Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 320i n46b20 Haasteet käynnissäpysymisessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17852
    • PKS

    #16
    Eiköhän siellä ole venttiilin nousu riittämätön. Koska Valvetronic säätömoottoriin on koskettu, onko uudet raja-arvot opetettu moottoriohjaukselle? Voihan siellä olla koko jako hampaan pielessä, mutta huomaisit varmaan että koko moottori käy silloin aika surkeasti koska vanos ei riitä säätämään enää ajoitusta kuntoon.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • EmmiEmilia
      Newbiemmer
      • Jan 2025
      • 10
      • NOKIA

      #17
      No ainakin öljynhaju auton sisällä johtuu viallisesta venttiikopasta/tiivisteestä. Se vaihdetaan takuuseen nyt tän viikon perjantaina.

      Eivät osanneet sanoa syytä sammuilemiselle. Epäilivät (ilmeisesti) nokka-akselin vioittuneen kun Motronic oli poissa pelistä. Puhuivat jostain mikä oli `shaft` enkä saa ite muuta selvyyttä kuin nokka-akselin.
      Kuulemma 1500e pelkkä osa ja siihen asennus lisäksi.
      Nyt Motronic on ollut poissa päältä. Liitin on siis irti ja siksi ei ole toiminnassa. Pitäisi seurailla, että sammuuko nyt. Eipä vaan ole ollut säännönmukaista tuo sammuileminen niin tää viikon testiaika tuntuu aika turhalta.

      Comment

      • EmmiEmilia
        Newbiemmer
        • Jan 2025
        • 10
        • NOKIA

        #18
        Meen pe sinne laitattaan uuden venakopan tiivisteen ja sitten saavat laittaa liittimen kiinni. Meinaavat, että alk. 200e ohjemointi täytyisi tehdä, jotta se saadaan pois päältä. Aattelin ihan vaan ottaa riskin ja viiä sen leimalle, kun deadline lähestyy.

        En tiiä mitä kannattaisi tehdä ja mitä ei. Varmaan vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta
        Hyviä neuvoja otetaan vastaan.
        Last edited by EmmiEmilia; 29-01-2025, 21:59.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1878
          • Turku

          #19
          Originally posted by EmmiEmilia View Post
          No ainakin öljynhaju auton sisällä johtuu viallisesta venttiikopasta/tiivisteestä. Se vaihdetaan takuuseen nyt tän viikon perjantaina.

          Eivät osanneet sanoa syytä sammuilemiselle. Epäilivät (ilmeisesti) nokka-akselin vioittuneen kun Motronic oli poissa pelistä. Puhuivat jostain mikä oli `shaft` enkä saa ite muuta selvyyttä kuin nokka-akselin.
          Kuulemma 1500e pelkkä osa ja siihen asennus lisäksi.
          Nyt Motronic on ollut poissa päältä. Liitin on siis irti ja siksi ei ole toiminnassa. Pitäisi seurailla, että sammuuko nyt. Eipä vaan ole ollut säännönmukaista tuo sammuileminen niin tää viikon testiaika tuntuu aika turhalta.
          Venakoppa takuuseen? Oletko vasta ostanut auton.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • EmmiEmilia
            Newbiemmer
            • Jan 2025
            • 10
            • NOKIA

            #20
            Originally posted by Silmaauki View Post

            Venakoppa takuuseen? Oletko vasta ostanut auton.
            No en todella ole. Ne vaihtoi sinne uuden (EDIT; TIIVISTEEN) tilalle muun remontin yhteydessä niin se oli kai viallinen. En mä ainakaan vastaan laita. Ja en itse osaa kyllä todetakaan, että oliko vika siinä vai ei.
            Last edited by EmmiEmilia; 29-01-2025, 22:00.

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1878
              • Turku

              #21
              Ok, ymmärsin sitten hiukan väärin (tai jäi lukematta jotain edeltä).

              Originally posted by EmmiEmilia View Post
              ...Meinaavat, että alk. 200e ohjemointi täytyisi tehdä, jotta se saadaan pois päältä...
              Mutta mikäs tää ohjelmointi on ja mikä pitää saada pois päältä?
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • EmmiEmilia
                Newbiemmer
                • Jan 2025
                • 10
                • NOKIA

                #22
                Originally posted by Silmaauki View Post
                Ok, ymmärsin sitten hiukan väärin (tai jäi lukematta jotain edeltä).



                Mutta mikäs tää ohjelmointi on ja mikä pitää saada pois päältä?
                No häpeäkseni täytyy vastata suoraan, että en mä vaan tiiä.
                Sanoivat, että tämä "shaft", jonka oletan olevan siis ehkä tuo nokka-akseli on niiden veikkauksen mukaan kulunut (?) ja sen takia sammuilee. Ja nyt tällä hetkellä on liitin irti paikaltaan ja jos sen laittaa kiinni niin tarvii ohejmoidas jotain jotta ei sammuile.
                Ei, en tajua. Pahoittelen.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1878
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by EmmiEmilia View Post

                  No häpeäkseni täytyy vastata suoraan, että en mä vaan tiiä.
                  Sanoivat, että tämä "shaft", jonka oletan olevan siis ehkä tuo nokka-akseli on niiden veikkauksen mukaan kulunut (?) ja sen takia sammuilee. Ja nyt tällä hetkellä on liitin irti paikaltaan ja jos sen laittaa kiinni niin tarvii ohejmoidas jotain jotta ei sammuile.
                  Ei, en tajua. Pahoittelen.
                  Ok, äkkiseltään tulee mieleen, että mitä eroa on näillä kahdella tilanteella?

                  1) Liitin on irti (ja auto toimii?).
                  2) Liitin kiinni ja ohjelmoidaan, niin ettei Motronic anna herjaa (toimiiko lainkaan?).

                  Mä en tiedä vastausta, mutta ehkä joku muu osaa selittää.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • EmmiEmilia
                    Newbiemmer
                    • Jan 2025
                    • 10
                    • NOKIA

                    #24
                    Liitin on irti ja auto toimii. On toiminut viikon siinä missä viimeisen kohta 15 vuoden omistusaikana on toiminut. Sit kun kysyin, että miten sen vaikuttaa niin tehot ovat huonommat. Ihan niinku tää olisi muutenkaan mikään raketti.

                    Vaikuttaako katsastukseen jollain tavalla?

                    Vaihtoehto 2 on kieltämättä paska, mutta just tuota mietin, että jos sellainen kuuluu olla niin kuuluuko sellainen olla käytössä sit ohjelmoituna. Saati olla käytössä ohjelmoituna pois päältä... Ööö..Mitä?
                    Ja siis vikakoodeja ei ollut vaikka sammui tuon rempan jälkeen useasti.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7443
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by EmmiEmilia View Post
                      Epäilivät (ilmeisesti) nokka-akselin vioittuneen kun Motronic oli poissa pelistä. Puhuivat jostain mikä oli `shaft` enkä saa ite muuta selvyyttä kuin nokka-akselin.
                      Kuulemma 1500e pelkkä osa ja siihen asennus lisäksi.
                      Kunhan arvailen, mutta voi kai tuo tarkoittaa myös Valvetronicin akselia (englanniksi valvetronic eccentric shaft): https://bemariosat.fi/tuote/11377578543_11377578543/

                      Ja liitin siis varmaankin on sen Valvetronic-säätömoottorin liitin jonka irti ollessa auto käyttää varajärjestelmänä olevaa perinteistä kaasuläppää.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • EmmiEmilia
                        Newbiemmer
                        • Jan 2025
                        • 10
                        • NOKIA

                        #26
                        Joo, varmaanki juuri näin.

                        Vaikuttaako katsastukseen?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎