Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 Lasien tummenus ja madallus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo77
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 100
    • Askola

E90 Lasien tummenus ja madallus

Moi,

En löytänyt ainakaan E90 lasien tummennuksesta yhtää keskustelua.

Eli ensi maanantaille on Lustigille varattu aika tummennukseen ja oon miettiny pääni puhki minkä tummennuksen laitan.

Auto musta E90 318 mustalla sisustalla.

Tahdoin hillityn siistin näköstä, mutta silti mun mielestä toi 35% näyttää usein melko vaalealta. Itse olen ajatellut 20% taka- ja sivulaseihin.
    Minulle ehdotettiin kalvottajan toimesta 20% taka ja 35% sivu. Se näyttää muutenkin olevan suosittua.
    Eikö näytä hassulta jos koko auto ei ole samalla kalvolla?
    eli mietin kaikkiin 20% tai kaikkiin 35%, tai sitten taka 20% ja sivu 35%. Etulaseja en tummenna.

Onko kuvia, vaikka tiedän että kuvista ei paljoa saakaan irti koska kuvakulmat ym vaikutta hirveästi.

Toinen asia on madallus. Olin ajatellut hommata 19" vanteet jolloin mitää spacereita ei olisi tarvittu, nyt taidankin tyytyä H&R jousiin madalluksen osalta. Taitaa renkaat jäädä todella paljon sisälle vaikka tuossa ei madaluus olekaan kuin 35mm/20mm. Minkä kokoista spaceria pitäisi laittaa ja onko noi siis ihna lailliset ja helpot laittaa? Kokemuksia ei ole moisista.

Kiitoksia kaikille jo etukäteen vastauksista.
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

Mulla on omassa jo tehtaalla tummennetut lasit, käy katsomassa showroomin puolelta kuvat. Prosentteja en muista, mutta tummentajat tietävät mitä BMW käyttää.

F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

Comment

• Simo77
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 100
      • Askola

Originally posted by Convertible View Post
      Mulla on omassa jo tehtaalla tummennetut lasit, käy katsomassa showroomin puolelta kuvat. Prosentteja en muista, mutta tummentajat tietävät mitä BMW käyttää.

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=166598

Joo, kiitos vastaukesta, hieno peli kaikinpuolin ja tummenus just sitä mitä olen ajatellut. Pitää mainita asiasta Lustigin kaverille varmasti tietää mikä on lähinnä tuota.

Comment

• jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

Tuota convertiblen 330 lasien tummuutta lähimpänä on varmasti 20% kalvo, ja tuota vannekysymystä en ihan tajunnut Mutta siis vanteen et - luku määrittää sen kuinka sisälle/ulos vanne tulee, jos jää liian sisälle niin silloin voi spacereilla tuoda vannetta ulommas.
        M550d

Comment

• Simo77
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 100
          • Askola

Originally posted by jumbo View Post
          Tuota convertiblen 330 lasien tummuutta lähimpänä on varmasti 20% kalvo, ja tuota vannekysymystä en ihan tajunnut Mutta siis vanteen et - luku määrittää sen kuinka sisälle/ulos vanne tulee, jos jää liian sisälle niin silloin voi spacereilla tuoda vannetta ulommas.

Joo, mietin et varmaan lähempänä tuota 20% on kuin 35%. Hyvältä näytti ainakin tuossa valkoisessa autossa. Mnun mielestä ei yhtään liian tummalta.

Joo vanne kysymys oli ehkä vähän sekava. Mutta vakionahan renkaat jää E90 mallissa melko sisälle eli kaaren etureunaan on usieta senttejä matkaa joka ei ilman madalluksia välttämättä näytä pahalta. Mutta madalluksien kanssa varmaa näyttä tyhmältä, tätä lähinnä meinasin. Kenties 35 spacer taakse ja 20 eteen vois olla hyvä niin sais rengan reunaa vähän lähemmäs lokasuojaa.

Comment

• 03R6
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 153
            • Kotka

madallus/et

Moi. Minulla E90 sedan musta tottakai ja laitettu H&R:n madallusjouset sen 20/30 mm madaltavat muistaakseni. Laskeutui ehkä vähän enemmänkin ja tuli mielestäni todella hyvä. Näyttää matalalta ja pikkuriikkisen edestä alempana. E90:n muhkea perä ehkä vielä korostaa pientä etukenoa.

18 " vanteet on edessä 8 tuumaa ja takana 9 tuumaa leveät. ET molemmissa 30. Näillä vanteen ja renkaan reuna tulee juuri sopivasti kaaren tasalle kuitenkaa ottamatta kiinni kaariin... Ilman mitään speissereitä. Takarenkaan leveys on 255 mutta kapeampanakin menee jos ET on vielä vähän pienempi. En tosiaan suosittele isompia vanteita, nuo 18 täyttää kaaret hyvin. Ajo-ominaisuudet olivat vakiorenkailla madalluksen kanssa aivan loistavat. Alusta toimi pompuissa ja kuopissa hienosti mutta jämäkästi kun jousittamaton massa oli suht pieni. Isommilla vanteilla alusta ei mukaudu epätasaisissa kohdissa niin hyvin ja 320d ei kiihdykkään yhtä kepeästi. Lisäksi polttoainetta kuluu muutama desi enemmän satkua kohti. Kyllä, on hieno ja näyttävä, mutta nyt joutuu harkitsemaan ohjelmointia että jaksaa pyöritellä noita isoja kiekkoja. Ja opittava sietämään ettei alusta toimi niin kuin BMW:n insinööri sen on suunnitellut.
            Last edited by 03R6; 14-05-2009, 00:20.

Comment

• Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

Tummennoksista vielä sen verran, et se vasta typerältä näyttääkin jos on kovin tummat sivulasit muttei etusivulaseissa ollenkaan tummennosta. Tulee heti mieleen joku perhetila-auto... Mieluummin laittaa vaikkapa just sillä 35:lla kaikki sivulasit ja sit takalasin 20:nen tuo hieman lisää tummuutta koko sisustaan.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

Comment

• Simo77
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 100
                • Askola

Madallusjousista

Originally posted by Simo77 View Post
                Moi,

En löytänyt ainakaan E90 lasien tummennuksesta yhtää keskustelua.

Eli ensi maanantaille on Lustigille varattu aika tummennukseen ja oon miettiny pääni puhki minkä tummennuksen laitan.

Auto musta E90 318 mustalla sisustalla.

Tahdoin hillityn siistin näköstä, mutta silti mun mielestä toi 35% näyttää usein melko vaalealta. Itse olen ajatellut 20% taka- ja sivulaseihin.
                Minulle ehdotettiin kalvottajan toimesta 20% taka ja 35% sivu. Se näyttää muutenkin olevan suosittua.
                Eikö näytä hassulta jos koko auto ei ole samalla kalvolla?
                eli mietin kaikkiin 20% tai kaikkiin 35%, tai sitten taka 20% ja sivu 35%. Etulaseja en tummenna.

Onko kuvia, vaikka tiedän että kuvista ei paljoa saakaan irti koska kuvakulmat ym vaikutta hirveästi.

Toinen asia on madallus. Olin ajatellut hommata 19" vanteet jolloin mitää spacereita ei olisi tarvittu, nyt taidankin tyytyä H&R jousiin madalluksen osalta. Taitaa renkaat jäädä todella paljon sisälle vaikka tuossa ei madaluus olekaan kuin 35mm/20mm. Minkä kokoista spaceria pitäisi laittaa ja onko noi siis ihna lailliset ja helpot laittaa? Kokemuksia ei ole moisista.

Kiitoksia kaikille jo etukäteen vastauksista.

Onko joku viime aikoina laitattanut madallusjouisia e90 malliin.
                Ite meinasin laittaaa, mutta tarvis löytää joku paikka joka niitä tekisi. Yhden tajouksen olen saanut H&R jousilla 35mm edestä ja 20mm takaa asennuksineen hinta oli 530€. Onkohan tuo ok hinta vai olisiko jollain antaa vinkkiä mistä voisi saada asennuksineen siis kyseisen satsin kenties halvemmalla, tai olisiko joku muu merkki parempi? Vakio iskareihin noi siis tulossa.

Comment

• miczu
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 53

Mulle laitettiin siis E93 malliin H&R jouset,tilasin saksasta makso 165,- sit asennus/kulmiensäätö Räsäsen autohuolto Kerava samalla vaihdettiin viel öljyt ja suodatin hintaan 325,- Tilattiin Saksasta vähän enemmän kamaa niin ei tullu lähetyskuluja.

Comment

• h3ba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 334
                    • Oulu

Taakse 20, ja sivuille 35 Just hyvä, itel on noin paitsi että vielä etulasit on 35. Ja on se 35 aika tumma kyllä, ainakin poliisit sitä mieltä oli :think siis edessä..
                    MB S210 320CDI Avantgarde -00
                    xXx:
                    MB S124 300TDT -92

MB C124 300CE 24V Sportline -91
                    MB W124 300D -93
                    BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                    MB W201 190D -84
                    BMW E32 735iA -89

Comment

• Ceppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 367
                      • .

Itsellä ollut 50% kalvolla kaikki sivu- ja takalasit tummennettuna jo abaut 6 vuotta yhtäjaksoisesti. Pari katsastustakin läpäisseenä,oon ollu sävyyn ja myöskin virkavallan suhtautumiseen tyytyväinen.

Ei kait se 20% takalasi 35% sivulaseilla ole liian tumma. Etusivuissa 35% on mielestäni liian tumma. Ainut,et omasta mielestä auton imago kärsii pelkillä takalaseilla,kaikki tai ei mtn.

Kivat vanteet ja hyvä alusta voisi pelkästäänkin toimia...

Comment

• Simo77
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 100
                        • Askola

Originally posted by Ceppo View Post
                        Itsellä ollut 50% kalvolla kaikki sivu- ja takalasit tummennettuna jo abaut 6 vuotta yhtäjaksoisesti. Pari katsastustakin läpäisseenä,oon ollu sävyyn ja myöskin virkavallan suhtautumiseen tyytyväinen.

Ei kait se 20% takalasi 35% sivulaseilla ole liian tumma. Etusivuissa 35% on mielestäni liian tumma. Ainut,et omasta mielestä auton imago kärsii pelkillä takalaseilla,kaikki tai ei mtn.

Kivat vanteet ja hyvä alusta voisi pelkästäänkin toimia...

Kiitoksia mielipiteistä. Kyllä alan kallistumaan 20% taka 35% takasivu. Huomisiltaan vielä aikaa miettiä.
                        Etuikkunoihin en viitsi laittaa keskustassa kun pelkästään ajelee niin tuskin kauaa saa kiinni olla. Makuasioita nämä kaikki prosenttiluvut ovat, itse henk.koht tykkään että on tummennukset ja mustassa autossa mun mielestä kontrasti ei vähän tummemmillakaan ole paha.

Itellä tosiaan ainoa kriteeri on ulkonäkö, eli muilla kalvojen hyötyaspekteilla ei ole väliä.

Kyllä hienoja autoja on myös ilman tummennuksia mutta pääsääntöisesti auto kun auto näyttää mun silmään paremmalta tummennuksilla, kunhan ei mitää jätesäkki tyyliä ole. Tyylikäs se olla pitää, eikä tällä iällä enää mikään teinirassin näkönen.

Alusta ja vanteet ovat myös työnalla, mutta ainoa ongelma on rahat mitä viitsii sijoittaa niihin. Replicat taitaa tulla H&R jouset asennuksineen 530€. Sais varmaan halvemmalla jos ostais jostain esim weitecit sais 150€ mutta ainakaa ko. liike ei tee asennuksia.
                        Ei viitsis alkaa etsiskelemään paikka joka tekee, helpolla pääsis kun sais samasta paikasta valmiiksi laitettuna.
                        Last edited by Simo77; 17-05-2009, 14:57.

Comment

• Simo77
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 100
                          • Askola

Originally posted by miczu View Post
                          Mulle laitettiin siis E93 malliin H&R jouset,tilasin saksasta makso 165,- sit asennus/kulmiensäätö Räsäsen autohuolto Kerava samalla vaihdettiin viel öljyt ja suodatin hintaan 325,- Tilattiin Saksasta vähän enemmän kamaa niin ei tullu lähetyskuluja.

OK, noin varmaan kyllä jokusen satasen voisi säästää, taidan vielä kysellä muualtakin valmista pakettia.

Onko kellään kokemuksia Undergroun Motorsoprtista, ajattelin sinne rimpautta huomenna. Siellä myytäisiin myös replica vanteita ja renkaita. Ois kiva saada kaikki kerralla kuntoon. Ja nyt kun tulee noi tummennukset ni alkais munki auto olee valmis.

Tuolla maksaisi jousten asennus ainoastaan 120€ ja jos jouset maksaa about 100-150 e niin ei kyllä olisi pahanhintaiset.
                          Jostain kyselin Weitecin jousia makso 150 madallus 30mm edessä 20mm takaa, vakio iskareihin kuulemma ei paljo madaltavampaa suositella laitettavaksi. H&R edessä 35mm muuten sama, laatu eroista esim. noiden välillä ei mitään tietoa?

Last edited by Simo77; 17-05-2009, 15:17.

Comment

• Simo77
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 100
                            • Askola

OK, noin varmaan kyllä jokusen satasen voisi säästää, taidan vielä kysellä muualtakin valmista pakettia.

Onko kellään kokemuksia Undergroun Motorsoprtista, ajattelin sinne rimpautta huomenna. Siellä myytäisiin myös replica vanteita ja renkaita. Ois kiva saada kaikki kerralla kuntoon. Ja nyt kun tulee noi tummennukset ni alkais munki auto olee valmis.

Tuolla maksaisi jousten asennus ainoastaan 120€ ja jos jouset maksaa about 100-150 e niin ei kyllä olisi pahanhintaiset.
                            Jostain kyselin Weitecin jousia makso 150 madallus 30mm edessä 20mm takaa, vakio iskareihin kuulemma ei paljo madaltavampaa suositella laitettavaksi. H&R edessä 35mm muuten sama, laatu eroista esim. noiden välillä ei mitään tietoa?

http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?mis=7

Nyt taidan kääntyä näiden puoleen.

onko tämä 8.5x18 jako: 5x120 ET: 35 Sopiva laitettavaksi sekä eteen että taakse. Spaceria vissiin vaatii näillä?

Harmi kun näitä ei saa 19" kyllä tahtois leveemmät renkaat ja matalampi profiiliset, mutta toisaalta kun on oikeastaan vaan keskusta, tai sitten maalla ajoa niin nuo 18" voisi olla viisas valinta. Renkaina löytyisi tälläiset, olisikohan hyvät, tai edes kohtuulliset.

Roadstonea saisi leveempänä, mutta vasta heinäkuussa, ja niistä en ole ennemmin kuullutkaan, onkohan niistä mihinkään.

Jospa kohta saisi jotkut hommattua ennenkuin kesä on ehtoon puolella.

Kiitoksia etukäteen avusta.

Comment

• exodus
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 774
                              • Oulu

Nyt taidan kääntyä näiden puoleen.

onko tämä 8.5x18 jako: 5x120 ET: 35 Sopiva laitettavaksi sekä eteen että taakse. Spaceria vissiin vaatii näillä?

Harmi kun näitä ei saa 19" kyllä tahtois leveemmät renkaat ja matalampi profiiliset, mutta toisaalta kun on oikeastaan vaan keskusta, tai sitten maalla ajoa niin nuo 18" voisi olla viisas valinta. Renkaina löytyisi tälläiset, olisikohan hyvät, tai edes kohtuulliset.

Roadstonea saisi leveempänä, mutta vasta heinäkuussa, ja niistä en ole ennemmin kuullutkaan, onkohan niistä mihinkään.

Jospa kohta saisi jotkut hommattua ennenkuin kesä on ehtoon puolella.

Kiitoksia etukäteen avusta.
                              itse ottaisin ainakin Nokian renkailta uudemmat Hakka Z-renkaat. Voisi ainakin
                              kuvitella että ne uudempana mallina paremmat.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎