Eiköhän siellä ole venttiilin nousu riittämätön. Koska Valvetronic säätömoottoriin on koskettu, onko uudet raja-arvot opetettu moottoriohjaukselle? Voihan siellä olla koko jako hampaan pielessä, mutta huomaisit varmaan että koko moottori käy silloin aika surkeasti koska vanos ei riitä säätämään enää ajoitusta kuntoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e90 320i n46b20 Haasteet käynnissäpysymisessä
Collapse
X
-
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
-
No ainakin öljynhaju auton sisällä johtuu viallisesta venttiikopasta/tiivisteestä. Se vaihdetaan takuuseen nyt tän viikon perjantaina.
Eivät osanneet sanoa syytä sammuilemiselle. Epäilivät (ilmeisesti) nokka-akselin vioittuneen kun Motronic oli poissa pelistä. Puhuivat jostain mikä oli `shaft` enkä saa ite muuta selvyyttä kuin nokka-akselin.
Kuulemma 1500e pelkkä osa ja siihen asennus lisäksi.
Nyt Motronic on ollut poissa päältä. Liitin on siis irti ja siksi ei ole toiminnassa. Pitäisi seurailla, että sammuuko nyt. Eipä vaan ole ollut säännönmukaista tuo sammuileminen niin tää viikon testiaika tuntuu aika turhalta.
Comment
-
-
Meen pe sinne laitattaan uuden venakopan tiivisteen ja sitten saavat laittaa liittimen kiinni. Meinaavat, että alk. 200e ohjemointi täytyisi tehdä, jotta se saadaan pois päältä. Aattelin ihan vaan ottaa riskin ja viiä sen leimalle, kun deadline lähestyy.
En tiiä mitä kannattaisi tehdä ja mitä ei. Varmaan vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta
Hyviä neuvoja otetaan vastaan.Last edited by EmmiEmilia; 29-01-2025, 21:59.
Comment
-
-
Originally posted by EmmiEmilia View PostNo ainakin öljynhaju auton sisällä johtuu viallisesta venttiikopasta/tiivisteestä. Se vaihdetaan takuuseen nyt tän viikon perjantaina.
Eivät osanneet sanoa syytä sammuilemiselle. Epäilivät (ilmeisesti) nokka-akselin vioittuneen kun Motronic oli poissa pelistä. Puhuivat jostain mikä oli `shaft` enkä saa ite muuta selvyyttä kuin nokka-akselin.
Kuulemma 1500e pelkkä osa ja siihen asennus lisäksi.
Nyt Motronic on ollut poissa päältä. Liitin on siis irti ja siksi ei ole toiminnassa. Pitäisi seurailla, että sammuuko nyt. Eipä vaan ole ollut säännönmukaista tuo sammuileminen niin tää viikon testiaika tuntuu aika turhalta.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Venakoppa takuuseen? Oletko vasta ostanut auton.Last edited by EmmiEmilia; 29-01-2025, 22:00.
Comment
-
-
Ok, ymmärsin sitten hiukan väärin (tai jäi lukematta jotain edeltä).
Originally posted by EmmiEmilia View Post...Meinaavat, että alk. 200e ohjemointi täytyisi tehdä, jotta se saadaan pois päältä...E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostOk, ymmärsin sitten hiukan väärin (tai jäi lukematta jotain edeltä).
Mutta mikäs tää ohjelmointi on ja mikä pitää saada pois päältä?
Sanoivat, että tämä "shaft", jonka oletan olevan siis ehkä tuo nokka-akseli on niiden veikkauksen mukaan kulunut (?) ja sen takia sammuilee. Ja nyt tällä hetkellä on liitin irti paikaltaan ja jos sen laittaa kiinni niin tarvii ohejmoidas jotain jotta ei sammuile.
Ei, en tajua. Pahoittelen.
Comment
-
-
Originally posted by EmmiEmilia View Post
No häpeäkseni täytyy vastata suoraan, että en mä vaan tiiä.
Sanoivat, että tämä "shaft", jonka oletan olevan siis ehkä tuo nokka-akseli on niiden veikkauksen mukaan kulunut (?) ja sen takia sammuilee. Ja nyt tällä hetkellä on liitin irti paikaltaan ja jos sen laittaa kiinni niin tarvii ohejmoidas jotain jotta ei sammuile.
Ei, en tajua. Pahoittelen.
1) Liitin on irti (ja auto toimii?).
2) Liitin kiinni ja ohjelmoidaan, niin ettei Motronic anna herjaa (toimiiko lainkaan?).
Mä en tiedä vastausta, mutta ehkä joku muu osaa selittää.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Liitin on irti ja auto toimii. On toiminut viikon siinä missä viimeisen kohta 15 vuoden omistusaikana on toiminut. Sit kun kysyin, että miten sen vaikuttaa niin tehot ovat huonommat. Ihan niinku tää olisi muutenkaan mikään raketti.
Vaikuttaako katsastukseen jollain tavalla?
Vaihtoehto 2 on kieltämättä paska, mutta just tuota mietin, että jos sellainen kuuluu olla niin kuuluuko sellainen olla käytössä sit ohjelmoituna. Saati olla käytössä ohjelmoituna pois päältä... Ööö..Mitä?
Ja siis vikakoodeja ei ollut vaikka sammui tuon rempan jälkeen useasti.
Comment
-
-
Originally posted by EmmiEmilia View PostEpäilivät (ilmeisesti) nokka-akselin vioittuneen kun Motronic oli poissa pelistä. Puhuivat jostain mikä oli `shaft` enkä saa ite muuta selvyyttä kuin nokka-akselin.
Kuulemma 1500e pelkkä osa ja siihen asennus lisäksi.
Ja liitin siis varmaankin on sen Valvetronic-säätömoottorin liitin jonka irti ollessa auto käyttää varajärjestelmänä olevaa perinteistä kaasuläppää.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment