E90 ahl ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yan1
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 22
    • Iisalmi

    E90 ahl ongelma

    Lähtökohtana E90 -07 bi-xenon ahl valoilla. Autosta alkuperäiset valot sökönä, joten vaihdoin lci mallin vastaavat valot ja frm yksikön. Ongelmana on nyt se että kuskin puolen ajovalo käynnistyksessä kääntyy täysin vasemmalle. Eli jos auto ei ole käynnissä, valo on keskellä ja kääntyy ratin mukaan oikein. Myös kun pakin laittaa niin valot menevät keskelle. Istalla valot tottelevat niin kuin kuuluukin. Osaako joku sanoa miksi tuo kuskin puolen ajovalo käyttäytyy noin? Sekä valot että frm on koodattu autoon.
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 961
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Noin sen kuuluukin toimia. Myös 40kmh nopeudessa valon pitäisi kääntyä suoraan, ja tuon alle sisemmissä silmissä olevien kurvivalojen syttyä ratin liikkeiden mukaan.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • yan1
      BTCF Member
      • Sep 2016
      • 22
      • Iisalmi

      #3
      Mutta ei kai tuon kuskin puolen valon kuulu kääntyä vasemmalle? Sehän häikäisee vastaantulijan. Kun valokatkaisijan kääntää normi asentoon, valot asettuvat suoraan.

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 961
        • Kouvola/Myllykoski

        #4
        Kyllä sen vaan niin kuuluu tehdä.

        Variable light distribution (depending on the national-market version)

        The variable light distribution enables a broader illumination of the roadway ahead of the vehicle. In accordance with a request from the control unit, the headlight driver module activates the swivel module via the stepper motors and in this way adjusts the light distribution. The transitions between the individual light distributions are smooth. In conjunction with the ”Adaptive Headlight” optional equipment, the following variable light distribution are available:
        • Engine start
          In switch position “A” (light switch in the switch position for automatic driving lights control) and terminal 15 ON, both headlights execute a reference run. That means: Both swivel modules are moved down slightly and then to the desired position (visible when the vehicle is parked in front of a wall: The light cone moves down and then back up). The desired position depends on the load status of the vehicle.
          When the engine is started, the headlight driver module initially controls the city light distribution.
        • City light distribution
          The city light distribution enables a broader illumination of the left roadway at low speeds. The link headlight is moved approx. 12° to the left and approx. 0.7° downwards. The city light distribution is activated from engine start to a driving speed of approx. 50 km/h.
        • Country road light distribution
          The country road light distribution is the same as the standard low-beam headlights. At a driving speed above approx. 50 km/h, the city light distribution is changed to the country road light distribution. Below a driving speed of approx. 50 km/h, the footwell module (FRM) changes the light distribution back to city. The country road light distribution represents the basic setting for the headlights. The basic setting is assumed when there are faults in the complete light distribution system.
        • Motorway light distribution
          The motorway light distribution increases the range of the driving light. The left headlight is moved approx. 3.5° to the left and approx. 0.25° downwards. The right headlight is moved approx. 0.2° upward. If the vehicle speed exceeds 110 km/h for longer than 30 seconds, or if 140 km/h is exceeded, the footwell module switches on the motorway light distribution. If the vehicle speed drops below 110 km/h, the headlights are gradually reset, depending on the driving speed. This takes places in stages (110 km/h - 100 km/h - 90 km/h - 80 km/h). The country road light distribution is activated again at 80 km/h and below.
        • Fog light distribution
          The fog light distribution is activated when the fog lights are switched on. The fog light distribution can be combined with the city light distribution and the country road light distribution. The link headlight is moved approx. 8° to the left and approx. 0.7° downwards. If the high beam headlights are switched on while the fog light distribution is active, the headlight moves to the basic setting, i.e. to the country road light distribution.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        Working...
        X