bmw e91 käsijarruvaijeri

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Babayaga
    Newbiemmer
    • Jun 2025
    • 2
    • Turku

    #1

    bmw e91 käsijarruvaijeri

    Autona on bmw 320 e91 farmari.


    Onkos jollain kokemusta tuon vaijerin vaihdosta?

    Oli takapäästä olka-akseli pois paikaltaan ja siitä päästä vaijeri irti, nyt käsijarru on ihan tunnoton niin epäilen, että olisi irronnut/poikki tuo vanha vaijeri niin mistä suunnasta irronnutta päätä kannattaa lähteä tuossa metsästämään? keskikonsolin alta vai voiko se olla auton alla jossain pakoputken päällä missä kiinnittyy johonkin?

    Ongelmia myös se löysäys tapin kanssa mikä on siellä käsijarru kahvan alla saan sen hyvin painettua siitä, mutta ei vaan lukittaudu millään sieltä näkee, että se pieni klipsi käy kurkkaamassa siinnä reiän suulla minkä pitäisi se lukittaa, mutta ei vaan saa millään sitä viimistä milliä painettua, että tulisi kokonaan ulos siitä ja lukitsisi sen.
  • jano85
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 184
    • Kauhava

    #2
    Originally posted by Babayaga View Post
    Autona on bmw 320 e91 farmari.


    Onkos jollain kokemusta tuon vaijerin vaihdosta?

    Oli takapäästä olka-akseli pois paikaltaan ja siitä päästä vaijeri irti, nyt käsijarru on ihan tunnoton niin epäilen, että olisi irronnut/poikki tuo vanha vaijeri niin mistä suunnasta irronnutta päätä kannattaa lähteä tuossa metsästämään? keskikonsolin alta vai voiko se olla auton alla jossain pakoputken päällä missä kiinnittyy johonkin?

    Ongelmia myös se löysäys tapin kanssa mikä on siellä käsijarru kahvan alla saan sen hyvin painettua siitä, mutta ei vaan lukittaudu millään sieltä näkee, että se pieni klipsi käy kurkkaamassa siinnä reiän suulla minkä pitäisi se lukittaa, mutta ei vaan saa millään sitä viimistä milliä painettua, että tulisi kokonaan ulos siitä ja lukitsisi sen.

    Joo on tässä tullut oman auton käsijarrun kanssa painiskeltua viime aikoina. Se löysäys kahvan päästä onnistuu mahdollisimman isolla meisselillä kahva alhaalla ja riittävästi vaan voimaa. Tyylin kun oppii niin eipä se niin tiukalta tunnukkaan.
    Vaijeri kannattaa testata ihan purkamalla jarrulevy pois edestä ja toinen jarrukenkä jonka jälkeen saa sen linkun pois vaijerin pään edestä. Sitten vaan kokeilla vaikka pihdeillä nykäistä tuleeko vaijeri ulos vetämällä. Vaihdossa isoin työ purkaa keskikonsolia pois sen verran että saa kahvan takaa vaijerin päät vapautettua. Lähtee sitten ihan sormin kääntämällä muovista lukitusta ja nostamalla pois hahlosta. Renkaan päästä jarrikilven takaa olisikohan ollut 5mm kuusiokoloruuvi irti ja kun tuo mainitsemani linkku purettu pois lähtee vaijeri vetämällä pois kolostaan. Saattaa vaatia hieman väkivaltaa jos ottanu kiinni ripustukseen. Itse vaijeri lähtee nykäisemällä ohjuriputkesta ja uusi painamalla takaisin. Se kumi ohjuriputken suulla hieman ahdistaa mutta kun saa vaijerista hyvin kiinni niin loksahtaa paikoilleen painamalla.
    G31 M550d -18
    E93 330d -09



    exät G20 320d / F06 640d / F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

    Comment

    Working...
    X