Ehkä kaukaa haettu, mutta onhan tukivarret kunnolla kiristetty rungonpuoleisesta päästä? :think Eli se etummainen eli reaktiotanko ja taaempi etutukivarsi. Omaa kokemusta aiheesta on ja voin sanoa, että myös kolahtelee ...
Itsellä myös m-sport etupäässä jotain sanomista. Terävissä pykälissä pitää ikävän kovan äänen. Kuten sillan reunukset yms.. Kuten viesteistä voi todeta voi huonossa tapauksessa vaihtaa vaikka kaikki palikat ja "vika" jää silti elämään vaikka lompakko on laihtunut melkoisesti.
Onko näissä yleensä mennyt iskarin yläpäitä, entäs vakio m-sportin iskareita?
Autodatassa oli mainintaa lisääntyneestä ajomelusta ja siihen syyksi oli mainittu etuvakaajan korikumit. Onko näiden vaihdosta ollut mitään hyötyä kenelläkään?
Edelliseen e46:n vaihdoin osia "varmuuden" vuoksi ja polttelin rahaan aivan turhaan. Vielä kun todennäköisesti osa osista oli vielä huonompia kuin alkuperäinen (meyle hd vs orginal). Tällöin vannoin sen nimeen että muuta ei vaihdeta kuin hajonneet... mutta taas jostain syystä ajatusmaailma varmuuden vuoksi vaihtamisesta alkaa nostaa päätään....
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Itsellä myös m-sport etupäässä jotain sanomista. Terävissä pykälissä pitää ikävän kovan äänen. Kuten sillan reunukset yms.. Kuten viesteistä voi todeta voi huonossa tapauksessa vaihtaa vaikka kaikki palikat ja "vika" jää silti elämään vaikka lompakko on laihtunut melkoisesti.
Onko näissä yleensä mennyt iskarin yläpäitä, entäs vakio m-sportin iskareita?
Autodatassa oli mainintaa lisääntyneestä ajomelusta ja siihen syyksi oli mainittu etuvakaajan korikumit. Onko näiden vaihdosta ollut mitään hyötyä kenelläkään?
Edelliseen e46:n vaihdoin osia "varmuuden" vuoksi ja polttelin rahaan aivan turhaan. Vielä kun todennäköisesti osa osista oli vielä huonompia kuin alkuperäinen (meyle hd vs orginal). Tällöin vannoin sen nimeen että muuta ei vaihdeta kuin hajonneet... mutta taas jostain syystä ajatusmaailma varmuuden vuoksi vaihtamisesta alkaa nostaa päätään....
Tuo iskarin yläpään "meneminen" johtuu yleensä rasvan puutteesta. Laakeri on päässyt kuivaksi ja pikku hiljaa ruostuu/jumittuu ja tästä seurauksena pahimmillaan jousen katkeaminen kun kaikki voima kohdistuu jouseen kun laakeri ei pyörikään normaalisti. Meyle on kyllä arpapeliä, osta mieluummin Lemförderiä.
Tuo iskarin yläpään .... Laakeri on päässyt kuivaksi ja pikku hiljaa ruostuu/jumittuu ja tästä seurauksena pahimmillaan jousen katkeaminen kun kaikki voima kohdistuu jouseen kun laakeri ei pyörikään normaalisti. Meyle on kyllä arpapeliä, osta mieluummin Lemförderiä.
Tuosta samaisesta syystä autostani napsahti keväällä toinen etujousi poikki. Molemmat etujouset (sport) ja yläpään laakerit uusittiin. Jouset originaalit ja yläpään laakerit Lemförder.
Tuosta samaisesta syystä autostani napsahti keväällä toinen etujousi poikki. Molemmat etujouset (sport) ja yläpään laakerit uusittiin. Jouset originaalit ja yläpään laakerit Lemförder.
Juu omasta kokemuksestahan tuo tieto on peräisin, paukahti poikki sentään paikallaan eikä ajossa. Joten muistakaahan lisätä rasvaa aina välillä ettei kohtalotovereita ilmesty lisää.
Yep, meilläkin tuo jousi napsahti poikki paikallaan. Aamulla kun yritin lähteä autolla töihin, niin kolina ja rahina oli melkoinen. Vika oli aika nopeasti diagnosoitu ja seuraavana päivänä sain tilauksenkin jo menemään. Vajaa arkiviikko piti vietereitä odotella.
En tiedä paljonko niitä ajanoloon menee, mutta itse vaihdoin sellaisen oikealle puolelle menneen kesän aikana.
Itellä klonksuu vähän niinkuin molemmat puolet,alla tänään ryömisin koittamaan mutta eipä siitä selvyyttä saanut onko sisäpäässä väljää vai hammastangossa. Koska kummassakaan ei varsinaisesti mitään selvää väljää tuntunut mut paikallaan kun heiluttelee tuntuu rattiin pieni klonksunta.
Jos nostan auton etupään ylös ja vääntelen pyöriä niin kyllä minun autostakin pientä klonksuntaa kuuluu - luultavimmin hammastangosta/ohjausvaihteesta tms. Toisaalta ajossa ei ole mitään epänormaalia eli tällöin ohjaus on tiukan ja timmin oloinen.
Kokeile nostaa kerralla vain toinen puoli sen verran ylös, että rengas on irti maasta. Ota sitten kiinni renkaan sivuilta ja yritä kammeta heilutellen vasemmalle oikealle. Ensin kevyesti ja sitten voimaa kasvattaen. Jos raidetangon jommassa kummassa päässä on väljää, niin se alkaa jossain vaiheessa tuntua käsiin ensin pienennä klappina. Sitten kaveri avuksi ja kääntelemään pyörää ja itse voi sitten tarkkailla (käsin/silmällä) ko niveliä samalla. Muista laittaa auto pukille, jos menet alle. Tällä tavalla löysin oikean puolen sisäpään väljyyden. Sitä ei todellakaan ollut paljon. Edes silloin kun otin osan pöydälle niin en saanut siitä väljyyttä kunnolla esiin (lue: siis tarpeeksi veto-/työntövoimaa). Löysä se toki oli uuteen osaan verrattuna. Kaipa näihin muitakin keinoja on. Hammastankoon en osaa sen kummempaa sanoa. Tuntuuko ajossa seilaamista/hakemista tai ajossa ohjatessa jotenkin väljyyttä?
epätasaisella tiellä alle 30kmh ajaessa se klonksuu,vaihtelevasti molemminpuolin niin että jalkoihin asti tuntuu klonksunta. Täytyy kelien paratessa ryömiä alle ja koittaa uudestaan.
Mistä lähteä ettiin kipakkaa (ei kovin suuriäänistä) kolinaa edestä e91stä.
Ennenkuin edes tarkistan mitään niin osaatteko sanoa mikä voisi aiheuttaa.. jotain yleistä ongelmaa olemassa?
Comment