B Ventttilinohjaus/vertaileva tunn.
2A63 Venttiilin nostosäädin
2A70 Venttilinnousun säätömoottori
Juuri viime viikolla tehty ketjuremppa (ketjupyörä, jakoketju, ketjun kiristin, ketjun ohjain, ketjun ylempi ohjain, kampiakselin pultti, nokka-akselien pultit, venttiilikopan tiivistesarja) ja siinä samalla uusittu mykkänä olleet Valvetronic säätömoottori ja asentoanturi. Teetin samaan hässäkkään myös vuosihuollon, kuten joka kevät ollut tapana. Vaihdettu moottorinilmansuodatin, öljyt, öljynsuodatin, raitisilmansuodatin, plus jarrunesteet ja sytytystulpat.
Ja sellainen maininta vielä, että nyt on käytössä tarvike-Vanosit. Ei ihan halvimmat ja paskimmat, mutta ei ollut silloin niitä vaihdettaessa sen vertaa järkeä, että olisin alkuperäiset vaihdattanut. Ne käsittääkseni aika olennainen osa(?).
Tyhmä kysymys: miksi toimenpiteet ovat Valvetronicin ympärillä eikä vikakoodien mukaisesti Motronicin? Vai onko kysessä "sama" asia?
Ja siis nyt on yhtenä päivänä sammunut parkittaessa ennen kuin olen itse saanut napista moottorin painaa sammuksiin. Tänään sammui pakille laittaessa. Plus kaiken kukkkuraksi sammui kesken ajon. Olin ajamassa alamäkeä risteykseen ja ennakoivasti moottorijarrutuksella lähestyin risteystä. Yhtäkkiä ohjaus oli kovin raskas, koska auto ei ollut enää käynnissä. Mitä hittoo??!! No eipä tullut mitään muuta ratkaisua mieleen, kun laittaa P päälle ja painaa napista kosla käyntiin. Käynnistyi ok. Lähinnä mietityttää, kun piti rätkätystä P:llä ollessaan ennen käynnistystä, että oliko vikatikki, mitähän tossa olisi ollut järkevin tehdä. Olin keskellä liikennettä ja vauhdissa niin ei ehtinyt paljoa punnitsemaan erilaisia ratkaisumalleja.
Jos asian selkiyttämiseksi tarvii muita tietoja autosta niin annan kyllä, jos vaan joku osaisi vähän selkiyttää tätä touhua.
EDIT:
Niin ja sellainen maininta vielä, että ei ole korjattu missään nyrkkipajassa tuota ketjua ja muita vaan ihan Bemuja nimensäkin mukaan korjaavassa useammassa kaupungissa toimivassa liikkeessä. Eli ei ole kyseenalainen tekijä.
Siitä huolimatta arvostaisin, jos joku tietävämpi osaisi auttaa.
Mitä tässä kannattaa tehdä, mitä vaihtoehtoja vikalistalla on? Nyt ei ole vikavaloja.
Taustaa; vm 2006, ajettu 109 000km. Huollot suoritettu tasaisen säännöllisesti ja ihan sellainen "karvalakki"-tyylin käyttöauto. Ei siis mitään muokkauksia tai muuta hienouksia.
Joulun alla sain moottorin vikavalon mittaristoon ja koodit testerillä olivat:
Moottorinohjaus Motronic MEV9.2
2A5D Venttiilinnousun ohjamien tunnistimet
2A5B Ventttilinohjaus/vertaileva tunn.
2A63 Venttiilin nostosäädin
2A70 Venttilinnousun säätömoottori
Juuri viime viikolla tehty ketjuremppa (ketjupyörä, jakoketju, ketjun kiristin, ketjun ohjain, ketjun ylempi ohjain, kampiakselin pultti, nokka-akselien pultit, venttiilikopan tiivistesarja) ja siinä samalla uusittu mykkänä olleet Valvetronic säätömoottori ja asentoanturi. Teetin samaan hässäkkään myös vuosihuollon, kuten joka kevät ollut tapana. Vaihdettu moottorinilmansuodatin, öljyt, öljynsuodatin, raitisilmansuodatin, plus jarrunesteet ja sytytystulpat.
Ja sellainen maininta vielä, että nyt on käytössä tarvike-Vanosit. Ei ihan halvimmat ja paskimmat, mutta ei ollut silloin niitä vaihdettaessa sen vertaa järkeä, että olisin alkuperäiset vaihdattanut. Ne käsittääkseni aika olennainen osa(?).
Tyhmä kysymys: miksi toimenpiteet ovat Valvetronicin ympärillä eikä vikakoodien mukaisesti Motronicin? Vai onko kysessä "sama" asia?
Ja siis nyt on yhtenä päivänä sammunut parkittaessa ennen kuin olen itse saanut napista moottorin painaa sammuksiin. Tänään sammui pakille laittaessa. Plus kaiken kukkkuraksi sammui kesken ajon. Olin ajamassa alamäkeä risteykseen ja ennakoivasti moottorijarrutuksella lähestyin risteystä. Yhtäkkiä ohjaus oli kovin raskas, koska auto ei ollut enää käynnissä. Mitä hittoo??!! No eipä tullut mitään muuta ratkaisua mieleen, kun laittaa P päälle ja painaa napista kosla käyntiin. Käynnistyi ok. Lähinnä mietityttää, kun piti rätkätystä P:llä ollessaan ennen käynnistystä, että oliko vikatikki, mitähän tossa olisi ollut järkevin tehdä. Olin keskellä liikennettä ja vauhdissa niin ei ehtinyt paljoa punnitsemaan erilaisia ratkaisumalleja.
Jos asian selkiyttämiseksi tarvii muita tietoja autosta niin annan kyllä, jos vaan joku osaisi vähän selkiyttää tätä touhua.
EDIT:
Niin ja sellainen maininta vielä, että ei ole korjattu missään nyrkkipajassa tuota ketjua ja muita vaan ihan Bemuja nimensäkin mukaan korjaavassa useammassa kaupungissa toimivassa liikkeessä. Eli ei ole kyseenalainen tekijä.
Comment