Meillä E91 525xi alkanut käynnistymään huonosti. Käynnistyksen jälkeen rötää 2-10 sekuntia ja käynti tasaantuu. Välillä myös ampuu putkesta valkoisen savupilven joka loppuu aika nopeasti. Tehnyt keväästä nyt vaihtelevasti mutta kun émännälle mainitsin että seuraa jokaisen käynnistyksen niin niitä kertoja on minusta nyt alkanut tulemaan tiuhempaa.
Mitä nyt tarkisteltu / luettu:
-Haamukoodi syttykatkoja pytyissä 3-6 jos rötäys jatkuu yli 2 sekuntia.
-Toinen disa ilmeisesti mykkä, self check failed
-Tulpat tarkistettu, kärkiväli oli niissä ok ja auton mukaan 60tkm vaihtoväliin. Tulppien posliinin juuressa oli pieni öljy tai ruostesyöpymä, ilmeisesti venakopan tiiviste hikoilee aavistuksen (putsattu). Uudet tulpat ja tiiviste jo tilauksessa.
-Pytyissä ei mitään huomattavaa reiästä katsottuna.
-Puolat swapattu tulppien tarkistuksen yhteydessä, silti syttykatkot samoissa pytyissä.
-Jäähdytinnestettä vuotaa tai kuluu 2kk välein noin 0,5-1L. Epäilys vuodosta koska kuumalla koneella lievä jäähdytinnesteen haju. Laitettu UV väriaine, yksi ulkoinen vuoto oli syksyllä mutta sen jälkeen ei koneen päältä ole huomattavaa. Venakopan onkaloissa oli jäähdytinnestettä reilusti.
-Savupilvi ei minusta haise jäähdytinnesteelle. Ajoin moottoripyörällä perässä yksi aamu eikä ollut selvää makean tuoksua seassa. Ei silti poissuljettu (kansipahvi)?
-Sylinterin korjausarvot heiluu jonkinverran. Ei kuitenkaan niin että yhdessä olisi enempää kuin toisessa.
-Ei syö juurikaan öljyä.
-Puolien johtosarjassa on joku patti jossa ainekin kolme johtoa yhdessä, kuuluuko olla?
-Ei pakokaasua nesteen seassa
Auto käy ja kukkuu hyvin heti kymmenen sekunnin jälkeen, mitä nyt tässä vanhemmassa tyyppivika tuossa kannessa kun nostajat naputtaa. Kone siis N52B25 ja valmistettu 2006 eli tavanomaisilla suuttimilla. Koneessa myös minusta vähän karkeampi käyntiääni mitä näissä N52 yleensä, moottorityyppihän on erittäin ruman kuuloinen tyhjäkäynnillä. Tuoko neliveto sellaisen lisärunkutuksen sitten, en tiedä? Videon voin laitella kun seuraavan kerran pääsen auton äärelle.
Jos on edes jotain villejä veikkauksia tai must check asioita niin niitä olisin vailla. Separaattorihan näissä menee monesti ja se voi aiheuttaa savutusta kun puskee öljyä imusarjaan mutta eikös savu olisi silloin eriväristä.
Kaikki koodit mitä tullut keväällä:
2E97 - Variable induction manifold 2, autotest
2AA9 - Variable inductuion manifold 2, actuator
29D1
29D2
29D0
29CC
29D9
Mitä nyt tarkisteltu / luettu:
-Haamukoodi syttykatkoja pytyissä 3-6 jos rötäys jatkuu yli 2 sekuntia.
-Toinen disa ilmeisesti mykkä, self check failed
-Tulpat tarkistettu, kärkiväli oli niissä ok ja auton mukaan 60tkm vaihtoväliin. Tulppien posliinin juuressa oli pieni öljy tai ruostesyöpymä, ilmeisesti venakopan tiiviste hikoilee aavistuksen (putsattu). Uudet tulpat ja tiiviste jo tilauksessa.
-Pytyissä ei mitään huomattavaa reiästä katsottuna.
-Puolat swapattu tulppien tarkistuksen yhteydessä, silti syttykatkot samoissa pytyissä.
-Jäähdytinnestettä vuotaa tai kuluu 2kk välein noin 0,5-1L. Epäilys vuodosta koska kuumalla koneella lievä jäähdytinnesteen haju. Laitettu UV väriaine, yksi ulkoinen vuoto oli syksyllä mutta sen jälkeen ei koneen päältä ole huomattavaa. Venakopan onkaloissa oli jäähdytinnestettä reilusti.
-Savupilvi ei minusta haise jäähdytinnesteelle. Ajoin moottoripyörällä perässä yksi aamu eikä ollut selvää makean tuoksua seassa. Ei silti poissuljettu (kansipahvi)?
-Sylinterin korjausarvot heiluu jonkinverran. Ei kuitenkaan niin että yhdessä olisi enempää kuin toisessa.
-Ei syö juurikaan öljyä.
-Puolien johtosarjassa on joku patti jossa ainekin kolme johtoa yhdessä, kuuluuko olla?
-Ei pakokaasua nesteen seassa
Auto käy ja kukkuu hyvin heti kymmenen sekunnin jälkeen, mitä nyt tässä vanhemmassa tyyppivika tuossa kannessa kun nostajat naputtaa. Kone siis N52B25 ja valmistettu 2006 eli tavanomaisilla suuttimilla. Koneessa myös minusta vähän karkeampi käyntiääni mitä näissä N52 yleensä, moottorityyppihän on erittäin ruman kuuloinen tyhjäkäynnillä. Tuoko neliveto sellaisen lisärunkutuksen sitten, en tiedä? Videon voin laitella kun seuraavan kerran pääsen auton äärelle.
Jos on edes jotain villejä veikkauksia tai must check asioita niin niitä olisin vailla. Separaattorihan näissä menee monesti ja se voi aiheuttaa savutusta kun puskee öljyä imusarjaan mutta eikös savu olisi silloin eriväristä.
Kaikki koodit mitä tullut keväällä:
2E97 - Variable induction manifold 2, autotest
2AA9 - Variable inductuion manifold 2, actuator
29D1
29D2
29D0
29CC
29D9