Moro! Olis ajatus homma E92 n54/n55 kesäauto. Kumpi moottori? Tarkoitus olisi pysytellä max 500hp paikkeilla. N55 kuulemma yleisesti luotettavampi mutta olen paljon lukenut että kampiakselin laakerit tykkäävät pettää varsinkin kovassa ajossa? Ilmeisesti johtuen turhan matalasta öljynpaineesta korkeilla kierroksilla. Auto ei ole tulossa ratakäyttöön joten punarajalla en ole ajamassa jatkuvasti mutta tietenkin nuorena kloppina tulee reviteltyä ajoittain
. Haluisin siis kuitenkin sen jumal n54 mutta piru vie kun tarjonta on todella huono, on yli 220tkm ajettuja ja vieläpä huonoilla varusteilla. Kun taas n55 autoja on 140tkm ajettuja juuri täydellisillä varusteilla minulle. Eli, n54 vaiko n55?
N55 vai N54 kesäautoksi?
Collapse
X
-
Tags: None
-
En osaa vastata kysymykseesi, mutta jos ei ole tarkoitus moottoria vakiona pitää niin onko sitten mahdollista ostaa sellainen yksilö johon on jo tehty mahdollisten modausten lisäksi "ylläpitohuoltoa" valmiiksi eli esim. tuo kk-laakereiden vaihto jolloin ei tarttis paljon asiaa enempää miettiä?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
Jos 500 hv tavoittelet niin molemmissa moottoreissa se tarkoittaa turbon (N55) tai turbojen (N54) vaihtoa tehokkaampiin. E sarjan N55 turbojen vaihtoehdoista ei ole käsitystä, mutta N54:een löytyy hyviä vaihtoehtoja usealta valmistajalta/modaajalta. Tosin sitten jos N54:een päätyy niin kanattaa varmistaa että koneeseen on tehty korjaukset/päivitykset kalliiden vikakohteiden osalta.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment