Vetoakselin irroitus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Babayaga
    Newbiemmer
    • Jun 2025
    • 1
    • Turku

    Vetoakselin irroitus.

    Elikkäs löytyy tuommoinen 320d farkku mikä pistää pahasti vastaan.

    Toisen puolen vetari lähti ilman mitään ongelmaa irti ja nyt toinen puoli liikahti aluksi ehkä sentin verran ja siihen jämähti. On hakattu sitä sieltä pois hampaat irvistäen ja ei vaan irtoa.

    Netistä tilasin semmoisen ulostyöntö työkalun, mutta eipähän se mahtunutkaan paikalleen.

    Kannattaako semmoista uutta viellä lähteä tilaamaan vai olisiko jotain muita niksejä tuon irroittamiseksi?

    Myös jos joltakulta löytyisi turun alueelta joku sopiva työkalu mikä olisi myynnissä tai vuokrattavissa olisin kiinnostunut!
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11216
    • Oulu

    #2
    Prässillä nuo on ruukattu irrottaa. Eli kynkkä prässiin jne. Parhaimmillaan on vaatinu melkeen 30 tonnia että irtoo. Toki sul jos lähti liikkeelle, niin saattaa mennä ulosvetäjälläkin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4228
      • Finnland

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Prässillä nuo on ruukattu irrottaa. Eli kynkkä prässiin jne. Parhaimmillaan on vaatinu melkeen 30 tonnia että irtoo. Toki sul jos lähti liikkeelle, niin saattaa mennä ulosvetäjälläkin.
      Kynkkä solmuun
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 645
        • Espoon haja-asutus

        #4
        Millainen ulosvedin (tai työnninhän se on) sulla on? Itse käyttänyt sellaista BGS:n hydraulista ja se on ainakin toistaiseksi selviytynyt tehtävästään, mutta voihan ne olla joskus tolkuttoman piukassakin, jolloin sitten prässihommia.

        Samahan se on sitten toisin päin. Joskus on kaiken putsaamisenkin jälkeen vaikea saada vetaria takaisin. Siihenkin on olemassa sellainen näppärä takaisinvetotyökalu. Nämä siitä kivoja välineitä, että saattaa säästyä vetonivelet ja laakerit ehjinä, kun ei mene hakkaamiseksi.

        E

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5336
          • Pirkkala

          #5
          Uita nyt wd40 yms. Litkuja jatkuvalla syötöllä siihen pooriin. Auttaa yleensä poorien kanssa todella paljon.

          Pyöränpultteihin kun jonkun levyn laittaa, ja sit tavaraa väliin siihen vetarin pään kohdalle ja kiristää pyöränpulttien rei'istä (saattaa joutua hommaamaan pitemmät pultit) niin saapi voimaa jo aika lailla jos kaikkia 5 pulttia käyttää.
          mutta tässäkin touhussa järki päässä, sen laipan saa mutkallekki tällä konstilla.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 4228
            • Finnland

            #6
            Irroitusöljy on yleensä ihan hyvä, mutta se tarvitsee aikaa toimiakseen, ja ois hyvä ennalta laittaa. Tämä nyt on vähän turhaa neuvoa, mutta ennen takaisin laittoa ois hyvä hinkata sitten ainakin paikat puhtaaksi.

            Saatko 3-sakaraista siihen työntämään jos purat jarruosat pois, vois kans vähän auttaa ja toki lämpö, tosin se sitten tarkoittanee laakerin vaihtoa.
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1331
              • Tornio

              #7
              Originally posted by Babayaga View Post
              Elikkäs löytyy tuommoinen 320d farkku mikä pistää pahasti vastaan.

              Toisen puolen vetari lähti ilman mitään ongelmaa irti ja nyt toinen puoli liikahti aluksi ehkä sentin verran ja siihen jämähti. On hakattu sitä sieltä pois hampaat irvistäen ja ei vaan irtoa.

              Netistä tilasin semmoisen ulostyöntö työkalun, mutta eipähän se mahtunutkaan paikalleen.

              Kannattaako semmoista uutta viellä lähteä tilaamaan vai olisiko jotain muita niksejä tuon irroittamiseksi?

              Myös jos joltakulta löytyisi turun alueelta joku sopiva työkalu mikä olisi myynnissä tai vuokrattavissa olisin kiinnostunut!
              prässäystyökalut noihin vetoakseli ja laakeri töihin tarvii.
              kuvissa omaa tuotantoa olevat työkalut.



              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5336
                • Pirkkala

                #8
                No nyt on astetta paremmat laitteet!
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • juovi
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 67
                  • helsinki

                  #9
                  Saisikohan tuollaisesta irtonavasta rakennettua "sisään painajan" pienillä muutoksilla? Paksua kierretankoa ja muutama järmerä prikka. etc. Itsellä on vetokaselin irroitus edessä, niin vois olla hyvä varautua ennakkoon.

                  Last edited by juovi; 08-06-2025, 06:45. Reason: edit text

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4228
                    • Finnland

                    #10
                    Onpa hienoja vehkeitä tovereilla. Minä en oo näitä kovin monesta autosta otellut, omista lähinnä ja tuurilla on menty kun ei oo hirmu tappeluita tarvinut vielä (koputellen puuta). Prässi kyllä löytyy.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    Working...
                    X